Toekomst en voorspellen? - Je toekomst is NU!

informatie omtrent Persoonshoroscoop, geboortehoroscoop, relatiehoroscoop, MAYA, berekende maand, dag of weekhoroscoop
Plaats reactie
Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Toekomst en voorspellen? - Je toekomst is NU!

Bericht door Kurt » 23-03-2008 23:40

“In de nieuwe tijd is het zo dat jezelf je toekomst kunt creëren, dus die staat niet vast.
Wat ik wel kan doen is je inzicht geven…”


Sonia (Pereira), medium en presentatrice, zegt dit heel mooi in haar tv-uitzending van 10-11-2006.
Het deed me goed deze woorden te horen. Kan ik helemaal achter staan. Het is wel zo dat ik niet denk dat we pas de laatste jaren dit vermogen om zelf de toekomst te creëren, hebben ontwikkeld. Ik denk dat we al heel lang over dit vermogen beschikken! Echter, pas nu worden we ons daar meer en meer van bewust!
Als astroloog ga ik uit van de eigen verantwoordelijkheid van mensen. Soms zijn ze verbaasd: Komen ze op consult voor een probleem en willen ze weten hoe zich dat zal ontwikkelen. Krijgen ze meteen een vraag: “Wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen?”
Nog steeds leggen mensen de oplossing van een probleem te vaak buiten zichzelf. Natuurlijk kun je, met behulp van astrologie of bijvoorbeeld de Tarot, aangeven welke ontwikkelingen te verwachten zijn. En dan kun je afwachten of het ook werkelijk uitkomt! Als je niets doet is dat vaak ook zo.
De I Tjing leert ons dat als een beweging eenmaal is ingezet die beweging niet meer te stoppen is. Echter elke beweging is wel degelijk om te buigen! In de richting die jij wilt!

Als astroloog kijk ik altijd eerst naar het begin van de beweging, dus naar het verleden. Raar misschien, je wilt immers iets weten over de toekomst! Toch is het belangrijk zaken op de tijdslijn te zetten. Je kunt dan zien hoe de huidige situatie is ontstaan en van daaruit kijken hoe die lijn zich zal ontwikkelen als je niets doet. Je kunt echter ook, door het verleden te begrijpen, leren zien hoe je de lijn kunt ombuigen in de richting die jij wilt. Je bent dan niet passief of afhankelijk, maar actief en initiërend. Je creëert dan je eigen toekomst!
Leer van het verleden, leef nu, zou ik zeggen. Als je het verleden begrijpt, kun je veel beter je eigen rol daarin zien, en leren begrijpen wat je zelf kunt doen om je eigen toekomst te scheppen. In feite is dat niet anders dan helder leren zien!
Vaak immers kijken we wel, maar zien we niet! En er is niets moeilijker dan jezelf te zien!

Soms zijn er situaties die onoplosbaar lijken. Laten we eerlijk zijn. Probleem op probleem. Het stapelt zich op. Dan kun je met behulp van bijvoorbeeld astrologie zien waar die lijn is begonnen en waar het ongeveer zal eindigen. Inzicht in de oorzaken van het probleem kan dan helpen om te zien wat er “fout” is gegaan en waar. Maar tegelijkertijd kun je dan ook leren zien hoe je in het hier en nu kunt handelen! Stel je voor dat je je gedurende het laatste jaar geïsoleerd voelt, je bent alleen, raakt vrienden kwijt, etc. Astrologie kan dan inzicht geven in wat er gebeurt. Als je begrijpt dat de Kosmos bijvoorbeeld bedoelt dat je even gas terug moet nemen, een tijdje op jezelf moet zijn om uit te rusten, dan kun je kiezen.
Uiteindelijk is de bedoeling van de Kosmos altijd positief en is die moeilijke periode wellicht een voorbereiding op een nieuwe levensfase.
Als je kunt accepteren dat de Kosmos uiteindelijk de weg volgt van jouw ziel, dan begrijp je misschien ook dat het vaak jouw ego is die zich verzet tegen een situatie. Je volgt dan niet de weg die jouw ziel gekozen heeft.
Je zwemt dan tegen je eigen stroom in! Soms is berusten en accepteren ook een manier om actief vorm te geven aan jouw zijn, jouw toekomst. Dat lijkt dan passief, maar betekent in wezen niet anders dan dat je jouw eigen weg volgt (dat wil zeggen de weg van jouw ziel).

Je toekomst is NU!
Licht en Liefde!

Deze tekst vind je ook op mijn eigen site, net als diverse andere teksten die ik hier neerzet overigens
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 07-09-2008 05:14

Helemaal mee eens! CARPE DIEM...
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Bericht door Kurt » 08-09-2008 21:20

Ja! Mooi! GENIET :!:
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Toekomst en voorspellen? - Je toekomst is NU!

Bericht door karin » 18-09-2008 22:08

Deze is ook weer prachtig Kurt.

Door te luisteren naar je hart, het brengt je evenwicht in je oervertrouwen ,de weg van onze ziel.
Dan is onze toekomst in het Nu.
Warme groet karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Soontje
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22-09-2008 14:11

Bericht door Soontje » 09-10-2008 17:21

Als Medium kan ik zeggen dat je wel de toekomst kunt voorspellen, echter... Er is een kanttekening.. Je kunt het in de eerste plaats niet afdwingen.. We hebben altijd de vrije keuze en een voorspelling is altijd een gevolg van een keuze die JIJ hebt gemaakt.
Soms maken we onbewust allerlei keuzes en gebeuren er dingen die wij niet willen.
Daarom is bewustwording zo ontzettend belangrijk.
Toekomstvoorspellen kan dus wel, alleen weet dat jij je toekomst ook kunt voorspellen door hem te creeëren. En dan kun je altijd een medium raadplegen om te voorspellen of je het wel goed hebt gecreeërd :D . Zo niet? Stel dan je eigen creaties nog iets bij!
Liefs Sonia

Soontje
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22-09-2008 14:11

Bericht door Soontje » 09-10-2008 17:23

Oh en ik wilde nog erbij vermelden dat ik het een mooie tekst vind lieve Kurt! Kan me er helemaal bij aansluiten.
Liefs Sonia

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 02-11-2008 22:35

Heel wijs gesproken Sonia

En dan kun je altijd een medium raadplegen om te voorspellen of je het wel goed hebt gecreeërd D . Zo niet? Stel dan je eigen creaties nog iets bij!

Dank je voor deze wijze woorden.
Warme groet
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Westerse, Vedische, Chinese, Psychologische Astrologie en Maya en de vele aspecten daarvan.”