vogels/veren de betekenis daarvan

Ervaringen? Wat is het? Sjamanisme, Kundaline, Klankschalen, Runen.... en andere natuurlijke stromingen
hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 02-10-2010 09:01

Ja, waarom is een kopje geen schoteltje genoemd. Alles heeft zijn naam gekregen om ons iets makkelijker te leren, te onthouden en onderscheid in alles te kunnen maken, anders zou het toch een warboel zijn?
Vierkant is voor mij dus gewoon vierkant, een kopje is een kopje enz, maar ik ga bijv. niet 'mijn eigen' waarheidjes maken door vanaf heden iedereen te melden dat voor mij een vierkant rond is of een kopje een schoen....en zo verder.

Fantasie heb ik altijd al veel gehad, later juist wat in moeten perken om de werkelijkheid te blijven zien en dat te ondergaan en mee om leren gaan. Anders sta je ook niet met beide benen op de grond en in het leven, maar er naast. In je zgn eigen waarheid en werkelijkheid.
En om in iets te geloven heb ik nooit een bewijs nodig gehad, wél een heel diep doorvoelen vanbinnen. Zo zijn er dingen 'zichtbaar' geworden die ik onbewust altijd al wist/voelde maar een tijd uit onzekerheid achter een 'deurtje' hield die echter nooit helemaal dicht was gedaan door mij zelf. Toen het de juiste tijd was ging hij wagenwijd open staan, en ik voel me er sindsdien erg lekker bij, in mijn hele zelf. Laat wat in je nabijheid komt of in je binnenste bezig is maar rustig gaan, niets forceren en alles gaat in de tijd en op dié plekjes/plaats/ruimte zoals voor jou bedoeld is en dan is het goed. Werk er zachtjes verder aan, je hoeft ook niet met de armen over elkaar te zitten natuurlijk he. En voor alles is de bekende gulden middenweg is mijn gedachte hier in.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 02-10-2010 10:27

Cailen schreef:Wat is er mis met fantasie? Dat is de niet allerdaagse werkelijkheid.
En wat Hannie zegt. Het is niet per definitie nodig om in kabouters en elfjes te geloven om in andere dimensies te komen.
Ik bedoelde dit dus niet Cailen, want ik zal beslist nooit zeggen dat het niet per definitie nodig is om in kabouters en elfjes te geloven om in andere dimensies te kunnen komen.

Het is een VRAAG voor mij of dit nodig is.
En dat ik denk en geloof dat dit niet nodig is zie je?
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 02-10-2010 10:36

hannie schreef:Moet iedereen eerst daadwerkelijk in elfjes en kabouters gaan geloven vóórdat ie in andere demensies kan komen? Dat denk en geloof ik toch niet hoor.

nee dat geloof ik niet maar wel als je in het elfjes of kabouter demensie wil komen hihi :wink: :lol:
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 02-10-2010 11:40

hannie schreef:Ja, waarom is een kopje geen schoteltje genoemd. Alles heeft zijn naam gekregen om ons iets makkelijker te leren, te onthouden en onderscheid in alles te kunnen maken, anders zou het toch een warboel zijn?
Vierkant is voor mij dus gewoon vierkant, een kopje is een kopje enz, maar ik ga bijv. niet 'mijn eigen' waarheidjes maken door vanaf heden iedereen te melden dat voor mij een vierkant rond is of een kopje een schoen....en zo verder.
Dat wordt hier ook niet verondersteld. Wat ik hiermee wilde zeggen is dat niet alles voor automatisch aangenomen hoeft te worden omdat de maatschappij het zegt. In 'onze' maatschappij bestaan kabouters en elfjes niet. Naar MIJN mening hoeft dan niet verondersteld te worden dat ze niet bestaan...ik maak geen 'eigen waarheidjes', maar ik wil ook niet zomaar aannemen dat dat wat de maatschappij zegt automatisch zo is....
Zoals ik ook al eerder zei....kabouters en elfjes kunnen het kind in je naar boven halen en poorten openen naar dimensies die anders niet toegankelijk zijn. Een ieder moet doen wat goed voelt, ik leg niemand iets op. Ik geef hier alleen mijn beeld en mening weer....Heeft iemand er wat aan, dan is dat mooi. Spreekt het je niet aan? Prima....leg het naast je neer en ga verder zoals het voor jou wel goed voelt. Ik vraag hier niemand te doen wat ik hier zeg...
Fantasie heb ik altijd al veel gehad, later juist wat in moeten perken om de werkelijkheid te blijven zien en dat te ondergaan en mee om leren gaan. Anders sta je ook niet met beide benen op de grond en in het leven, maar er naast. In je zgn eigen waarheid en werkelijkheid.
En om in iets te geloven heb ik nooit een bewijs nodig gehad, wél een heel diep doorvoelen vanbinnen. Zo zijn er dingen 'zichtbaar' geworden die ik onbewust altijd al wist/voelde maar een tijd uit onzekerheid achter een 'deurtje' hield die echter nooit helemaal dicht was gedaan door mij zelf. Toen het de juiste tijd was ging hij wagenwijd open staan, en ik voel me er sindsdien erg lekker bij, in mijn hele zelf. Laat wat in je nabijheid komt of in je binnenste bezig is maar rustig gaan, niets forceren en alles gaat in de tijd en op dié plekjes/plaats/ruimte zoals voor jou bedoeld is en dan is het goed. Werk er zachtjes verder aan, je hoeft ook niet met de armen over elkaar te zitten natuurlijk he. En voor alles is de bekende gulden middenweg is mijn gedachte hier in.
Het diep van binnen voelen vind ik ook een bewijs.... Fantasie is een mooi iets. Het moet inderdaad geen loopje met je nemen. Maar als je het naast 'de werkelijkheid' kunt gebruiken kan het je een hele hoop bieden (maar dat is mijn ervaring)....In mijn beleving is er de mogelijkheid in die fantasie een wereld te creeëren die voor mij heel lang veiligheid heeft geboden en waar ik nu nog naar toe kan gaan om rust en antwoorden te vinden. Daarnaast maakt het voor mij mogelijk andere dimensiereizen te maken die zonder de fantasie niet mogelijk zijn.
Nogmaals: een spiegel van hoe ik het beleef, hoeft voor een ander niet zo te zijn.
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 02-10-2010 12:33

Ik gaf hier ook enkel mijn gedachten en beleving hier weer.
En haalde alleen nog eens aan dat het voor mij óók een vraag was of geloven in de kabouters en elfjes nodig is wat betreft om in andere demensies te kunnen komen.
Meer niet, ik ga ook niets invullen voor een ander, ieder mag altijd zijn eigen gedachten hier over hebben he.

Leg het inderdaad verder naast me neer zoals altijd met wat niet het mijne is en dus niet bij me past. (is een goede tip)
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 02-10-2010 13:17

Ik blijf het een moeilijke materie vinden, voor mezelf te vinden wat ik nodig heb.
Blijft een gevoel dat goed of niet goed voelt en dat maakt mijn waarheid.
Maar vind het juist zo mooi hoe er mee omgegaan wordt door anderen en wat anderen gebruiken en hoe ze het doen. Wat hen brengt waar ze willen zijn.
Ik leer er veel van van die verschillende meningen. Mooi vind ik dat.

Ik heb trouwens mij gevonden veer op de foto gezet, misschien kunnen jullie duidelijk zien of het van een ekster is of van een eend of wie weet welke vogel.

Afbeelding
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 02-10-2010 13:49

Dat is ook het mooiste Wilma, zo mag en kan ieder het op zijn eigen manier beleven en mee omgaan of als ze er niets mee kunnen het loslaten ook. Ik vind het ook steeds weer prachtig om alle verschillen hier in te merken en te zien in de div. meningen.
Ook om het op die manier proberen te bekijken van alle kanten.

Die veer lijkt mij toch van een duif te zijn. Kan de werkelijke grootte niet goed zien, maar is volgens mij niet van een ekster, hooguit zou het er anders eentje kunnen zijn van een eend?...
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 02-10-2010 15:30

Volgens mij ook een duivenveer
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 02-10-2010 15:32

Ja kan ook van een eend zijn, lag langs de waterkant waar eenden zwemmen.
Duiven zie ik daar niet zo veel, daarom daar niet aangedacht.

Mmmmm blijft lastig toch dit wat wil het me toch zeggen?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 02-10-2010 16:23

De duif of de veer?
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanisme, Kundalini, Runen, Klankschalen”