spiritualiteit & werk

Voor de één een vreemd gebied en voor de ander een absoluut vertrouwen. Ook vanuit kapatilisme.
Plaats reactie
Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

spiritualiteit & werk

Bericht door Garry » 12-11-2008 12:56

spiritualiteit & werk gaat dit te samen gepaard?
Wat is jullie mening hierover.
Ben benieuwd naar andermans(-vrouws;-)) ondervindingen?


Ik heb gemerkt zelf heel gevoelig te zijn voor negativiteit op de werkvloer wat de gehele afdeling aan gaat. Vrolijke noot mag niet geuit worden in de vorm van geluid. Al was 't maar 1 seconde dat er 'Lacooracha' joods liedje werd gezongen. Naast ons werd er hard en luid een deur dichtgesmeten. Dit heeft de sfeer aardig beinvloed vandaag. Sowieso is de spanning aardig te snijden afgelopen maanden op de werkvloer(en); intern zijn er spanningen en men is niet te vreden hoe management zaken regeld. Heb bemerkt dat hier veel Hspers rondlopen die zich dan ook regelmatig ziek melden, want het wordt er niet plezieriger op. Vibes (negatieve) zijn ook te voelen en merkbaar zelfs door de niet-Hsper. Hoe kan een bedrijf hier nou een positieve wending in krijgen is mijn vraag.
Hoe dan 0ok van mij een zonnige groet;-) van Garry

Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 12-11-2008 15:52

Hoi Garry,

Ik heb ook jaren bij een bedrijf gewerkt die een hele negatieve sfeer had. Negatieve uitingen van mensen naar het bedrijf toe en ook onder elkaar als collega's. Lol maakten we ook wel maar de sfeer was niet prettig. Ik had daar heel veel last van. Ik ging me steeds vaker ziek melden en heb zelfs een burnout gehad. Ik heb later daarom ook besloten daar weg te gaan en voor mezelf te beginnen want anders was ik er echt aan onderdoor gegaan. Dat is de beste keus geweest die ik gemaakt heb. Hoe het bedrijf een positieve draai zou kunnen krijgen weet ik ook niet. Als er ongeveer 2000 medewerkers zijn en het cultuur is niet goed dan is dat heel moeilijk. Zolang men het ego gebruikt en niet spiritueel is zal er weinig veranderen.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 12-11-2008 16:59

tja inderdaad erg lastig en herkenbaar Garry
probeer vooral jezelf te zijn en laat je niet mee stromen in de negativiteit
lastig bij mij ging het vandaag wat beter heb overal maar een beetje humor van gemaakt moet zeggen dat het wel wat helpt dan
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 12-11-2008 19:27

Het gebeurene heeft me niet koud gelaten & heb zelfs een traantje weggepinkt zojuist bij thuiskomst. Deze week is mijn laatste week hier. En ik weet dat ik nie verantwoordelijk ben voor het welzijn van mijn collega's, maar ik vin ut gewoon rot hen zo achter te moeten laten.
Ik heb een nieuwe baan, nieuwe rondes nieuwe kansen;-) & sla een nieuwe weg in in mijn leven


Louisa & Berdien dankjewel voor jullie openhartigheid hierin. Dus Berdien bij jouw op de werkvloer zijn dit soort zaken een gewoonte geworden haal ik uit jouw verhaal naar voren. Als je wilt kun je er misschien meer over vertellen hier op 't Forum of per Pm aan mij mag ook hoor lieverd.
Liefs Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 12-11-2008 19:32

Wat fijn voor jou dat je een nieuwe baan hebt Garry. Een frisse start is best goed. Krijg je ook weer nieuwe frisse ideeën van. Het is misschien niet leuk je collega's zo achter te laten maar daar moet je niet over inzitten. Die maken de keus daar te blijven. Ze hebben altijd de keus een andere baan te zoeken zoals jij dat ook hebt gedaan. Ben heel erg blij voor jou.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 12-11-2008 19:44

dankjewel Louisa wat ben jij toch ook een lieverd he;-)
Ja ik ga d'r veur!!! Neem dit weer als een leerschool met me mee.
Hoop me wat minder gevoelig op te stellen dan ik hier eigenlijk heb gedaan. Te veel mensen konden hun ei maar bij mij kwijt. Het werk heeft er zelfs wel es (met 'n knipoog) beetje onder geleden. En ik ben te veel meegegaan met andere zoals zij in het bedrijf staan. Hoe bedoel je Hsp?
Ach ja het leven van een Hsper gaat nie over r...n...hihi
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 12-11-2008 22:21

Jij bent ook lief hoor :) Maar ik gun het je van harte dat het een leuke tijd voor je wordt. Die gevoeligheid zal je altijd houden maar je kunt je er ook voor afsluiten he. Ik heb op dit forum al aardige tips gekregen erover bijvoorbeeld die pyramide om je heen visualiseren. Trek altijd je grenzen als je wel hulp biedt. Er is niks met medeleven maar houd het daarbij. Laat het niet overgaan op medelijden of dat je erin meegesleurd wordt. Dan zullen de mensen steeds meer van je claimen en je energie leegzuigen. Ik heb dat ook al genoeg ervaren dus dat kan ik je meegeven voor je aan je nieuwe baan begint.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 12-11-2008 22:39

Als eerste van harte Garry met je nieuwe baan.
Ik sluit me helemaal aan bij louisa,medelijden hebben is zelfvernietiging,meer geclaim,dat je zelf geen eigen keuze meer in iets kan maken,ze zuigen je helemaal leeg,en hebben ze je niet meer nodig,trekken ze nieuwe schoenen aan en gooien de ouden weg.
Ook ik heb daar al vele leren in gehad,wees kieskeurig om je energie weg tegeven.Vandaar om je elke dag goed af te sluiten.Ik trek hierbij een circel om mijn heen met de wijzers van de klok mee.
Veel succes met je nieuwe baan.
Warme groet
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 12-11-2008 22:49

Lieve Garry

Ik ben het helemaal met Louisa eens. Je moet je niet door die negativiteit laten inpakken. Dat is moeilijk als je er midden in zit, ik herken het ook wel van mijn eerste baan waar ik 12 jaar heb gewerkt. Steeds weer mensen die de leiding kregen die er niet geschikt voor waren en soms zelfs psychologische spelletjes ging spelen om het personeel tegen elkaar op te zetten. Hij leek daar lol in te hebben.
Het ging dan ook niet goed en velen van ons hebben zich met een burn out moeten ziek melden. Uiteindelijk zijn we open naar elkaar geworden en toen kwam er herkenning, in wat hij met iedereen uitgevreten had op psychologisch vlak.
Wij zijn met een stel naar de directrice gestapt en hebben een boekje over hem open gedaan. Kort daarna was hij ontslagen.
Ik weet niet precies hoe het bij jullie is, wat de eigenlijke oorzaak is van de negativiteit. Maar misschien is het voor je collega's ook mogelijk om te inventariseren waar zij het precies zo moeilijk mee hebben en wat volgens hen de bron is. En hopelijk is dat niet de hoogste baas, want dan wordt het moeilijk.

Laat het niet meer jou probleem zijn, sta elkaar nog even bij en verheug je op je nieuwe start bij je new job. Leuk man. Dit was een hoofdstuk dat je kan afsluiten en je hebt weer een nieuwe leersituatie gecreeerd voor jezelf en dat is jou verdienste. Jij hebt die stap genomen, dat kunnen je collega's ook doen, of ze blijven in het zelfde kringetje en kunnen proberen het op te lossen, maar dat zal erg lastig zijn.

Meid, concentreer je op je zelf, dat verdien je.
Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 13-11-2008 05:50

dankjulliewel lieverds ook voor de aanmoedigingen, doet mij zo deugd.
Karin een leuke die met de wijzers van de klok-visualisatie zeg maar;-)
En Wilm@ een goed idee van die inventarisatie.
Tja de laatste loodjes wegen het zwaarst he.
Nog effies en ik ben 'los' & ga ook los van 't weekend.
Vin dit onderwerp toch errug interessant, omdat we zoveel uurtjes per dag aanwezig zijn op onze werkplek. Wie weet kunnen we mekaar hier op de hoogte houden van onze ontwikkelingen hierin.
Nou tottemetot luitjes...liefs Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Plaats reactie

Terug naar “(Para)normaal? en Spiritueel”