Leerweg

Ervaringen? Wat is het? Sjamanisme, Kundaline, Klankschalen, Runen.... en andere natuurlijke stromingen
Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 16-05-2011 21:50

Heb op mijn toetsenbord gerammeld en dit kwam eruit.
Als je vragen hebt hoor ik het graag.


Ik begin sowieso mijn ochtend met het goedemorgen wensen van Moeder Aarde en Vader Zon (hihi, als hij dan al op is)….
Dan trek ik mijn jas van licht en mijn regenboogjas aan (maar dit is niet specifiek voor het Sjamanisme).
Gedurende de dag ben ik me regelmatig erg bewust van alles om mij heen, ik observeer de mensen om mij heen, maar geniet vooral van de natuur….Binnen het Sjamanisme zijn de dieren en planten en bomen etc. ook onze broeders en zussen. En over het algemeen heb je daar toch altijd goed contact mee. Ik probeer dan de energie te voelen en als een plant of bloem of boom me erg aantrekt dan bestudeer ik hem/haar vorm, geur, kleur etc….zodat ik hem in mijn wereld kan meenemen en daar kan plaatsen, maar ook voor evt. medicijn te kunnen gebruiken.
Ik doe dagelijks een meditatie en met grote regelmaat een trancereis en ik ben ook bezig met visioenen halen.
In het Sjamanisme leef je vanuit je hart vanuit je ziel. Je leert jezelf op een heel andere manier kennen, een kant die iedereen heeft, die je eigenlijk echt bent, maar die door invloed van de maatschappij vaak op de achtergrond raakt en niet makkelijk meer herkent wordt. Terwijl je Ziel is wie je daadwerkelijk bent.
Ik heb op mijn Sjamanistische pad mijn gidsen, lichtwerkers, engelen, totem- en krachtdieren leren kennen.
Zij helpen mij wanneer dat nodig is.
Ik kan hun hulp inroepen op het moment dat ik bijvoorbeeld niet lekker in mijn vel zit, als ik een antwoord zoek wat ik niet vind, als ondersteuning bij een belangrijk gesprek.
Ik heb geleerd hun krachten aan te spreken en ze te gebruiken.
Ik heb in de materie een plek die voor mij belangrijk is, in de natuur, hier ga ik naar toe om rustig te zitten en te zitten en te zitten, om kracht te halen en tot rust te komen, mijn hoofd leeg te maken.
Ik heb op zielsnivo ook een plek die voor mij belangrijk is. Hier ben ik dagelijks te vinden. Daar is het afgelopen jaar een prachtige wereld tot bloei gekomen. Alles wat ik wil kan daar, dat is ook een plek waar ik mijn gidsen, lichtwerkers, engelen, totem- en krachtdieren ontmoet, maar ook de wereld waar ik dans, zing, speel en plezier heb of gewoon geniet van de aanwezigheid van kabouter, elfjes, pixies, trollen, dwergen etcetc…..en deze zijn nodig om onschuldig te kunnen zijn en met de naïviteit van een kind een situatie te kunnen bekijken en te kunnen handelen, net als wanneer je bepaalde situaties vanuit volwassen oogpunt moet bekijken en beoordelen.
Ik heb geleerd trancereizen te maken, andere dimensies te bezoeken. En ik ben nu aan het leren visioenen voor anderen te halen, leren medicijn te halen voor een ander…ik leer psychometrie….ik leer, maar ik haal ook heel veel kennis op die er al zat vanuit vorige levens, maar waarvan ik nu in dit leven niet meer bewust was.
Het klinkt raar, maar ik heb letterlijk met andere ogen leren kijken…ik kijk niet door een roze bril, maar ik ben wel gaan zien dat dit lichaam slechts een huis is waar ik nu in leef, ik word me steeds meer bewust van de levens die ik heb geleefd en de kennis die ik had, ik zie de natuur om mij heen en ik ben me steeds meer bewust van wat wij allemaal met de natuur doen.
Ik ben thuis gekomen in een wereld waar ik me thuis voel, waar mijn leven ligt. Het is niet alleen een gedachtengang, verre van, het is een levenswijze….die in heel je lijf zit, in iedere cel in iedere porie.

Wat maakt het verschil met wat het was????
Ik zat of in het verleden vast of ik keek te veel naar de toekomst, maar ik leefde niet in het nu.
Ik had niets achter mij staat wat mij kon steunen, wat mij kon helpen in een moeilijke situatie of gesprek o.i.d.
Ik had veel minder invulling van mijn leven, ik leefde het veel minder bewust, ik zag mijn lessen niet, ik leefde met oogkleppen op…zag niets om mij heen. Mijn energiehuishouding schoot van ene uiterste naar het andere uiterste.
Ik kon nauwelijks mediteren, ik had de rust niet om rust te zoeken.
Ik miste iets in mijn leven en dan niet alleen mijn andere helft, maar iets waardoor ik daadwerkelijk kan leven.

Het Sjamanistische pad is mijn roeping, daar ligt een taak voor mij, daarin ligt de opvulling van dat wat ik miste in mijn leven.
Op mijn Sjamanistische pad heb ik mijn andere helft leren kennen.
Maar het belangrijkste voor mij….ik heb leren leven……ik heb mijn roeping gevonden.
En met mijn dagelijkse meditaties en de transreizen en visioenen heb ik een rust in mij gevonden en ik leef in het nu…..
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-05-2011 22:06

Nou dat is een heel verhaal, prachtig hoe je dat kunt omschrijven en je er in thuis kunt voelen, maar voor mij klinkt het toch wel wat zweverig.

Maar het is me wel veel duidelijker geworden. Dank je meid voor je verhaal.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 16-05-2011 22:25

En wat klinkt er zweverig aan??
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-05-2011 22:30

Ik heb op zielsnivo ook een plek die voor mij belangrijk is. Hier ben ik dagelijks te vinden. Daar is het afgelopen jaar een prachtige wereld tot bloei gekomen. Alles wat ik wil kan daar, dat is ook een plek waar ik mijn gidsen, lichtwerkers, engelen, totem- en krachtdieren ontmoet, maar ook de wereld waar ik dans, zing, speel en plezier heb of gewoon geniet van de aanwezigheid van kabouter, elfjes, pixies, trollen, dwergen etcetc…..en deze zijn nodig om onschuldig te kunnen zijn en met de naïviteit van een kind een situatie te kunnen bekijken en te kunnen handelen, net als wanneer je bepaalde situaties vanuit volwassen oogpunt moet bekijken en beoordelen.
Ik heb geleerd trancereizen te maken, andere dimensies te bezoeken. En ik ben nu aan het leren visioenen voor anderen te halen, leren medicijn te halen
Voor mij is dat een fantasie wereld dit goed voelt omdat je die zelf kunt creeeren en daar zo je gevoelens kunt hebben die prettig zijn.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 16-05-2011 22:39

Fantasie zijn beelden die je krijgt vanuit de ziel.
Ze vormen beelden waar je behoefte aan kunt hebben zonder dat je je er bewust van hoeft te zijn.
Het is een wereld die je kunt bereiken op het moment dat je de materie los kunt laten.
Je kunt tot diep in je ziel komen waardoor je in staat gesteld worden op een ander nivo mensen maar ook jezelf te helpen.....
Mensen die vastzitten in de materie en die materie niet los kunnen laten, zullen met moeite bij hun ziel kunnen komen en hun ziel weer tot één geheel kunnen krijgen........
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-05-2011 22:45

Daar heb ik dus niks mee, maar mooi dat jij het gevonden hebt en er heel veel mee kunt.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 16-05-2011 22:49

Mag ik je wat vragen wilma.
Je zegt, je hebt er niets mee.
Mijn vraag:
Kun je mediteren?
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 16-05-2011 22:52

Daar is genezing van het zelf,je tweede lichaam die je daar bereiken kan.
Daar zijn onze voorouders..onze verwanten die genezing brengen.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-05-2011 22:53

Ja dat kan ik wel en is prettig. Er ontstaan dan beelden die ik niet maak maar gewoon komen. Soms echt beelden soms gewoon kleuren.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 16-05-2011 22:59

Die beelden en kleuren vinden hun oorsprong in fantasie....in de bron waar de energie uitgeput wordt.

Hoe kun je mediteren als je niets met fantasie hebt?
Je zegt ik maak die beelden niet , die komen gewoon....waar denk je dat die beelden hun oorsprong vinden?
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanisme, Kundalini, Runen, Klankschalen”