Leerweg

Ervaringen? Wat is het? Sjamanisme, Kundaline, Klankschalen, Runen.... en andere natuurlijke stromingen
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-05-2011 23:50

Dat is niet iets waar je je aan op kunt trekken als het moeilijk wordt.
Dat is jij, je bent het zelf....dat is je ziel.....
En een ziel voelt wel degelijk pijn als ertegen aan geschopt wordt!!!
Je ziel is geen gecreerd persoon/ding/god of wat dan ook....je ziel ben jij!
Ik zeg niet dat je tegen de ziel aanschopt of dat de ziel een gecreerd persoon is, maar dat de ziel dat kan, bedoel ik dat de ziel gebruikt wordt in het geloof hiervoor.
Maar ja we komen nu niet tot elkaar hierin op dit moment.

Sorry ik heb geen zin om dit op dit late uur uit te spitten hoe ik mediteer. Ik denk dat iedereen dat op zijn eigen manier doet en dat er vele wegen zijn om tot het doel te komen waar voor je gaat mediteren. Naar mijn idee is dat ook heel verschillend en persoonlijk.
Ik heb blijkbaar geen feeling met het sjamanisme op de manier dat jullie dat hebben.
Ik ga nu mijn bed op zoeken, is al laat voor dit oude vrouwtje hihi.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 17-05-2011 06:48

Ik zeg niet dat je tegen de ziel aanschopt of dat de ziel een gecreerd persoon is, maar dat de ziel dat kan, bedoel ik dat de ziel gebruikt wordt in het geloof hiervoor.
Maar ja we komen nu niet tot elkaar hierin op dit moment.
Dat hoeft ook niet, ieder zijn manier van leven en opvattingen en wel of niet geloven etc.
Overigens is Sjamanisme geen geloof, maar een levenswijze
Sorry ik heb geen zin om dit op dit late uur uit te spitten hoe ik mediteer. Ik denk dat iedereen dat op zijn eigen manier doet en dat er vele wegen zijn om tot het doel te komen waar voor je gaat mediteren. Naar mijn idee is dat ook heel verschillend en persoonlijk.
Ik heb blijkbaar geen feeling met het sjamanisme op de manier dat jullie dat hebben.
Ik ga nu mijn bed op zoeken, is al laat voor dit oude vrouwtje hihi.
Dat hoeft ook niet. Ik heb het als vraag bij jou neergelegd, het is aan jou om het wel of niet te beantwoorden nu of op een ander tijdstip.
Je kunt zeker op je eigen manier mediteren.
Maar de vraag rijst mij, hoe je kúnt mediteren, als je niets met de ziel hebt.
Want met meditatie zoek je juist je ziel op, vandaar de vraag: Hoe mediteer je dan? En is het dan wel mediteren wat je doet???
Hoe kun je in de leegte komen als je niet bij je ziel kunt komen?
Het gaat hier niet om het doel van de meditatie.
Er is wél een verschil in meditatie waarin je bij je ziel komt óf even relaxen/ontspannen en je gedachten laten gaan.
Ik denk dat hier een essentieel verschil in zit.

Jou feeling ligt ergens anders, dat lees ik in je schrijven....en dat geeft niets, ieder zo zijn "ding" toch???
Waar het mij om gaat is dat het Sjamanisme wél goed beschreven wordt en voor mensen inzichtelijk wordt wat Sjamanisme inhoudt.
Dit pad is zeker niet voor iedereen geschikt.
Ik heb hier mijn thuis in gevonden en ik zou niet meer terug willen naar de materie.
Kijk, materie is ook nodig om te kunnen leven, maar ik kan de overige materie loslaten en leven zoals mijns inziens het leven zou moeten zijn, één met de natuur, één met de mensen om mij heen, leven vanuit mijn hart en ziel en niet in de materie.
Ik leef MET Moeder Aarde, niet OP Moeder Aarde, ik ben IN de wereld, niet VAN de wereld.......
A Ho!
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 17-05-2011 07:36

Ik voel je gedrevenheid,dat vind ik heel mooi dat je zo in een levenswijze op kunt gaan. Het is een ommezwaai in je leven waar jij je goed bij voelt. Ik heb geen behoefte aan een andere leefwijze, wat er voor mij langs komt om mijn ontspanning te kunnen krijgen, bekijk ik, ervaar ik en maak mijn keuzeof ik daar iets mee kan en wil.
Ik heb een prima leven en heb geen last van mijn verleden dat ik kwijt moet. Ook ik leef in het nu en ja een beetje in de toekomst, maar ik vind dat dat ook heerlijk is om wat te wensen en het soms in vervulling te kunnen laten gaan.
Mooi om te zien hoe iedereen dat voor zichzelf in vult en zijn levenspad bewandeld.

Doei doei Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanisme, Kundalini, Runen, Klankschalen”