Mercurius retrograde

informatie omtrent Persoonshoroscoop, geboortehoroscoop, relatiehoroscoop, MAYA, berekende maand, dag of weekhoroscoop
Plaats reactie
Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Mercurius retrograde

Bericht door Kurt » 19-06-2008 21:33

Zit ik op mijn dooie gemakkie te luisteren naar lekkere oude
Molukse muziek, realiseer ik mij opeens dat ik daar deze hele maand al enorm van geniet! Ontdekt op YouTube.
Tegelijkertijd realiseer ik mij dat ik afgelopen weekend in Groningen was!!!

Mercurius retro!
Good to enjoy the old times! Reminiscing!
Indonesische/Molukse muziek - stond ermee op, ging ermee naar bed!
Groningen - elke zomer, als kind, jarenlang bij opa en oma!
Zelfs het peerd van Ome Luuks leeft weer.
Mooi wit standbeeld bij het station!

Oke, oke, het heeft ook zo zijn nadelen, computers die vastlopen en zo :lol:
Maar toch...ook wel weer een fijn moment!

Sta er nooit bij stil, bij de kortlopende transits!
Anyway, morgen gaat Mercurius weer recht lopen!
De volgende keer zal ik beter opletten.
Nou ja, wat heet, het genieten gaat vanzelf!

Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

nymira
Lid
Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 27-04-2008 12:11

Bericht door nymira » 20-06-2008 11:16

Mooi hoor Kurt,

De boodschapper van de Goden laten je ook genieten....

Ach ja, computers die niet werken geven je ook de rust om juist de mooie dingen te doen die mercurius retro bieden.

Ja, de Peerd van Ome Loeks leeft weer en de Martinitoren is wat kleiner geworden nu jij gegroeid bent. :lol:

fijn dat je hebt genoten!

Nu mercurius direct, echter gaat hij niet stationer staan, hahaha en gaan we weer in volle vaart?

Liefs,

Nymira
Afbeelding

Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Bericht door Kurt » 20-06-2008 13:10

Hahaha, grappig dat je dat onthouden hebt van de Martinitoren, Nymira!
Mooi wat je schrijft over de rust die een Mercurius retro kan bieden!
Klopt wel, vind ik, mooie paradox!
Mercurius, kwikzilver die in zijn retrogradegang rust verschaft!
Hier zie je heel duidelijk dat elke horoscoop, dus ook elke planeet, potentieel laat zien! Niet meer, niet minder!
De vraag blijft altijd: "Wat ga jij doen met dat potentieel!?"

En...over dat stationair...komt nog wel...ahum! :oops:

En ik heb inderdaad genoten!
Wist niet dat Groningen zo mooi was! :wink:

Liefs!


Afbeelding
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

Danistha
Lid
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-03-2008 12:46

Bericht door Danistha » 20-06-2008 14:49

Pff,en ik maar denken dat ik niet samen kan met
computers...
Op m'n werk is het al de hele maand raak...
Computer die vastloopt,bonnenprinter die op hol slaat etc.
Ben uren bezig geweest om voor hier een mooie avatar te
krijgen wat niet wilde lukken...(Dat is uiteindelijk met een beetje hulp van Sita toch gelukt)

"Deep Purple-Child in time",via Youtube...
(Draaide mijn ouders vroeger veel)

Veel liefs,

Danistha
What goes around,comes around...

Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Bericht door Kurt » 21-06-2008 10:33

Troost je Danistha,

Mercurius loopt weer recht, en mijn computer begeeft het gewoon, helemaal, compleet!!!
Echt finito!!!
Zit nu op mijn ouwe, trouwe lappie te werken!

Terwijl ik gisteren nog tegen een vriendin zei dat ik nu al effe kap met werken, een week eerder dan gepland, en vanochtend dacht, dat ik dan eindelijk maar eens aan die cursus kan gaan verder schrijven!
En de concepten daarvan staan, gelukkig, op mijn trouwe laptoppie! Wow!
Hintje van Boven?

Nou ze kunnen me wat! Computer na mijn vakantie en nu eerst en vooral kijken hoe het met mijn conditie gesteld is!
Met mijn kleinkinderen op pad!
Mogen de Goden met me zijn! hahaha!!! :lol:

Een vriendelijke groet!
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 25-05-2010 16:54

Omdat ik wist dat Kurt hier al eens iets over zin eigen ervaringen had verteld op het forum dacht ik dit te plaatsen hier.
Kwam het toevallig tegen en snapte het niet zo goed voorheen wat het voor je kan betekenen als Mercurius retrograde stond.
Toen Kurt dit plaatste was ik nog niet zo vrij om het te vragen blijkbaar :oops:
Nu kom ik dit tegen en misschien zijn er meer mensen die niet goed weten wat het voor je kan betekenen.
Daarom plaats ik het even hier.

Mercurius retrograde



Mercurius, de planeet die in ons dagelijkse leven alles te maken heeft met communicatie, en de contacten met je medemensen.
Het is ook de planeet van de handel en het verkeer.

Mercurius loopt in ruim een jaar door alle 12 dierenriemtekens en 3 maal per jaar doet hij dat gedurende ongeveer 23 dagen achteruit lopend, dit noemt men retrograde. In deze periode is alles wat met de energie van Mercurius te maken heeft meer naar binnen gericht.

Mensen die dus geboren worden tijdens een retrograde periode van Mercurius zijn wat het mentale stuk aangaat introverter, meer gericht op de impulsen vanuit hun onderbewuste. Deze mensen hebben in hun jeugd bijna allemaal het gevoel gehad niet begrepen te worden, zij denken anders en soms sluit hun manier van communiceren en van feiten verbinden ook niet helemaal aan bij de gangbare norm.

Van zondag 18 april tot woensdag 12 mei loopt Mercurius aan de hemel, in het teken van de Stier retrograde, dat betekent dat sommige onder ons te maken krijgen met storingen op het gebied van verkeer, handel en communicatie.
Een computer die stuk gaat b.v. of iemand die te laat op een afspraak komt of erger nog helemaal niet op komt dagen.
Treinverkeer dat niet soepel verloopt, post die niet op de juiste plaats van bestemming komt, telefoonstoringen, dit kan allemaal veroorzaakt worden door Mercurius die achteruit loopt.

De dagen rondom het moment dat Mercurius retrograde wordt is over het algemeen niet de beste tijd voor het nemen van belangrijke beslissingen.
Het is ook niet echt een goed moment om contracten te tekenen.
Wel is het een prima moment om onafgewerkte zaken uit het verleden af te maken of af te ronden. Soms komen in deze periode dingen die je al lang bent vergeten weer boven of contacten met mensen uit het verleden komen terug.

Vaak zie je ook op de dag dat deze planeet retrograde wordt tal van spraakverwarringen of soms hele onverwachte en emotionele uitingen van mensen om je heen.

De eerst volgende periode van een retrograde Mercurius is van 20 augustu6 tot 12 september 2010.


Bron: http://home.planet.nl/~jonke818/p_mercurius.htm
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 26-05-2010 12:02

Voor ieder persoonlijk hangt het er o.a ook vanaf in welk huis mercurius bij de geboorte retrograde staat en in welk teken in de pers. horoscoop,daar kan het ook aanwijzigingen geven over het te verwerken karma op dit gebied.
(ook moet je uiteraard de rest en samenhang in je horoscoop niet vergeten er ook bij te betrekken/bekijken )


Soms merken we er niets van als hij retrograde loopt, maar andere keren kan het je inderdaad parten spelen.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Westerse, Vedische, Chinese, Psychologische Astrologie en Maya en de vele aspecten daarvan.”