oom Juup

informatie omtrent Persoonshoroscoop, geboortehoroscoop, relatiehoroscoop, MAYA, berekende maand, dag of weekhoroscoop
Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

oom Juup

Bericht door Kurt » 05-04-2008 00:50

Jupiter, planeet van groei en expansie.
Een zogeheten benefic, geluksplaneet.
Het symbool van Jupiter bestaat uit een halve cirkel boven het kruis.
Het symbool doet me altijd aan een J van Ja!!! denken!

Afbeelding


Jupiter geeft me altijd een gevoel van positiviteit, van optimisme.
In de klassieke mythologie was Jupiter Zeus, de koning der goden.
Hij regeerde over de hemel en aarde, Neptunus natuurlijk over de zee en Pluto, Hades (uiteraard) over de onderwereld.

Jupiter symboliseert groei en ontwikkeling.
De groei van een onderneming, uitbreiden naar het buitenland en dat soort zaken.
Hij maakt joviaal (by jove) en kan ook letterlijk tot groei leiden, dus (te) dik makend of tot overmoedigheid (zodat je bijvoorbeeld over je eigen benen struikelt.
Rechtspreken hoort ook bij Jupiter, maar anders dan bij Saturnus, die zich aan de letter houdt, is hier meer sprake van rechtsgevoel, dus Jupiter zal geneigd zijn hier en daar een oogje dicht te knijpen. Nou ja, hij is wel rechtvaardig, maar heeft ook zo zijn eigen moraal. Geen idee bijvoorbeeld hoeveel buitenechtelijke kinderen Zeus had! En dat in die tijd!
Voor mij symboliseert Jupiter ook de goedmoedige leraar, de genezer, die steeds helpt het positieve te kunnen zien in alle omstandigheden. Een andere manier van benaderen dan Saturnus, die volgens mij even liefdevol is overigens, maar totaal anders in de manier van benaderen. Maar ja, Saturnus houdt dan ook de tijd in de gaten. Ik vraag me af of Jupiter daar wel weet van, of belangstelling voor heeft! Veel te druk met genieten, zou ik bijna zeggen!

Jupiter blijft zo'n jaar in hetzelfde teken lopen. Belangrijk is het levensgebied waar deze benefic in je horoscoop staat. In dat levensgebied zul je toch wel wat voorspoed mogen verwachten, afhankelijk uiteraard van eventuele contacten die Jupiter met andere goden of planeten maakt.

Jupiter en groei: in onze maatschappij gaan kinderen naar de lagere school (of tegenwoordig naar de corresponderende groep) als Jupiter een half rondje (6 jaar)af heeft.
Na 12 jaar begint een nieuwe ronde voor oom Juup en gaan we naar de middelbare school.

In de astrologie is Jupiter de heerser van Boogschutter. Hoe kan het anders!? Die pijlen gaan de hele wereld over. En laten we eerlijk zijn, Boogschutter houdt wel van een gokje, en Jupiter wel van wat geluk!
Ik mag hem wel, die Zeus of Jupiter.
Hij weet in elk geval wat GENIETEN is!

Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 09-04-2008 21:19

Ik mag die levensgenieter oom Juup ook wel !
liefs Marianne :lol:
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

genieten

Bericht door Margriet » 10-04-2008 20:59

Heerlijk genieten, daar houd ik ook van.

Dank dat je me er even aan herinnerde.

~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

oom Juup

Bericht door Margriet » 11-04-2008 20:51

Oom Juup is volgens mij ook mijn planeet, Kurt.

Al meerdere malen is mijn horoscoop uitgediept maar elke keer wel verschillend moet ik zeggen en niet geheel naar mijn herkenning.
Een gewone horoscoop heb ik gehad (door een gerenomeerd AMSTERDAMS CENTRUM) maar ook een sprituele horoscoop die wat mij betreft meer relevante informatie bevatte. Ook een Chinese horoscoop die aanvullend werkt dacht ik.
Inmiddels heb ik toch mijn twijfels wat betreft de astrologie of ben ik zo complex vraag ik me af (lees interessant aub.).

Een beetje horoscooptwijfelende ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Bericht door Kurt » 11-04-2008 22:44

Hoi Marianne,

Tuurlijk mag jij "oom Juup" wel! :)
Hij jou immers ook!
Maar, vergeet je Mercurius niet!!! :D
Moest ik even van hem zeggen! 8)

Liefs,

Kurt
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Bericht door Kurt » 11-04-2008 23:34

Hoi Margriet,

Even in mijn glazen bol gekeken...en inderdaad...jij bent uiterst interessant! :)

Weet je, een horoscoop "duiden" is feitelijk een vertaling maken van hetgeen je "leest". En zoals een gewone vertaling van een stuk tekst door de ene vertaler bijvoorbeeld kan afwijken van dezelfde stuk tekst door een ander, kan er dus ook in de vertaling van een horoscoop een verschil ontstaan.
Het is mij niet duidelijk wat jij met een "spirituele" horoscoop bedoelt,
maar ik geloof niet zozeer dat verschil zal ontstaan door de ene of de andere benadering.

Het is jammer dat je jezelf niet kunt herkennen in je horoscopen.
Heb je geen feedback gehad van de betreffende astrologen, zodat er meer duidelijkheid kon ontstaan?

Kan me wel voorstellen dat je gaat twijfelen als het niet herkenbaar voor je is!

Een vriendelijke groet,

Kurt
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 12-04-2008 00:21

Dank je voor het herinneren .IK zal eraan denken Kurt :wink:
liefs Marianne :D
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 11-07-2008 01:57

haaai Margriet,
Liefde in de Sterren van Liz Green wijdt heel erg uit over
de psychologie en karaktertrekken van een sterrebeeld.
Dan leest een horoscoop ook wel anders
Wie weet kan een van haar boeken wel een eye/opener voor
je zijn :wink:
liefs Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

maanstand India, ascendant Engeland verwarrend!!??

Bericht door Margriet » 11-07-2008 09:58

Liz Green, Liz Green waar heb ik die naam meer gehoord?
Even in de boekenkast kijken.

En dank je Garry voor je tip.
Ga vandaag of morgen zeker eens neuzen bij mijn favoriete boekenwinkel en het betreffende boek "inkijken" :)


Ik heb zelf het idee dat een maanstand wel eens heel belangrijk kon zijn.
Is het niet zo dat men in India de maan als basis neemt.
Kurt, dat weet jij natuurlijk wel.
En ook heb ik eens gehoord van een Engelse vriend dat wat wij als ascendant zien ze in Engeland je ascendant zien als je sterrenbeeld!???

Verwarrend allemaal en sindsdien wist ik ook niet meer wat ik als waar moet zien :oops:
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Bericht door Kurt » 11-07-2008 19:57

Hoi Margriet,

Liz Greene is heel bekend in "astrologenland".
Psychologe/astrologe van naam, o.a. bekend van
de diverse boeken die ze heeft geschreven.

Persoonlijk vind ik het zogeheten "sterrenbeeld" op zichzelf (dus alleen) niet zo boeiend. In de gesprekken die ik voer, ervaren mensen heel vaak niet eens dat ze met een astroloog praten!
Maar ik zal dan ook altijd Zon en Maan in samenhang bekijken!
Zeker als je jong bent, "leef" je immers nog vaak je Maan.
En vanuit de karmische astrologie kijk ik vooral eerst naar het polaire teken.

Dat ze in Engeland een Ascendant beschouwen als een teken (sterrenbeeld) en andersom?
tis voor het eerst dat ik dat hoor!
Is ook niet waar hoor!!!
Zal wel "a British joke" zijn geweest!

De plaats waar je Zon bij je geboorte staat geeft aan wat je "sterrenbeeld" is.
Het rijzende teken noemen we de Ascendant!
Het teken waar je Maan staat vertelt iets over je emotionele behoeften.

In onze westerse wereld richten wij ons vooral op onze Zon.
In de oosterse wereld ligt de aandacht veeleer bij de Maan.
Dat heeft natuurlijk ook veel te maken met het verschil tussen de westerse en de oosterse cultuur (denkwijzen).

Een vriendelijke groet.

Kurt
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

Plaats reactie

Terug naar “Westerse, Vedische, Chinese, Psychologische Astrologie en Maya en de vele aspecten daarvan.”