spiritualiteit & werk

Voor de één een vreemd gebied en voor de ander een absoluut vertrouwen. Ook vanuit kapatilisme.
Plaats reactie
hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 08-12-2008 11:48

Goed om te horen Wilma,dacht er deze week nog aan en vroeg me
af hoe het nu met deze mensen zou gaan.
Jouw manier waarop je over de operatie vertelde,vond ik ook heel mooi
en duidelijk.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 08-12-2008 12:08

Dank je wel Hannie

Ik vind het best moeilijk om de privacy van mijn patiënten te waarborgen, daarom lijkt het verhaal voor buitenstaanders misschien wat klinisch, maar ik probeer wel het gevoel wat erbij komt tijdens zulke handelingen te verwoorden.
Fijn dat je het duidelijk vond en het je aanspreekt.
Met mensen werken is natuurlijk altijd spiritueel, dat geldt voor iedereen. Maar ook gewoon de omgang met je collega's of leidinggevenden.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 09-12-2008 09:38

Hoi Wilm,

Fijn om te horen dat de patient het goed maakt , moet jou ook een heel fijn gevoel geven. Je hebt er tenslotte ook aan meegeholpen om dit tot stand te brengen.

Liefs Carla
Live is a challance!

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 16-12-2008 18:10

wiba schreef:Dank je wel Hannie

Ik vind het best moeilijk om de privacy van mijn patiënten te waarborgen, daarom lijkt het verhaal voor buitenstaanders misschien wat klinisch, maar ik probeer wel het gevoel wat erbij komt tijdens zulke handelingen te verwoorden.
Fijn dat je het duidelijk vond en het je aanspreekt.
Met mensen werken is natuurlijk altijd spiritueel, dat geldt voor iedereen. Maar ook gewoon de omgang met je collega's of leidinggevenden.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Liefs Wilm@
Inderdeed errug mooi hoe jij je verhalen aangaande spiritualiteit
op 't werk met ons weet te delen Wilm@


Lieve Hannie;-) & alle andere forumleden,
Hoe ga jij/jullie met spiritualiteit om op 't werk??
En merk jij ook verschillen met voorgaande ervaringen op andere werkplekken bijvoorbeeld?
Ik bijvoorbeeld merk op huidig werkplek dat men individueel meer open staat voor spiritualiteit. En dat de leidinggevende er alles aan doen om de sfeer zo positief mogelijk te hebben en mensen te betrekken aangaande de veranderingen binnen het bedrijf.
Wij zijn vanuit het hoofdgebouw onlangs oververhuisd naar een bijgebouw. Dus tja dit brengt de nodige onrust met zich mee. Maar
toch merk ik dat ook daar begrip voor wordt op gestelt door de werkgever.Tijdens het inluiden van al het nieuws om ons heen tijdens een zogenaamd 'werkoverleg' werd ook letterlijk aangegeven tijdens een speech dat men wel weet dat het niet leuk is naar een bijgebouw overgeplaatst te worden. Dit kan het gevoel geven er niet meer bij te horen bij de grote bubs uit het hoofdgebouw. Het management doet er alles aan om dit te voorkomen.

We zitten momenteel begaande grond en nog gedeeltelijk in de verhuistoestand. Wat rommeligheid met zich meebrengt. Het is er kouder dan we gewend zijn daar er nu gebruik van buitenlucht wordt gemaakt en niet van airco's. Wat mij betreft gezonder is,maar sommige klagen toch over kouwe windvlagen langs de voeten. Alles mogen we noteren op grote flappen bij de ingang.
Zaken zoals verhuizen brengt ook de nodige 'kinderziektes' met zich mee. Pc's & servers die niet optimaal werken, noem maar op.
Veel meer prikkels...een van de nodige stressfactoren voor de fijnbesnaarden, zoals ik:-)

Ben benieuwd hoe dat voor anderen is de spiritualiteit op het werk. Wordt er een zekere Yin&Yang aangetroffen op jullie werkplek???
Zonnige groetjes garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 19-12-2008 00:05

Vanmiddag op het werk.
Op zaal waar 3 patienten aan de dialysemachine waren aangesloten, stond ik met een patient te praten.
Ineens ging de lichtbalk geluid maken en het licht sprong aan. Ik dacht dat die mevrouw met haar arm op de knopjes drukte per ongeluk.
Nou nee dus, het licht sprong vanzelf aan en ging ook weer uit, na enkele seconden. Ik wees de patient erop en ook mijn collega's en de andere patienten toen het weer gebeurde.
Denk dat het wel 4-5 keer achter elkaar gebeurde. Ik maakte nog een opmerking ; wie wil ons wat vertellen, is er misschien een entiteit hier?
Er kwam toevallig iemand van te technische dienst voor iets anders op de zaal, hij geloofde ons niet en wachtte maar nu gebeurde er niks. Hij drukte op een knopje voor licht aan en uit en het is niet meer gebeurd.

Toen ik naar huis ging kwam er een oud collega in mijn gedachten en ik werd onrustig en boos. Ik ben afleiding gaan zoeken bij de intratuin ipv naar huis te gaan.
Thuis wachtend op iemand kwam ze weer in mijn gedachten.
afleiding hielp, maar weer werd ik boos.
Nu ben ik lekker aan het kletsen op msn en weer komt ze terug en staat voor me, naar me te kijken.
Ik moet het even kwijt want nu werd ik ontroerd ervan en moet er even over praten.
Mijn oud collega is niet zo maar een collega. Ik heb in Den Haag met haar gewerkt en ze heeft een slecht imago.
Heb nog bezoek van de recherche gehad over een voorval waarbij wij samen dienst hadden.
Ik wist eerst niet over wie het ging, maar terwijl we spraken verscheen ze voor me en wist ik wel wat over haar te vertellen, maar niet veel meer. Ik had al 3 jaar niet meer met haar gewerkt toen. Kon me het voorval ook niet meer herinneren.
Zij is dus levenslang veroordeeld geweest maar is nu vrij, omdat het onderzoek opnieuw gestart is.

Heb ik een voorgevoel dat er iets met haar gaande is ofzo? Ik weet het niet, maar het was een rare ervaring vandaag.

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 19-12-2008 10:38

Lieve Wilm@
Lastig dit soort zaken...kan je een onbewuste asciociatie met haar hebben gehad...iets met apparatuur op 't werk wat jou aan haar doet herinneren(?) VERVELEND...zal ze nog in leven zijn denk je is dat voor je wellicht te achterhalen bij andere ex-collega's???

Ik zit nu zelf in lappenmand thuis...kan me nu nie ech goe inleven.
Wie weet een ander wel van ons hier op 't forum...

Bah bah...je voelde vast 'n beetje gestalked zeg maar of nie Wilm@
Misschien komt ze wel vergeving vragen daar zij jou wellicht onbedoeld ook heeft geschaad indertijd. Zou dat kunnen? Vandaar die ontroering zeg maar. Lieverd houd je taai hoor...leven van een hsper gaat nie altijd over rozen. Maar denk maar wel an rozen voor bescherming en healing in deze;-)
Liefs Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 19-12-2008 12:06

Lieve Garry & Wilma,

Garry ik had jou berichtje en vraag al een paar dagen geleden gelezen maar het moest even settelen bij me eer ik daar mijn ervaring op los kon laten.
Zoals je weet heb ik niet echt een vaste werkplek, zwerf nog al rond her en der tussen de div. opdrachtgevers. Maar toch zijn er een paar mensen/bedrijven waar ik wel regelmatig mee samen werk.

Zo heb ik een bedrijfje in Bussum waar ik vanaf het moment dat ik er vorig jaar voor het eerst gesprek had een heel prettig gevoel. Nu is deze eigenaar zelf erg spiritueel, dat scheelt natuurlijk enorm. Telkens als ik daar een opdracht voor kan doen ga ik er ook huppelend heen en weet inmiddels dat ik met hem alles op werk gebied kan bespreken als er iets is. Hij heeft mij ook al een aantal keren wijze raad gegeven.

Ik heb ook nog iemand waar ik nu 4 jaar mee samenwerk en waar ik steeds meer een meer een oncomfortabel gevoel bij krijg. Ik merk ook als ik met hem dingen wil bespreken over iets wat ik niet prettig vind of waar ik een andere mening over heb dat hij vaak( te vaak) de bal weer naar mij terug speelt, wat erg onplezier begint te worden.
Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat, dat niet erg zal gaan veranderen. Deze persoon verzorgd een redelijk deel van mijn inkomsten dus zucht ik soms maar eens diep en tel tot 10(0). Ik heb er best moeite mee om die confrontaties met hem aan te gaan, het lijkt wel of hij het niet snapt of wil snappen......... Laat niet over me lopen hoor maar het bepaalt wel een groot deel v/d werksfeer, het is heel duidelijk niet in balans! Zodra er zich een gelegenheid voor doet dat ik deze samenwerking kan gaan verminderen dan al ik dat dan ook niet nalaten te gaan doen.

Veraderingen zijn altijd lastig Garry, ben in mijn leven 10 x verhuisd ( in en buiten nederland) dus heb redelijk ervaring op dat gebied. Het is dan wel niet werk related maar toch! En de ene keer pak je die veranderingen veel makkelijker op dan de andere keer meid, heel lastig hoor soms !

Las dat je in de lappenmand zit......beterschap en ik hoop dat je er iets aan mijn ervaringen hebt :-)


Wilma wat een bijzondere ervaring.
Ik heb zoiets nog nooit bij de hand gehad maar het lijkt me best wel eng, vooral als je niet weet wat en of daar een achter liggende boodschap is.
Wat Garry schrijft klinkt heel idd aannemelijk maar nogmaals ik heb daar geen ervaring mee. Ik hoop voor je dat je hier binnenkort antwoorden op krijgt en ik hoop dat het je niet te veel van slag zal brengen.
Denk idd maar aan een hele mooie rozen lieverd.

Liefs Carla
Live is a challance!

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 19-12-2008 12:38

Lieve Garry

Ja vreemd vond ik het, de keren dat ik aan haar moest denken gisteren, had ik eerst niet in combinatie met het gebeuren op het werk. Ik was erover aan het vertellen en brainstormen waar het ineens vandaan kwam die gedachten aan haar.
Toen schoot me te binnen dat ik dat met dat licht op het werk ook had meegemaakt. En besefte dat het daarna bij me opkwam.
Ze is nog wel in leven en zal waarschijnlijk met haar dochter en vriend gaan genieten van de feestdagen, thuis. Dit jaar niet in de gevangenis.
Ik kan me geen aparatuur voorval met haar bedenken. Kon wel goed met haar werken, alleen hield haar altijd wel op afstand, met mijn prive dingen te vertellen.

Jij nog beterschap meid en neem je tijd om op te knappen.

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 19-12-2008 13:02

Lieve Carla

Ben nu wel weer rustig hoor, ik heb erg getwijfeld om het op het forum te zetten, omdat het toch mogelijk blijft om met de tekst aan de wandel te gaan als je dat zou willen en kan kopieren en elders kunt plaatsen ofzo.
Toch heb ik het geplaatst en nu ben ik het gevoel ook wel kwijt dat er gisteren kwam boven borrelen.
Wat ik zo frapant vind is de ontdekking van de combinatie, toen ik dat besef had, moest ik het melden.

Dank voor het meedenken, liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 19-12-2008 13:17

Lieve Wilma,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je twijfeld om het met ons te delen maar soms zijn er dingen die je eigenlijk niet voor je kan houden omdat je ( zo ervaar ik het) niet weet wat je er mee moet of kan en dan toch een klankbord zoekt. Voor de gewone dagelijkse dingen kan je bijv. ook bij de buurvrouw ;-) terecht maar dit ligt toch anders.
Ik had dat ( nu niet meer) dat ik op drie achtereen volgende maanden op precies de zelfde nacht een (voor mij) nare droom over mijn ex had! Ik wist toen echt niet meer wat ik er mee moest en heb het, na goed overwegen, toch maar geplaatst.
Ik heb soms ook het gevoel dat als je er even met iemand over gesproken hebt het oplucht en je het dan (iets) makkelijker kan loslaten of naast je neer leggen.

Blijf maar lekker aan die bos rozen denken en dan zal het vanzelf wel een keer op zijn plaats vallen.

Liefs Carla
Live is a challance!

Plaats reactie

Terug naar “(Para)normaal? en Spiritueel”