HOE BELANGRIJK ZIJN KERST EN NIEUWJAARSWENSEN

Ervaringen? Wat is het? Sjamanisme, Kundaline, Klankschalen, Runen.... en andere natuurlijke stromingen
Plaats reactie
Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

HOE BELANGRIJK ZIJN KERST EN NIEUWJAARSWENSEN

Bericht door Sita » 24-12-2010 12:47

HOE BELANGRIJK ZIJN KERST EN NIEUWJAARSWENSEN
-

Het is niet voor niets dat we elkaar fijne feestdagen en de mooiste wensen toebedelen voor het nieuwe jaar. Een oude traditie die we overal in terug zien. De warme klank van de stem die wensen uitspreekt in welke taal dan ook raakt ons erg vaak. Een onverwachte kaart van iemand die je lang niet gezien of gesproken hebt. Een bericht van iemand waar je misschien niet mee in harmonie was of het contact mee had verbroken. Een teken dat je in de wereld van de ander een plaats hebt, een uitgestrekte hand om het contact te herstellen of te harmoniseren. Een reactie van jezelf van binnenuit, blij, geïrriteerd of misschien zelfs wel boos. Dit zijn de momenten om te laten weten aan een persoon dat ook al heb je lang geen contact gehad, de ander niet uit je hart is verdwenen.

Waarom deze wensen juist tijdens de kerstdagen en het wisselen van het oude naar het nieuwe jaar?


Het vlies tussen onze wereld en de wereld naar de toekomst en de Schepper is dun tijdens deze periodes. Dat betekent dat alles wat we denken, voelen, doen en wensen heel erg gemakkelijk in deze werelden komt. Zelfs zonder meditatie, visualisatie, ritueel of welke spirituele actie dan ook, komt het rechtstreeks in deze werelden. Zonder er bij stil te staan of er bewust van te zijn. Iedere gedachte, emotie, daad en wens dringt door de sluiers van de andere werelden door en komt vaak het volgende jaar terug als gebeurtenis in ons leven. Dit is dus de perfecte tijd om elkaar vele wensen toe te bedelen omdat het nu gemakkelijk is en deze wensen zo snel door die fragiele laag heengaan.
Dat de sluiers zo dun zijn als een doorzichtige mist, herkennen de meeste vaak als ze hun hart openen en hun aandacht richten in een gebed. Het is alsof we een persoonlijk gesprek hebben met de Bron (God, Schepper of hoe je dat ook noemt voor jezelf). De meeste bemerken het doordat ze rustig worden, geraakt zijn, weer vertrouwen hebben of hun hart hebben kunnen luchten. Herkening doordat gevoelens veranderen, door rustige gedachten, door een warmte in het lichaam en sommigen doordat alles helderder en lichter lijkt om hem of haar heen. Daarom voelen de meesten de behoefte om naar een kerk of kapel te gaan terwijl ze er anders misschien niet of nauwelijks komen.

Belangrijk is dat we zo positief mogelijk deze dagen zelf doorbrengen. Neem ook de tijd om tijdens deze bijzondere dagen stil te staan bij wat je en hoe graag je dit in het volgende jaar zou willen, wat je jezelf, je dierbare, je "vijand" of je ex toewenst. Enkele dagen voor kerst (nu al dus) beginnen deze sluiers al dun te worden. Het gaat geleidelijk aan en ze verdichten zich ook weer geleidelijk aan. De dagen na de Kerst zijn ze nog steeds makkelijk doordringbaar. Datzelfde geldt voor oud en nieuwjaar, de dagen er voor en enkele dagen er na.
Voor de eenzame onder ons of degene die makkelijk down of neerslachtig is tijdens de periode van deze dagen, ga iets doen, dwing jezelf iets te doen of bij anderen te zijn waar je je prettig bij voelt. Omzeil dingen waardoor je
je niet prettig voelt. Plan desnoods en spreek af, draag zorg voor jezelf en voor je invloed op het komende jaar.

In het sjamanisme werken we vaak met de Spirit van de duif voor deze periodes. De duif vindt altijd weer zijn weg terug naar huis (terug naar zichzelf en terug naar het juiste pad). Wanneer de duif het even niet meer weet of niet in harmonie is, omringt hij zich met zijn familieleden (die hoeft geen familie te zijn vanuit een bloedband maar met degenen waar je je mee verbonden ervaart). Hij vertoeft bij hun totdat hij zich weer in balans voelt.


bron: Siberian Sjamisme
-----------------------------------------------------------------------------------

Wij willen jullie jullie nog een vredige, lichte kerst en Nieuwjaar toewensen


wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 24-12-2010 16:58

Dat is een mooi artikel Sita, maar het wij gevoel wordt wel een beetje opgelegd vind ik hoor. Wil niet altijd zeggen dat iemand zich onprettig voelt als ie met kerst alleen zit, ik zou me prima kunnen vermaken met tv, muziek, laptop en misschien telefoon en smsen.
Voor mij zal het uitmaken dat ik dingen niet kan doen die ik gepland had. Zoals nu met dit weer .............
Maar de gedachte is mooi om je bij anderen te voegen, maar zal niet alleen met de kerst zo moeten zijn, al snap ik wel dat er meer vrijgevige gevoelens bij de kerst gedachte vrijkomen.

Fijne gezellige dagen voor iedereen, en hoop dat je het naar eigen wens kan invullen.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 24-12-2010 18:26

Het kan ook zo zijn dat het een spirituele wij is.
Dus niet lijfelijk bij elkaar aanwezig zijn, maar wel in gedachten.
En als men ook niet in gedachten ergens denkt te zijn heb je toch weer te maken met een versterkte wij, die door trillingen kosmisch worden overgedragen


Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 24-12-2010 19:11

ik heb een hekel aan kerst.. maar toch wens ik iedereen altijd een fijne kerst toe:) dat meen ik ook.. vind kerst alleenzelf helemala niet leuk:P x
frozen eyes can't cry

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanisme, Kundalini, Runen, Klankschalen”