Pluto

informatie omtrent Persoonshoroscoop, geboortehoroscoop, relatiehoroscoop, MAYA, berekende maand, dag of weekhoroscoop
Plaats reactie
Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Pluto

Bericht door Kurt » 17-06-2014 10:45

Pluto in de horoscoop

Natuurlijk is het teken waar je Zon in staat belangrijk en de meeste mensen kennen dan ook wel hun eigen zonneteken of sterrenbeeld zoals dat genoemd wordt. Maar hoe langer ik met astrologie bezig ben, hoe minder belangrijk die – zon in het teken – voor mij wordt. Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat de Zon in de horoscoop niet belangrijk is, echter steeds meer kijk ik op de eerste plaats naar de huisplaatsing van Pluto. Pluto doet zo’n 247 jaar over een rondje om de Zon, verblijft 15 tot 20 jaar in hetzelfde sterrenbeeld , dus vertelt door de plaatsing in het sterrenbeeld iets over de generatie waar je toebehoort. Over jou als individu is het echter Pluto in de huizen die heel veel kan vertellen.
Het huis waarin Pluto staat schetst een beeld van jouw bedoelingen voor dit (het huidige) leven en heel veel problemen of ervaringen in dit leven krijgen een andere betekenis als ze gezien worden in het licht van Pluto in het huis. Dit geldt eveneens voor die mensen die in dit leven belangrijk voor jou zijn, en dan met name vaak net die mensen waar je soms liever niets mee te maken hebt of die jou in de steek hebben gelaten. Heel vaak zie ik dat het juist deze mensen zijn die jou precies die “setting” bieden die jij nodig hebt voor jouw groei.
Pluto in het huis geeft voor mij antwoord op de vraag: “Wat is het verlangen van de ziel voor dit leven?”
Misschien zou je ook kunnen zeggen dat waar wij veel van onze problemen/conditioneringen en reacties relateren aan eerdere ervaringen in dit leven, veel (misschien alle?) eerdere ervaringen in dit leven, gerelateerd zijn aan ervaringen uit voorgaande levens. Ik denk, op basis van de astrologische gesprekken die ik de afgelopen 10 jaar heb gevoerd, dat als je de betekenis van jouw Pluto begrijpt, veel van de ervaringen die je hebt gehad, een andere, constructieve(re) betekenis zullen krijgen.

20-07-2013

© Kurt van den Broeke
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

Yvo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 359
Lid geworden op: 13-02-2008 18:26

Bericht door Yvo » 28-06-2014 11:58

Prachtig om te lezen Kurt. Klopt het dat pluto, nu die in beeld is heel veel invloed uitoefent op onze transformatie naar ons hoger bewustzijn of staat dit er weer los van.?

Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Bericht door Kurt » 28-06-2014 23:12

Pluto werkt volgens mij altijd transformerend!
Mijn aandacht gaat daarbij vooral uit naar de transformerende werking op individueel niveau, maar als je kijkt naar de veranderingen op economisch/financieel en politiek niveau de laatste jaren, kun je ook heel helder de veranderingen op die gebieden waarnemen (Pluto in de Steenbok sinds 2008).
Heel kort vertaald naar het persoonlijke vlak, - leren leven vanuit de eigen innerlijke autoriteit; eigen verantwoordelijkheid nemen, dus niet de schuld bij "hen", de autoriteit(en) leggen maar weten dat wij allemaal, als individu verantwoordelijkheid dragen voor onze wereld. Bewuster worden van de eigen verantwoordelijkheid (= groei naar een Hoger Bewustzijn).
Ik kan me dus heel wel vinden in hetgeen jij vraagt/stelt, Yvo! :-)
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 02-07-2014 12:42

ik vind dit soort dingen zo leuk om te lezen.,, ik snapte daar nooit wat van xD
frozen eyes can't cry

Plaats reactie

Terug naar “Westerse, Vedische, Chinese, Psychologische Astrologie en Maya en de vele aspecten daarvan.”