Het Centrum Infectieziektebestrijding (CIb) van het RIVM

Van allerlei kleuren orbs in kloosters, op de trouwerij, bij je thuis, op je mooiste natuurfotos.
En natuurlijk nog heel veel meer!
karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Het Centrum Infectieziektebestrijding (CIb) van het RIVM

Bericht door karin » 27-04-2010 23:19

Infectieziektebestrijding voor professionals

Een infectieziekte is een ziekte die wordt overgebracht door mens of dier. Deze wordt veroorzaakt door de aanwezigheid van micro-organismen zoals bacteriën, virussen, schimmels of parasieten. Je kunt een infectieziekte oplopen door contact met besmette personen, via voedsel, besmette oppervlaktes of water, het inademen van besmette lucht of door vectoren zoals insecten.

Het Centrum Infectieziektebestrijding (CIb) van het RIVM speelt een belangrijke rol in de preventie en bestrijding van infectieziekten.

Het nieuwe nummer van het Infectieziekten Bulletin staat online en is per nieuwsbrief verstuurd. Mocht u het Bulletin nog niet digitaal ontvangen dan kunt u zich hiervoor aanmelden.http://www.rivm.nl/nieuwsbrieven/NBR0-I ... g?OpenForm

In dit nummer onder meer aandacht voor

•een overzicht van de ziekte van Lyme in Nederland 1994-2009: huisartsconsulten blijven toenemen: is voorlichting en curatief beleid genoeg?

•de hepatitis B campagnes onder Chinezen in Rotterdam (China aan de Maas) en Den Haag (China aan de Noordzee)

•het surveillanceoverzicht voedselinfecties en -vergiftigingen 2008

•de verbetering van de samenwerking tussen VWA en GGD'en.

U vindt alle artikelen uit het Infectieziekten Bulletin op deze website. Ook alle voorgaande jaargangen staan online.

Bron:http://www.rivm.nl/
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 28-04-2010 06:55

Interessant dank je Karin voor het plaatsen.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 28-04-2010 22:06

Graag gedaan lieverd
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 29-04-2010 00:43

en..... hoe gaat het nu met je zusje Karin?
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 29-04-2010 09:33

Heel belangrijk dit Karin,
Er bestaat nog heel veel onbegrip hier over, ook zeker over de ziekte van Lyme.
Hier in nederland geven ze de mensen die er mee besmet zijn een aantal weken medicijnen, en zeggen dat het dan over is. Ook al hebben de mensen nog altijd jaren lang soms! klachten die zij daarvoor niet hadden, wordt het afgedaan als 'íets wat tussen de oren' zit!
Zoals zovaak met allerlei klachten gebeurd. (ook een geld kwestie of star aan hun eigen gelijk willen blijven vast houden misschien?) Ik weet het niet, maar dat er nog veel mis is in de medische (soms arrogante) wereld is wel duidelijk.
In duitsland is een kliniek waar men het serieus aan pakt en ook weet dat het niet over is op deze manier. Zagen dit verleden week in een tv uitzending, waar mensen eindelijk wel gehoor kregen en geholpen werden. Dankjewel voor het plaatsen.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 29-04-2010 20:02

Hannie blijf rustig onder de arrogante medische wereld,die hebben hun eigen lessen nog te leren lieverd.Ja is ook zo ,de maatschappij draait om geld..ik kijk er positief tegenaan,deze mensen zullen vast nog iets te betalen hebben wat boven hun grens ligt...is een leer...wees tevreden met het kleinste ding dan ben je de gelukkigste van de wereld.Is jammer dat er velen nog niet begrijpen dat wij alle het zelfde zijn.Niets meer dan een ander ook dat is een leer.Vandaar handelend met ons hogerezelf omvangen we dit alles met liefde...zodat het liefde leerdt kennen.

Berdien lief dat jij het vraagt...dankje.
Het gaat wat beter met mijn zusje....heeft geeen ziekte van LYME ze heeft de KATTEKRABZIEKTE het zit in je bloedbaan en je kan er heel ziek van zijn.Door dit alles vormt er meer vocht bij de hersenen,daar is zei heel moe van.Er zijn geen medicijnen voor het lichaam moet dit alles zelf weer opnemen in het lichaam.
Een leer voor haar om goed naar zichzelf te luisteren,,moe is moe...daar is de tijd om rust tenemen.
En dat is voor deze lieverd heel moeilijk,het is een drukke BIJ altijd met van alles en nog wat bezig. :lol:Lieverd bedankt voor jou medeleven..
Knuffelsss
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 29-04-2010 20:16

ow jeee KATTEKRABZIEKTE da's ook heftig

sterkte en knuffel voor jullie 2 kuzzzzz
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 29-04-2010 20:17

Ik zal je knuffel doorgeven... :lol:
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 29-04-2010 20:29

Dat is wel zo Karin wat je zegt, maar heb toch veel mensen gezien die daar de dupe van zijn geworden, of bijna.Ons hadden ze voor minder al achter slot gezet denk ik weleens. Daar kan ik moeilijk bij stil zitten al doe ik het wel.

Jeetje zeg, blij voor je zusje met deze uitkomst! Voor jullie ook na de angstige spanning.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 29-04-2010 20:34

huh blij ?

KATTEKRABZIEKTE is ook best erg hoor Hannie
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”