beetje mundane astrologie

informatie omtrent Persoonshoroscoop, geboortehoroscoop, relatiehoroscoop, MAYA, berekende maand, dag of weekhoroscoop
Plaats reactie
Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

beetje mundane astrologie

Bericht door Kurt » 05-10-2010 09:30

Onderstaand stukje staat ook op mijn Hyves. Dacht er ineens aan dat ik het hier ook wel kan plaatsen. :D


Bij de duiding van een horoscoop richt ik mij voor actuele zaken vooral op de planeet Saturnus.
Deze heer van Karma geeft in de radix (geboortehoroscoop) het gebied (huis) aan waar je in dit leven iets te leren hebt, waar je wellicht een angst te overwinnen hebt.
Als ik de levenslijn volg vertelt het gebied waar deze planeet nu staat waar je "op dit moment" iets te leren hebt.
Ik ben niet in het bijzonder geinteresseerd in mundane astrologie en zeker niet in politiek, het potentieel en de groeiprocessen van de individuele mens hebben meer mijn aandacht, maar ook ik ervaar natuurlijk wat er in de wereld om mij heen gebeurt.
Sinds oktober 2009 loopt Saturnus in de Weegschaal, is weer even teruggelopen in de Maagd en loopt sinds 22 juli dit jaar "definitief", dat wil zeggen tot de tweede week van oktober 2012, in de Weegschaal.
Weegschaal is het teken dat gericht is op relaties, samenwerking en op harmonie en kan daardoor weleens de neiging hebben conflicten te willen ontwijken.
Saturnus richt vooral de aandacht op structuur en (eigen) verantwoordelijkheid. Anders gezegd, we gaan een periode tegemoet waarin van ons wordt gevraagd om op een verantwoorde wijze met relaties om te gaan. In persoonlijk opzicht kan dit inhouden dat we kritischer naar onze relaties gaan kijken, of gedwongen worden dit te doen. In sommige gevallen betekent dit dat relaties verbroken zullen worden, in andere gevallen dat ze zich zullen verdiepen. Simpeler gesteld: wellicht gaan we ontdekken dat werkelijke harmonie iets anders is dan schijnharmonie. Werkelijke (innerlijke) harmonie betekent dat als we het niet met onze omgeving eens zijn we dat ook uitspreken en daarnaar handelen. Schijnharmonie is het gevolg van het aanpassen aan de omgeving terwijl we dat feitelijk niet willen, maar conflicten willen vermijden. Schijnharmonie kan leiden tot (opgekropte) frustratie!
In dit licht bezien, vind ik het opmerkelijk wat er nu in politiek Nederland gebeurt. Zeker als ik kijk naar de "nieuwe combinatie met gedoogsteun" die is ontstaan.
Schijnharmonie?
Saturnus loopt in de thuisbasis (4e huis) van Nederland en vraagt nadrukkelijk daar de verantwoordelijkheden te durven nemen.
Constructieve veranderingen aanbrengen waardoor rust ontstaat.
Terwijl Saturnus zijn weg vindt in het 4e huis van Nederland, loopt Pluto sedert eind 2008 in de Steenbok. Je zou kunnen zeggen dat hij op "bezoek" is bij Saturnus die over de Steenbok regeert.
Pluto heeft graag het onderste uit de kan, de onderste steen moet boven. Een sterke transformatieve kracht dus, gelardeerd met het sterke verantwoordelijkheidsbesef van Saturnus!
Ook Pluto zal daardoor nu heel sterk de eigen verantwoordelijkheid willen benadrukken. Daar is geen ontkomen meer aan dus, ook op politiek niveau niet. Tegen het eind van dit jaar zal Pluto daarbij voor wat betreft Nederland, het gebied van de relaties en samenwerkingsverbanden (7e huis) betreden. Ik ben erg benieuwd hoe dit voor politiek Nederland zal uitwerken, maar ik verwacht dat het niet langer mogelijk zal zijn onzuiverheden weg te moffelen. Alle betrokken partijen zullen in steeds sterkere mate met hun neus op de eigen verantwoordelijkheden worden gedrukt. Pluto wil zuiveren, goedschiks of kwaadschiks.

Omdat er meerdere horoscopen van Nederland in omloop zijn, volgen hieronder de gegevens die ik gebruikt heb:
Datum: 16-03-1815
Plaats: Den Haag
GMT: 10.12
Ascendant: 4 graden, 2 minuten Kreeft
Huizensysteem: Koch



Afbeelding
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 05-10-2010 14:14

Zeer interessant. Hoe ook op wonderlijke wijze alle puzzelstukjes bij elkaar komen. Hoe je het ook wendt of keert, er wordt gewoon getransformeerd. En je ziet ook al dat de tekenen hiervan al langere tijd geleden waren begonnen. En m.i. steeds sneller gaan. (bewustwording)

Ook hierop valt de topic over de veranderende DNA structuren, in de afdeling 2012, hier weer voor een deel mee samen.

Aanéénsluitende puzzelstukjes?


louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 05-10-2010 21:47

Pfff ben blij dat Saturnus uit Maagd is hahahaha. Geen makkelijke planeet haha.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Bericht door Kurt » 05-10-2010 23:04

Ja, schoonheid, Saturnus, de malefic zoals ie wordt genoemd in de traditionele (dogmatische) astrologie. :wink:
En toch...in feite natuurlijk een liefdevolle leraar die ons bij de les wil houden en ons helpt bewust te worden! Maar ja, bewustwording brengt wel verantwoordelijkheid met zich mee! Eigen verantwoordelijkheid, wel te verstaan!
Eén van mijn AstroTV collega's én een zeer kundig astrologe, Marieke Kersten, omschrijft Saturnus als - de grote beschermer! En als je je goed realiseert wat Saturnus telkens weer probeert te doen, vind ik dat wel een hele mooie omschrijving!
Ga er maar aanstaan de mensgeworden ziel voortdurend te moeten herinneren aan het pad dat ie gekozen heeft! :D
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 06-10-2010 22:09

Dat heb je mooi verwoord Kurt. Ja Saturnus houd je wel bij de les en houd ons op ons pad. Niet altijd makkelijk maar heeft een reden. Zie maar hoe Saturnus mij omringde hihi.

LouiSaturnus

Afbeelding
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Bericht door Kurt » 06-10-2010 22:14

Hahaha!!! :lol:
Als Saturnus er zó uitziet...
Ik wil absoluut geen ruzie met Bert, maar....how about a date, Saturnus!? :lol:
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 06-10-2010 22:22

Lol hahahaha, a date met Kurt planeet, beste leuk toch? :lol:
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Plaats reactie

Terug naar “Westerse, Vedische, Chinese, Psychologische Astrologie en Maya en de vele aspecten daarvan.”