Leerweg

Ervaringen? Wat is het? Sjamanisme, Kundaline, Klankschalen, Runen.... en andere natuurlijke stromingen
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-05-2011 23:02

Ik heb wel wat met fantasie, dat zijn de beelden die ik zie want ik kan ze aanpassen en zien wat ik wil, maar kan het ook zo laten dan is het een onderbewuste die ik dan laat gaan, maar komt voor mij vanuit een gedachtengang.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 16-05-2011 23:10

wiba schreef:Ik heb wel wat met fantasie, dat zijn de beelden die ik zie want ik kan ze aanpassen en zien wat ik wil, maar kan het ook zo laten dan is het een onderbewuste die ik dan laat gaan, maar komt voor mij vanuit een gedachtengang.
En ook je onderbewuste gebruikt fantasie om tot die beelden te komen.
Beelden terug halen van die je ooit gezien hebt, deze beelden aanpassen naar jou zin, of gewoon heel nieuwe beelden maken.....alles vind zijn oorsprong in je ziel....vandaar uit komt ook de fantasie, dat is de behoefte van je ziel om iets in beelden uit te drukken, dat zijn beelden waarvan je ziel vind dat je ze nodig hebt of dat je er wat mee kunt doen.
Het komt vanuit een gedachtengang zeg jij....waar ligt de oorsprong van die gedachtengang dan???
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-05-2011 23:13

Ik heb niks met het woord ziel, dat is het denk ik, en alles met fantasie en gedachtengang de oorsprong ligt in mijn hersenen.
Ben het dan ook met je eens dat die beelden uit fantasie komen dus uit hersenactiviteit en ja ziel zegt mij niks
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 16-05-2011 23:14

Maar ik denk dat jij struikelt over de kabouters, feeën, elfjes, pixies en trollen etc???

Deze wezens zijn de uiting van het onschuldige kind....en daar is dan de cirkel rond, het onschuldige van een kind is nodig om ook je ziel daarin tegemoet te komen. In die onschuld kun je veel meer opvangen/oppikken van energieën, visioenen e.d. onschuld.......
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-05-2011 23:18

Maar ik denk dat jij struikelt over de kabouters, feeën, elfjes, pixies en trollen etc???
Nee dus, die ken ik niet, ken ze alleen uit de wereld waarin wij leven en die wij zelf gecreerd hebben in sprookjes, maar heb ze nooit gezien in meditaties.
Ik heb als kind daar ook nooit iets mee gehad, ook niet veel met poppen ofzo gespeeld, wel doktertje en koken en boomklimmen en ander dingen in het bos ontdekken, maar nooit kabouters enzo gezien
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 16-05-2011 23:23

heb ik al ergens geplaatst.
De ziel vormt het denkbeeld, de geest schept en het lichaam ervaart. De cirkel is rond. De ziel kent zichzelf dan in haar eigen ervaring. Als het haar niet bevalt wat ze ervaart of als ze een andere ervaring om welke reden ook wenst vormt ze gewoon een nieuw denkbeeld over de ervaring van het Zelf en komt bijna letterlijk op andere gedachten.

De drie aspecten van het Zelf zijn op generlei wijze ongelijk aan elkaar. Ieder heeft zijn functie, maar geen enkele functie is belangrijker dan de andere en ook heeft geen enkele functie voorrang. Alle drie aspecten zijn onderling gerelateerd op precies dezelfde wijze.

Een denkbeeld vormen scheppen (creëren) en ervaren.
Wat je bedenkt, schep je. Wat je schept, ervaar je. Wat je ervaart, bedenk je.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 16-05-2011 23:28

wiba schreef:Ik heb niks met het woord ziel, dat is het denk ik, en alles met fantasie en gedachtengang de oorsprong ligt in mijn hersenen.
Ben het dan ook met je eens dat die beelden uit fantasie komen dus uit hersenactiviteit en ja ziel zegt mij niks
Een serieuze vraag.....je hebt niets met het woord ziel....
Waar ligt dan jou spirituele oorsprong????
Je ziel is de basis van je hele bestaan.

Maar als je niets met een ziel hebt...hoe kun je dan mediteren??
In meditatie ga je juist je ziel opzoeken....
Wat versta jij onder meditatie?
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-05-2011 23:34

Mmmm oke, dit begrijp ik wel Karin, maar de term ziel komt voor mij heel dicht bij geloven.
Daar heb ik nooit iets van begrepen, geloven in iets is volgens mij ook een gecreerd persoon/ding/ god, om je aan kunnen optrekken als het moeilijk wordt want er is toch niemand die je er pijn mee doet als je er tegen aan schopt en is heel fijn om steun bij te halen als het moeilijk wordt. Je creeert een iets waar je aan kunt vragen om je te helpen en die is er altijd, ja dat is makkelijk, maar is niet te bevatten voor mij.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-05-2011 23:40

Een serieuze vraag.....je hebt niets met het woord ziel....
Waar ligt dan jou spirituele oorsprong????
Je ziel is de basis van je hele bestaan.
Ik weet niet waar mijn oorsprong ligt, maakt me ook niet uit, ik voel en dat is het voor mij, ik heb geen behoefte aan zoeken naar een benaming voor dat wat ik voel en voor jullie is dat een ziel, voor mij in jullie ogen ook. Maar ik zal nog wel veel te leren hebben. Niet mijn tijd in elk geval om me in de materie te verdiepen.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 16-05-2011 23:41

wiba schreef:Mmmm oke, dit begrijp ik wel Karin, maar de term ziel komt voor mij heel dicht bij geloven.
Daar heb ik nooit iets van begrepen, geloven in iets is volgens mij ook een gecreerd persoon/ding/ god, om je aan kunnen optrekken als het moeilijk wordt want er is toch niemand die je er pijn mee doet als je er tegen aan schopt en is heel fijn om steun bij te halen als het moeilijk wordt. Je creeert een iets waar je aan kunt vragen om je te helpen en die is er altijd, ja dat is makkelijk, maar is niet te bevatten voor mij.
Maar hier gaat het denk ik al mis....je ziel geloof je niet in, je ziel dat ben jij.
Dat is niet iets waar je je aan op kunt trekken als het moeilijk wordt.
Dat is jij, je bent het zelf....dat is je ziel.....
En een ziel voelt wel degelijk pijn als ertegen aan geschopt wordt!!!
Je ziel is geen gecreerd persoon/ding/god of wat dan ook....je ziel ben jij!

Hoe mediteer jij????
Hoe begin je, hoe verloopt het, hoe eindig je????????
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanisme, Kundalini, Runen, Klankschalen”