oom Juup

informatie omtrent Persoonshoroscoop, geboortehoroscoop, relatiehoroscoop, MAYA, berekende maand, dag of weekhoroscoop
Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Bericht door Kurt » 15-07-2008 13:28

Ha die Margriet,

Als je je eigen horoscooptekening bij de hand hebt, kun je misschien zelf al een en ander voor jezelf plaatsen.
Op www.astro.com kun je overigens een hele mooie tekening maken en uitprinten.
Zet wel het huizensysteem even op Koch.
Op www.astro.com vind je teksten van o.a. Liz Greene, en Robert Hand ook, meen ik.
Die teksten kunnen je al enigszins op weg helpen, maar bedenk dat een astrologisch rapport gewoon een "vertaling" is.
Gebruik ze om je fantasie te stimuleren.

Kijk waar je Zon staat, en ...lees iets over het tegenoverliggende teken, dan over het zonneteken zelf.
Zoals ik het ervaar beginnen we vaak te leven vanuit het polaire teken en groeien dan naar het zonneteken.
Soms zie je een duidelijke omslag - van het ene uiterste naar het andere; de bedoeling is uiteraard in het midden van de lijn te komen!
Je Maan - je emotionele behoeften.
Bijvoorbeeld: Maan in Leeuw - emotionele (onbewuste)behoefte aan erkenning, om gezien te worden.
Als dan bijvoorbeeld je Zon in de Kreeft (vaak onzeker) staat, wordt wellicht het gevoelsleven onderdrukt.
Kijk naar jezelf toen je nog een kind was, en vergelijk dat met het Maanteken.
Ascendant - wat je laat zien, hoe je overkomt op anderen (bij de eerste kennismaking).
Dit beeld kan soms behoorlijk vertekenen, anders gezegd
laat soms iets anders zien dan wat de Zon vertelt.
Stel je een Kreeft voor met een Leeuw Ascendant. Ziet er "zeker" uit, terwijl de binnenkant onzeker en gevoelig kan zijn.
Het zou heel goed kunnen zijn dat deze persoon door anderen gekwetst wordt zonder dat die anderen dat uberaupt beseffen - immers ze gaan af op de buitenkant.
En de wet van de traagheid maakt dat het soms lang kan duren voor we doorhebben dat iemand toch anders is als wij aanvankelijk dachten.

Kijk naar de plaats van Saturnus, met name het huis waar die in staat - het is dat levensgebied waar je iets te leren hebt in dit leven en lessen worden vaak door ons ervaren als problemen.
De Maansknopen tot slot, geven aan welke richting je op wilt in dit leven (wordt aangegeven door de huizen waar ze in staan).
Op genoemde site vind je ook info over de Maansknopen.

En vooral: een horoscoop is een weergave van potentieel!!!
Astrologie gaat niet over "goed" of "slecht", het gaat hier over mogelijkheden! Niet meer, niet minder, althans in mijn beleving en ervaring.
Wat jij met jouw mogelijkheden doet, is jouw keuze en jouw verantwoordelijkheid!

Hopelijk kun je hier iets mee en wordt het wat duidelijker voor je.

Een vriendelijke groet,

Kurt

Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 15-07-2008 18:04

Hai Kurt,
Maak jij ook net als Sandra van Beuchem (als k haar naam maar niet verkeerd schrijf) van Astro-tv ook een weekvoorspelling.
Of beter gezegd kun jij dat ook? Zoja misschien ideetje :idea:
om 't op 't Forum te plaatsen?

liefs Garry
de wokgerechten doet Nymira al namelijk (hihi)
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Bericht door Kurt » 15-07-2008 18:30

Haai Garry,

De "weekvoorspelling" zoals Sandra van Beugen die maakt, vind ik wel een van de betere.
Zelf ben ik hier echter niet zo'n voorstander van.
In het verleden heb ik dit wel gedaan voor een krantje, maar ik ben daar mee gestopt (ook een kwestie van tijd).
De enige voor wie ik nu een uitzondering maak is Sonia.
Ik schrijf voor haar een korte daghoroscoop voor de maandag, dwz met betrekking tot de belangrijkste energie voor die dag.
Die gebruikt ze in haar uitzending van AstroTV met een toelichting mbt de planeet of planeten waar het om gaat.

Zelf heb ik het op dit moment ook erg druk...moet leren wokken hahaha :lol: :lol: :lol:
Maar voor het Forum? Moet ik even over nadenken.
Op zich een leuk idee. :wink:
Zal eens "in de sterren kijken." 8)

Groetjes!
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

K@rin
Lid
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 25-04-2008 02:16

Bericht door K@rin » 16-07-2008 12:06

Hoi Kurt,

Ik ben niet thuis in de astrologie dus misschien kun jij mij eens opweg helpen?

Ik ben een randfiguur...erg moeilijke mensen zeggen ze vaak...
en ja Ik kan verdraaid moeilijk doen vooral naar mijzelf toe.

geb.22-11
onder de ene maandstand ben ik een Schorpioen de andere keer een Boogschutter is mij eens verteld... :?:

Ascendant : is Kreeft

tja ehmmm vraag me dan ook wel eens af .... tot wat en waar behoor ik nou toe... :roll:

Wat ik wel weet is dat mijn Ascendant overheersend :wink:

Warme Groet van mij,
K@rin


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding
* Streef nergens naar en alles ontvouwt zich vanzelf...

Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Bericht door Kurt » 16-07-2008 12:41

Hoi K@rin,

Mag ik eerst even verwijzen naar het stukje dat ik gisteren voor Margriet geplaatst heb? :)

Dan, wat mij opvalt, 22 en 11 - zijn in de numerologie 2 hoekgetallen.
Vroeger gingen astrologie en numerologie hand in hand en de aspecten binnen de astrologie zijn hier feitelijk nog op gebaseerd.

Om een horoscoop correct te berekenen zijn de volgende gegevens nodig: geboortedatum (en jaar), geboortetijd en geboorteplaats.
Mijn visie is dat je of het ene of het andere teken bent; hierin bestaat binnen de astrologie echter geen eenduidigheid.

Voor het overige verwijs ik naar bovengenoemd stukje.
Hopelijk vind je daar een en ander in terug.

Overigens staat op dit Forum nog een stukje waar je info uit kunt halen, en die wat algemener is: Het nut van astrologie.

Vriendelijke groet,

Kurt
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

K@rin
Lid
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 25-04-2008 02:16

Bericht door K@rin » 16-07-2008 17:28

Hoi Kurt,

alles is berekend op wat jij verteld :geboorte plaats, data en tijd.... nou ik ben volgens mij een echte Scorpio hoor en mijn Ascendant is Kreeft.... :D (ben ik wel heel blij mee)

Maar ik ga het zeker terug lezen wat je geschreven hebt alleen niet nu , ik ga even in de" ruststand" energie opladen want dat zal ik nog zeker komende dagen hard nodig hebben.
Ik vergeet je niet dus tot dan...

Warme Groet van mij,
K@rin
* Streef nergens naar en alles ontvouwt zich vanzelf...

Plaats reactie

Terug naar “Westerse, Vedische, Chinese, Psychologische Astrologie en Maya en de vele aspecten daarvan.”