vogels/veren de betekenis daarvan

Ervaringen? Wat is het? Sjamanisme, Kundaline, Klankschalen, Runen.... en andere natuurlijke stromingen
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 26-06-2009 21:59

Sorry zie de veertjes even niet meer ............



‘Lief duivenveertje, hoe kom je zo op straat terecht? Als soldaat, achteloos geofferd aan het liefdesfront? Of stond er in het verenveld een ander voor je klaar: flexibeler en krachtiger dan jij, met steviger schacht en frissere vlag? Wilde je misschien op eigen vleugels gaan? Hielp je wellicht je God door hem los te laten? En, is Hij gered? Zandkorrels zijn je loon, lief veertje, zandkorrels en eenzaamheid. Wie waren je vrienden daar? Zagen de slag- en stuurpennen je staan, of was je te min voor ze? Mogelijk was je zelf één van hen, maar verlangde je heimelijk naar het dons. Je was een knappe kop, wist alles van spoel en interferentie, dat nemen ze je niet af. Welnu, het ga je goed, beste veer, op die reis naar de andere kant (verval zeggen de leken), en moge je Heer nog eens aan je denken…’

Afbeelding
:D Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 26-06-2009 22:03

Deze is ook zooooo mooi !

Afbeelding
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 26-06-2009 22:17

Heb ook kikkers in mijn vijver, mooi hoe ze kwaken hihi.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 26-06-2009 22:27

Welke veren horen daar bij en wat betekenen ze?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 26-06-2009 22:27

wiba schreef:Sorry zie de veertjes even niet meer ............



‘Lief duivenveertje, hoe kom je zo op straat terecht? Als soldaat, achteloos geofferd aan het liefdesfront? Of stond er in het verenveld een ander voor je klaar: flexibeler en krachtiger dan jij, met steviger schacht en frissere vlag? Wilde je misschien op eigen vleugels gaan? Hielp je wellicht je God door hem los te laten? En, is Hij gered? Zandkorrels zijn je loon, lief veertje, zandkorrels en eenzaamheid. Wie waren je vrienden daar? Zagen de slag- en stuurpennen je staan, of was je te min voor ze? Mogelijk was je zelf één van hen, maar verlangde je heimelijk naar het dons. Je was een knappe kop, wist alles van spoel en interferentie, dat nemen ze je niet af. Welnu, het ga je goed, beste veer, op die reis naar de andere kant (verval zeggen de leken), en moge je Heer nog eens aan je denken…’

Afbeelding
:D Wilma
heey.
dit verhaal doet me denken aan een verhaal dat een spreker van de kerk me laatst vertelde.
ik zal het verhaal vertellen.. ik hoor graag hoe jullie denken dat dit opgevat moet worden;)

Op straat liepen 2 kindjes. Ze liepen langs een weide waar alle bloemetjes bij elkaar stonden. Ze stonden daar heel vrolijk, maar toen pakte 1 van de kindjes het bloemetje en plukte het.. Een paar meter later vond hij het toch maar niets en gooide het op straat. Zo zeg je.. geplukt en weggegooit. Maar toen er evenlater een man langsliep, raapte hij het bloemetje op, maakte er een foto van en deed het de rest van de dag in zijn zak, zodat het bloemetje er toch nog bij hoorde en voor altijd vereeuwigd zou zijn en bijzonder was. Misschien nog wel meer bijzonder dan alle andere bloemen in het perkje.

dit was het.. ik vond het leuk om met jullie te delen:) hopelijk jullie ook:)
xx
frozen eyes can't cry

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 26-06-2009 22:37

whaaaaaaaaaaaahahaha wat n toestand hihihi
hebben ze die kabouter n veer in de reet gestoken oeps whahaha en die kikker ook
whaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahaha :lol:


Afbeelding
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 26-06-2009 22:42

Mooi verhaal Annoeska, zet me weer aan het denken en ben weer bewust van niet te snel plukken en weer weggooien.
Zuinig zijn met al wat leeft.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 26-06-2009 22:45

wiba schreef:Mooi verhaal Annoeska, zet me weer aan het denken en ben weer bewust van niet te snel plukken en weer weggooien.
Zuinig zijn met al wat leeft.

Liefs Wilma
cool dat je reageert:) hihi.. ga nou maar naar je bed als je moe bent:P:P want dat zou je kwartier geleden al doen:P hahahahahah:)
xx
frozen eyes can't cry

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 01-10-2010 17:18

Heb vandaag in 'mijn parkje' een heerlijke wandeling gemaakt.
Vond daar een klein grijs donsveertje, denk van een houtduif. Het fladderde wat rond in de wind en ik kon het zo uit de lucht pakken. Heb het meegenomen want mijn wandeling was nog maar net begonnen.
Als snel kwam ik een boom tegen die mijn aandacht trok, ruwe bast in verschillende kleuren zag ik toen ik dicht bij kwam. Hij had een wat schuine stam en de overbuigende kant was nat. Ik ben er even bij blijven staan en zijn schors bekeken en gevoeld, straalde kracht uit, zo robuurst als ie is.
Had het gevoel dat ie heeft moeten knokken om zijn plekje te behouden daar. Wist eerst niet wat voor soort het was, zag dat het een dennensoort is want het heeft naalden en dennenappels. Heb hem meerdere keren op de foto gezet, van alle kanten.
Ik kreeg een ingeving dat ik het duiveveertje daar moest achter laten en heb het in de grond gestopt en zowel veer als boom bedankt dat ik dit met ze mag delen vandaag.

AfbeeldingAfbeelding

Toen ik voor de 2de keer bij de den kwam was er een klein wit donsveertje vast geplakt aan de natte stam, op de schuine kant. Die moest ik meenemen, vraag me niet waarom. Is denk van een eend of duif, heb hem in mijn jaszak.
Na mijn wandeling waar ik elders meer over zal vertellen kwam ik een grote veer tegen. mijn eerste gedachte was dat het van een ekster zou zijn, maar ik weet het niet zeker. Het is zwart en een witte rand eraan. Daar heb ik geen foto van gemaakt.
Zo heb ik een wandeling met veren meegemaakt, tewijl ik gewoon even lekker in de zon en buiten wilde zijn om te wandelen. Even de beuk begroeten, was het doel, maar er gebeurde heel andere dingen.

Kon hierboven wel de duif en eend vinden maar niet de ekster. Kan iemand me daar nog iets meer over vertellen?

Thanx Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 01-10-2010 17:50

De ekster staat in ieder geval voor occulte en mystieke nieuwsgierigheid. De rest kan iemand anders misschien aanvullen?
Het feit dat je zoveel veren hebt gevonden....veren geven je een boodschap...
Dat was een mooie wandeling.

De den....oef wat heeft die te lijden gehad...maar hij heeft zich wel staande gehouden en hij draagt zijn naalden en dennenappels nog...

Wie-o-wie vult mij aan?
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanisme, Kundalini, Runen, Klankschalen”