Dirigentje...

informatie omtrent Persoonshoroscoop, geboortehoroscoop, relatiehoroscoop, MAYA, berekende maand, dag of weekhoroscoop
Plaats reactie
Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Dirigentje...

Bericht door Kurt » 08-05-2013 19:19

Elke planeet vertegenwoordigt een basisprincipe, een energie die op verschillende manieren tot uitdrukking kan komen of kan worden gebracht. Als astrologie mij al iets geleerd heeft is het dat woorden als goed en slecht niet meer zijn dan dat. Woorden!
Ik vergelijk de planeten graag met instrumenten, instrumenten in jouw orkest. Jij bent de dirigent!
En jij bepaalt wat er gespeeld wordt, hoe het gespeeld wordt en hoe de verschillende instrumenten samenwerken! Als jij niet goed dirigeert, wordt het een kakofonie, als jij goed dirigeert creëer je de mooiste muziek! De planeten symboliseren energieën en jij bepaalt hoe die energieën tot uitdrukking worden gebracht!
In mijn visie is het muziekstuk vóór jouw geboorte/incarnatie geschreven, door jou, de ziel die jij bent. Je zou kunnen zeggen dat het muziekstuk wordt gesymboliseerd door jouw geboortehoroscoop (radix) . De geboortehoroscoop vervat dus het plan van de ziel voor dit leven. Wat is het dat jouw ziel, jij dus wilt ervaren? Dat vertelt de geboortehoroscoop en de ziel zal die omstandigheden aantrekken die nodig zijn om die gekozen ervaringen op te doen. Jij, de mens geworden ziel, mag echter bepalen op welke manier, hoe dus, jij die ervaringen zal opdoen. De ziel wil groeien door ervaring; op welke manier ervaren wordt maakt voor de ziel niet uit!

Als de mens lijdt, zou het wel eens heel goed kunnen dat de ziel zingt in de (bodhi) boom.

(c) Dalam Hati

Afbeelding
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

Plaats reactie

Terug naar “Westerse, Vedische, Chinese, Psychologische Astrologie en Maya en de vele aspecten daarvan.”