Horoscopen maken

informatie omtrent Persoonshoroscoop, geboortehoroscoop, relatiehoroscoop, MAYA, berekende maand, dag of weekhoroscoop
Plaats reactie
Marloes
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05-10-2010 18:53

Horoscopen maken

Bericht door Marloes » 05-10-2010 22:13

Ik lees hier een heleboel over horoscopen, en al sinds mijn 13e ben ik heel benieuwd naar het uittekenen en maken van horoscopen (ik bedoel die met sterrenstand enzo)
Ik heb het zelf echter nooit uitgeprobeert omdat, als je op sites kijkt, je meteen gedemotiveerd raakt door mensen die zeggen dat het ontzettend moeilijk is, en heel veel tijd kost. Nu word ik weer wakkergeschud, en denk ik het nu misschien wel te kunnen nu ik een stukje ouder ben.
Dus van mij de vraag: zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En hoe begin je er dan mee? Gewoon een boek lenen bij de bibliotheek en maar uitproberen, of op een andere manier?

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 05-10-2010 22:18

http://www.winworld.nl/horoscopen/horos ... ening.html

Ik heb geen astrologie geleerd, maar je kunt Kurt daar misschien ook wel naar vragen?


Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Bericht door Kurt » 05-10-2010 23:28

Astrologie moeilijk?
Persoonlijk vind ik dat het te vaak als moeilijk wordt "gebracht".
Astrologie is een taal!
Bij beginners ervaar ik vaak dat ze te ongeduldig zijn. Ze willen te snel volledige "zinnen" formuleren, maar vergeten dat ze eerst de woorden moeten leren.
Het komt een beetje neer op hetgeen Sita mij ooit vertelde mbt spirituele ontwikkeling: "Als je je spiritualiteit wilt ontwikkelen, moet je beginnen met goed te leren gronden of aarden!"

Een goed boek vind ik:
Astrologische Basis Cursus van Greet Fransen

Hierin vind je wel zo'n beetje alle facetten van de astrologie terug.
De schrijfster heeft een hele duidelijke visie mbt astrologie, dat lees je wel, maar het stoort niet, vooral ook omdat het goed onderbouwd is, en ze duidelijk onderscheid maakt tussen haar eigen visie en een meer algemeen beeld.
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

Plaats reactie

Terug naar “Westerse, Vedische, Chinese, Psychologische Astrologie en Maya en de vele aspecten daarvan.”