Ervaringen met bomen

Ervaringen? Wat is het? Sjamanisme, Kundaline, Klankschalen, Runen.... en andere natuurlijke stromingen
karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 14-10-2010 19:04

Een kastanje boom staat voor Overvloed.Jullie vraag is vrouwelijk of mannelijk....heel vaak hebben zei het allebei...niet alle dat kan je dan zien aan de bloem of vrucht die zei dragen. :wink:
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 14-10-2010 20:21

Goh, ja dat kan ook Karin, maar weet je dan ook hoe het verschil te zien is?
Waar we dus het onderscheid in de vruchten of bloemen kunnen herkennen of ze vrouwlijk of manlijk zijn bedoel ik dan he.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 16-10-2010 15:36

Hannie,

De meeste planten, en dus ook bomen, zijn zowel mannelijk als vrouwelijk, dit kan je aan de bloemen zien. Deze hebben zowel mannelijke delen (meeldraden) als vrouwelijke (stampers).

Soms heb je ook bomen die mannelijke én vrouwelijke bloemen hebben, zoals bijvoorbeeld de hazelaar. Hier zijn de lange katjes de mannelijke onderdelen. Op de twijgen staan ook vrouwelijke bloemen, herkenbaar aan de rode "pluimpjes" (stigma), hieruit groeien, na bestuiving en bevruchting, de nootjes.

Maar de meeste bomen zijn "mannelijk en vrouwelijk" tegelijk. :wink:
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 16-10-2010 18:02

Dat wist ik nog wel dat zowel manlijke als vrouwlijke tegelijk bestonden bij planten/bomen, maar hoe dat ook al weer tezien is was ik kwijt. Nu je het zo uitlegt herinner ik het me weer van biologielessen. Beetje erg lang geleden, heb niet alles meer 'dichtbij' in 't geheugen inmiddels.Toch voor mijn gevoel doen die hele grote bomen (automatisch?) manlijk aan.
Leuk dit weer te weten Karin,dankjewel!
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 08-11-2010 14:36

Bedankt Karin voor de biologieles, hihi, was lang geleden, weggezakt. Biologie was toch een van m'n leukste vakken.

Onlangs hoorde ik van dit wetenschappelijk onderzoek:

Toen wetenschappers een boom (in rust) beplakten met energie sensoren, sloeg er geen meter uit.
Toen zij vervolgens naast de boom een kip de nek omdraaiden ( :( ) sloegen de sensoren van
de boom uit. Dit bewijst wel degelijk de verbondenheid van bomen met hun omgeving en de ervaring
van een soort gevoelens='energie in beweging' die de boom kan hebben in reactie op zijn omgeving.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

michtrisch
Lid
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 25-10-2010 13:29

Bericht door michtrisch » 08-11-2010 19:01

heb je ook contact gehad met de boomgeest, die zijn zo mooi...
hier tegenover het huis zit ratel hij beschemd ook ons huis..moet altijd laggen al staat er geen wind en iemand is aan de deur geweest ,dan hoor je heel zacht de bladeren heen en weer gaan als ik thuis kom.....
maar heb hem ook boos gezien toen iemand een van de bomenkapte als oud vuil...

groetjes patricia
geloof nooit een woord van het geen wat ik zeg ervaar het en je weet het.
blessed be,

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 08-11-2010 19:31

hihi je begint al over de bomengeest, dat was een vraag die ik ook wilde stellen
hier... :lol:

Ik heb wel gehoord dat in vooral oude bomen zich een deva bevindt (dat bedoel je met bomengeest?)
De verzorger van de boom.
Mooi dat jij deze ervaring hebt Patricia!
Ik niet, heb me er ook (nog) niet als zodanig op gericht. Lijkt me wel bijzonder mee te maken.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

michtrisch
Lid
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 25-10-2010 13:29

Bericht door michtrisch » 08-11-2010 20:14

een boomgeest of deva..is ook heel mooi om mee te maken, ze zitten idd vaker in oudere bomen, maar verzorgen ook andere bomen....
Als je bv een boom in je tuin hebt kun je vragen of de boomgeest die in je omgeving is je wil helpen voor de boom te zorgen......boomgeesten zijn vaak oud en hebben een enorme wijsheid.....
hou wel in de gate dat als je de boom wil verzorgen dat je de boomgeest het dan verteld.....
Ik heb al ooid meegemaakt dat een boom werdt gekapt, en de opdrachtgever daarna wekenlang ziek is geweest...


de boomgeest die hier zit is met me meeverhuisd, in het gebeid waar ik eerder woonde leerde ik ratel kennen, toen ik ging verhuizen heb ik dat gezeft, er waren daar meerde boomgeesten woonde bij een ouderbos..vandaar....
ik was echt verdriettig omdat ik hem moest achter laten.....
maar toen zijn boom gekapt werdt wat ik dus niet wist zei hij ik ga met je mee......................................
vandaar daar dat ratel en ik elkaar dus zo goed kennen...............en ik vor hem zorg dat er niemand wat reclame tegen de boom nageld..liefde aan de boom geef, zorgt hij voor ons als we niet thuis zijn....

Afbeelding

dit is de boom van ratel gezien vanuit ons huis...foto is vandaag gemaakt...

Afbeelding

dit is de gehel groep van bomen waar Ratel in woond....als je goed kijkt zie je hem zitten..


groetjes Patricia [/img]
geloof nooit een woord van het geen wat ik zeg ervaar het en je weet het.
blessed be,

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 08-11-2010 22:19

Het lijkt wel of er een hond in de bladeren te zien is, bedoel je dat als de bomengeest?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 09-11-2010 12:24

Ik kan de foto's niet vergroten, helaas :(
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanisme, Kundalini, Runen, Klankschalen”