wat is jou mening?

Illuminati, Vrijmetselaars, diverse filosofische en geestelijke, geloofsstromingen, etc...
Plaats reactie
allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

wat is jou mening?

Bericht door allisa26 » 20-07-2010 15:00

uit een bepaalde bron van een boek las ik namelijk dat vroeger er ook heel veel gaande was ivm spirituealiteit enigszins tot mijn verbazing aan toe en anderzijds wel vanzelfsprekend dat dat zo was. uiteraard is er in der loop der jaren al heel veel afgespeeld op die vlakken.

maar dat men bezig was met chakra's omdat men niet wilde terugkeren na hun leven op aard. dat verbaasd me toch wel

er waren (zijn) zal wel nog bestaan dat soort visie.
dus geloven aan de gang toen inder tijd al met volle overtuiging dat je pas verlicht bent als je niet meer hoeft terug te keren naar aarde...na je dood dus.
zo bestudeerde men chakra's enz om het ook zo ver te kunnen manipuleren in hun geloof in de zin zoveel mogelijk de weg naar verlichting te vinden met als doel niet terugkeren na dood want in hun geloof ben je pas verlicht als je dat punt bereikt hebt...

tja toen ik dat las stond ik daar toch wel wat van verbaasd gelijk.....
echter sluit ik me ook niet echt aan bij die visie, dat soort geloof, heb er zelfs geen mening over.

kvind het wel een spijtige zaak enigszins dat gevoel kreeg ik toch heel eventjes dat men zo wanhopig zocht om niet meer terug te moeten op aard ....dan stel ik mij de vraag is dat dan het vinden handelen vanuit innerlijk geluk of eerder angst?

toch stof om over na te denken en zal ook wel een complex zijn van vele factoren...

waarom wilde men zo graag na hun dood niet terugkeren met geloof dan pas ben je verlicht? die vraag stel ik me dan wel effe echter oordeel ik niet over hun geloof in feit waar of niet waar want wie ben ik om mij daar over uit te spreken....niemand.

dat zijn bepaalde wetenschappelijke onzichtbare fenomenen die blijven doorgaan vele optie's mogelijkheden combinatie's zijn in die gevallen absoluut mogelijk. de volgende vraag is dan ook weer is het de taak van de mens al die wetenschappelijke dingen te achterhalen, waarom gebeurd dat wat wilt men mee bereiken enz en toch doet een mens het soms ook wel voor meerdere redenen, soms om te kunnen manipuleren handelend uit ook vele mogelijkheden kan goed doel zijn kan vanuit angst zijn kan enz

oneindig dus....

maar ja typ hier echt al denkend wat in me opkomt dus als het niet helemaal begrijpbaar is laat het weten dan probeer ik het nog iets beter uit te leggen zeg wel probeer hihihi :lol:

maar ja ik ga dus niet zeggen klopt klopt niet fout of niet fout daar gaat het ook niet om lijkt me....wel stond ik hier even van verbaasd dat wel en het riep veel bij me op......maar ik laat dat wel open voor mezelf allemaal
omdat tja tis zo oneindig dat alles en o zo complex enz....

maar ja wat roept dit bij jullie op? wat is jullie mening?
dat is altijd wel eens fijn om te weten
vriendelijke groet allisa
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 22-07-2010 23:18

Moeilijk dit. Ik denk toch dat je nooit je karma kunt veranderen door je chakra's te manipuleren. Manipulaties komen voort uit angst mijns inziens. We hebben allemaal een doel in het universum en dat is een opdracht waarvan we niet kunnen afwijken. Het is één groot plan van het geheel waaraan we deelnemen. Ook al zouden we niet meer terugkeren op aarde dan hebben we een verdere doel in andere dimensies. Dat is oneindig. Vergelijk dit vreemde handelen met de chakra's maar met zielen die onverwachts door een ongeluk om het leven kwamen of zelfmoord pleegden. Die komen altijd weer terug om hun lessen af te maken. Dit is het lot van de ziel. Daar valt niet aan te tornen, ook niet met chakramanipulatie.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 24-07-2010 23:35

De kringloop van het leven....na de dood weer leven..na het leven weer de dood.Wij zijn verlicht als jij het zelf toelaat.Niet na de dood...nee Nu hier daar waar je woont.Laat de liefde toe dan ben je verlicht.Alleen jij kan dit.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 29-07-2010 09:25

:D louisemartin ik vind je kijk heel mooi!
je uitleg zet me ook aan het nadenken al weet ik niet goed wat :lol:
vandaar ik even wachte om te reageren ook lol
maar boeiend!

karin daar sluit ik mij volledig bij aan! heel mooi gezegt!
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 30-07-2010 21:32

Hihi Allisa, dank je en het geeft niet dat je even wachtte met je antwoord. Dat heb ik ook weleens als het stof tot nadenken geeft. Is ook best een mooie vraag van jou trouwens. :)
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 31-07-2010 01:51

:D dankjewel louisamartin :)
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 31-07-2010 11:46

Ik sluit me helemaal bij wat Karin schrijft aan.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 01-08-2010 18:51

Naar wat er in allerlei boeken over is te lezen,(leren)heeft het spirituele altijd al een grote rol gespeelt in het leven van vele vele mensen. Lang geleden veel meer dan nu, het hoorde er als vanzelfsprekend bij, was verweven in hun hele leven, dus één ook met en in de natuur met alle dieren planten enz. enz. Juist de laatste jaren is het gelukkig weer meer in de belangstelling gekomen, vooral in de westerse/Europese landen oa.

Wat het manipuleren van de chakra's betreft: Naar mijn idee hoefde dat niet vanuit angst te zijn geprobeerd om verlicht te worden, maar gewoon een 'middel' om niet nog eens terug te hoeven naar deze aarde waar altijd zoveel narigheid gebeurde. Kortom, men dacht hierdoor ook een beter mens te kunnen worden. En om zo 'verlicht'te worden moest men zich dus ook in alle opzichten zo goed mogelijk gedragen naar en met alles en iedereen in het leven, vandaar dat ik denk dat niet angst daar bij voor op stond, maar juist een zich beter en gelukkiger gaan voelen van binnen uit.

Tot zover over wat jij in dat boek las.

Naar mijn gevoel kan men de chakra's op die manier niet beínvloeden of gebruiken om 'verlicht' te worden of wat dan ook. De chakra's zijn belangrijke psygische centra in het menselijk lichaam, dat kan men toch niet zomaar veranderen, of naar zijn hand zetten. Ieder moet zijn eigen karma helemaal uitwerken/leven, dat kunnen we niet door manipulaties voor elkaar krijgen. Ieder moet steeds weer in een ander leven hier aan verder werken middels vele incarnaties, dus ook om eventueel 'verlicht' worden hier en nu dus.

Mooi interessant onderwerp trouwens.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 23-09-2010 19:20

lieve hannie je uitleg is zeer mooi omschreven
groetjes allisa
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

Miracles
Lid
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-05-2013 13:35

Bericht door Miracles » 20-08-2013 10:12

:D Leuk even filosoferen.

Ik denk ook niet dat het alleen behandelen van de chakra,s iets kan doen voor de ontwikkeling van de gehele mens.
Ik ervaar dat er een plan is voor de mens en hij die hele weg mag afleggen.
Pas wanneer hij tot besef komt wat mens zijn is en betekent ten opzichte van de eeuwigheid en zich realiseert dat het eigenlijk andersom is hij was altijd al een spiritueel wezen maar is het vergeten en is nu weer op weg terug om zich te herinneren wie hij altijd al is geweest.

Dan denk ik dat de chakra,s als vanzelf anders worden en tot hun volle ontplooiing komen ook de hogere chakra,s die meestal niet vermeld worden.

Wanneer iemand een chakra healing doet en verder niets doet dan is het na verloop van tijd toch weer hetzelfde.
Ik denk dat we echt een ontwikkeling in ons zelf mee moeten maken alvorens we een verandering in het systeem te zien krijgen.

Maar dit alles is zo aards gedacht dat het waarschijnlijk totaal anders is als wij nu denken.

Met andere woorden eigenlijk weet ik het niet!!!!!!!!!!!

En laat ik dit dan ook maar weer los hihi...

Plaats reactie

Terug naar “Illuminati, Vrijmetselaars, Religie en Filosofische onderwerpen”