spiritualiteit & werk

Voor de één een vreemd gebied en voor de ander een absoluut vertrouwen. Ook vanuit kapatilisme.
Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 14-08-2012 22:28

Hoi lieve Barbara,
Wat een gaaf mooiii verhaal zet je hier neer.
Nee hoor niet te veel verteld net t geen wat nodig is om ons
een helder perspectief te geven van wat je hebt meegemaakt.
Wat een mooiii kado voor jou...en heel mooiii hoe je dit hier zo
passioneel neer weet te zetten. Dank daarvoor hoor, mijn dank is groot Zolang geleden dat ik weer zo prachtig verhaal te horen krijg.
Hoop meer van je te lezen!
lieve zonniiige greetz Garry :wink:
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Barbara76
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-09-2011 11:27

Bericht door Barbara76 » 14-08-2012 22:42

Dank je wel garry.........
Ik ga er helemaal van blozen want ik dacht nog.....ik de chaoot herself kan dat niet kort en bondig neerzetten en al helemaal niet dat een ander het begrijpt.....
Maar ben blij dat je het begrijpt........
Heb nog een ervaring maar die komt later wel is nu laat.....

groetjes

Barbara
"Dat voor iedereen alleen maar de aller allermooiste dromen uit mogen komen"

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 14-08-2012 23:25

Barbara76 schreef:Dank je wel garry.........
Ik ga er helemaal van blozen want ik dacht nog.....ik de chaoot herself kan dat niet kort en bondig neerzetten en al helemaal niet dat een ander het begrijpt.....
Maar ben blij dat je het begrijpt........
Heb nog een ervaring maar die komt later wel is nu laat.....

groetjes

Barbara
Ja kan me voorstellen dat je je zo voelt :oops: Maar is niet mn bedoeling geweest...en weetje ik vin je geen chaoot maar een fijn besnaarde persoon die gewoon dingen weet en voelt. En daar naar handelt, dat kado heb je hier op aarde mogen ontvangen. Zodat je net als ik en andere mensen hier op aarde meer in het licht gaat staan die er voor ons is...jouw eigen podium,want jij bent je hoofdrolspeler in jouw leven!Dus hoop dat je trots op jezelf kan zijn dat je dit zelfs met ons weet te delen hier. Petje af...wil je niet weer laten blozen. Blozen is valse schaamte is niet nodig, maar is een menselijke reactie, geeft niks mag er zijn. Ik kan ook niet zo goed tegen complimenten nie meegekregen vanuit huis. Met meer van je te kunnen lezen bedoel ik uiteraard meer van kunnen leren.Knuf en fijne av&truste voor strakz én tottemeschrijfs G
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Barbara76
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-09-2011 11:27

Bericht door Barbara76 » 15-08-2012 13:14

Nou voel me zeer vereerd hoor zo bedoelde ik het eigenlijk....dat iemand mijn verhaal mooi vind......
"Dat voor iedereen alleen maar de aller allermooiste dromen uit mogen komen"

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 15-08-2012 13:29

Hoihoi Barbara,
Ja en ik kan helemaal genieten van dit soort verhalen.
Dus ben echt heeel benieuwd naar je andere verhaal...
Fijne dag, G
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 21-08-2012 10:02

Gewoon door je aanwezigheid de trilling verhogen op je werkvloer...hoe denk je daarover...? zonniiige greetzG :wink:
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 24-08-2012 12:11

Hoi Barbara

Wat een mooi verhaal zet je hier neer. Wat een mooie ervaring ook dat je zo'n boodschap krijgt en het antwoord van die man geeft mij kippevel brrr prachtig.

Dank voor het delen.
Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Barbara76
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-09-2011 11:27

Bericht door Barbara76 » 07-09-2012 15:47

Hoi hoi

Daar ben ik weer met het andere verhaal/gebeurtenis.......
Wederom op het werk.....
Ik heb iets met mannen op het werk op de een of andere manier heb ik meestal gelijk een klik met hen.......(bewoners dan he!)
Zoveel mannen werken er helaas niet bij ons...........

Nou er was dus een bewoner overleden dus er kwam na 1 week een nieuwe............ik had die week vakantie dus zag hem pas na een week.....had al heel wat verhalen over deze man gehoord....
Hij zou agressief zijn zowel bewoners als personeel, zomaar vanuit het niets slaan of iemand naar de keel grijpen....
Ik dacht nog nou dat word wat.....
Half 3 moest ik beginnen en zie die man op me af komen lopen.....ik iets wat terug houdend natuurlijk.
Die man loopt op me af pakt mijn hand en geeft er een kus op....
Hij zei niets en begint ineens voor mij met zijn armen wijd open een soort van operalied te zingen, totaal onverstaanbaar maar qua toon klonk het prachtig.....ik dacht nog wat een schat! Helemaal voor mij?.....moest er van blozen.....
Na verloop van tijd heb ik deze man best goed leren kennen en wij waren 4 handen op 1 buik.....wat een geweldig persoon...hij noemde mij antje.....altijd druk geweest, voor vrouw en kinderen en anderen klaarstaan.
Op een gegeven moment had ik een keer de tijd om zijn hele levensloop door te lezen en daarin stond dat hij een dochter verloren had op 12 jarige leeftijd aan kanker.....vreselijk dacht ik je iegen kind verliezen is volgens mij het allerergste wat je je maar kan bedenken.....
Nu gebeurde het wel eens dat als ik hem naar bed ging brengen dat er dan opeens een windvlaag langs kwam waaien maar ik hecht daar niet zoveel waarde aan....hij zei kom antje we gaan....ow antje wat ben je toch een gehoorzaam kind.....ow antje wat ben je toch lief voor me.....nou ja ik denk dan zo we vinden elkaar gewoon aardig en omdat hij bij de rest van het personeel toch wel regelmatig klappen uitdeelde dacht ik, mooi dat je allemaal een voorkeur hebt.....zo komen alle bewoners aan hun aandacht.

Na een paar weken werd Dhr ziek.....longontsteking.....hij kwam op bed te liggen en er nooit meer uit.....er werd met morfine gestart en hij ging steeds maar slechter en slechter.....En in al die tijd had ik nog nooit zijn vrouw live gezien....wel aan de telefoon maar nooit in het echt!

Nu was het zondagochtend 7.15 de nachtdienst zei tegen me als ik jou was zou ik Dhr. maar snel gaan wassen want ik denk dat hij nog een uur heeft......dus ik snel naar de afdeling en ik ben met een collega hem gaan wassen, scheren noem maar op....toen zei mijn collega hou je mond nou eens tegen die man....het lijkt wel of je hem elke keer terug roept, ze zei als je niets zegt zie je die kleur uit zijn gezicht gaan en als je dan tegen hem praat komt die kleur en ademhaling weer terug....en terwijl ik alleen maar zei goede reis naar het licht en je dochter.....
Dhr was echt op het randje net wel net niet dood zeg maar

Ik ben dus uit die kamer gegaan en toen was hij vrijwel direct overleden...........!!!!! is dat raar of raar?
Dus ik heb zijn vrouw gebeld.....nou die zou dus direct komen en hadden wij een eerste ontmoeting.....
Toen die vrouw de afdeling op kwam lopen schrok ze zich helemaal rot van mij zei ze............ze zei je lijkt wel op me dochter antje......en toen schrok ik natuurlijk.......

Dit is alweer ff geleden hoor maar ik mis deze bewoner nog steeds.....zo'n leuke man.....
En misschien zit die dochter wel in mij......geen idee......

Sorry voor weer een beetje chaotisch verhaal.......

Groetjes Barbara
"Dat voor iedereen alleen maar de aller allermooiste dromen uit mogen komen"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 07-09-2012 17:42

Oh Barbara weer zo'n prachtig verhaal, dit is zo bijzonder he, wat je met je bewoners kunt meemaken. De gevoelens naar elkaar toe, die klik die er kan zijn zonder dat je het weet waardoor het komt. Ineens is het er en voelt bijzonder en ook alleen jij kan dat dan voelen. Een ander zal het niet begrijpen. Dat hoeft ook niet, al willen we altijd wel graag verklaren waarom de dingen zo zijn zoals ze zijn.

Geniet van je ervaringen en koester ze.
Dank voor het delen, en houd je vooral niet in om je verhalen hier te melden.

Ik geniet ervan.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Barbara76
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-09-2011 11:27

Bericht door Barbara76 » 07-09-2012 22:43

Hoi Wilma,

Dank voor je complimenten.....Ja vroeger was ik hier allemaal bang voor maar sinds mijn zoon ook een beetje spiri is en ik het als kind ook was......is het weer helemaal omhoog komen borrelen...
Moet wel zeggen dat deze man heel lang is blijven hangen hoor......

In de week dat hij op die zondag was overleden hoorde ik woensdags gehoest uit die kamer komen.....van een man terwijl hij daar niet was die kamer was al leeggehaald door de familie.....
En na mijn vakantie heb ik hem door de gang zien schuifelen.....
Toen heb ik de dag erna alle ramen open gezet en tegen hem gezegd meneer ik denk dat je niet weet dat je dood bent, ga maar naar het licht en naar je dochter antje toe.....die wacht op je....
Toen was het rustig op de afdeling......want het spookte echt wel hoor en daar word ik niet vrolijk van eerlijk gezegd....

Nogmaals bedankt!

Groetjes Barbara
"Dat voor iedereen alleen maar de aller allermooiste dromen uit mogen komen"

Plaats reactie

Terug naar “(Para)normaal? en Spiritueel”