Paranormale gave of...???

Voor de één een vreemd gebied en voor de ander een absoluut vertrouwen. Ook vanuit kapatilisme.
Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 10-01-2009 19:19

Kippevel, warmte, tintelingen en ook koude zijn goede aanwijzingen. Als je bijna bevriest in een warme kamer
is er meer aan hand.
Don't shoot the messenger

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 10-01-2009 22:19

Hier kan ik me in vinden gedeeltelijk,want al voel je een ijzige
kou, voel net boven je kruin,straalt er warmte/hitte van af,kan je
er zeker van zijn dat je gevoelsmatig goed zit.Ook al zegt het rationele gevoel wat anders.Dat zijn de bekende ja maar.....s.
liefs hannie


ps in de meeste gevallen voel je al meteen wat het is,daarna pas komt vrijwel meteen,ja maar..als...het nu eens....enz.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 11-01-2009 05:55

The Ghost Research Team schreef:Dat is dus het grootse probleem...onzekerheid is het grootste struikelblok...terwijl achteraf meestal blijkt dat ik gelijk had. Ook door de onzekerheid ga je twijfelen en dan zegt je "gezond verstand" iets anders en doe je ook anders dan je gevoel zegt.
Onzekerheid welke nergens nodig voor is...is mij ooit verteld...heeft mij heel errug an ut denken gebracht. Nu weet ik dat dit ook aangeleerd kan zijn daar je juist heel zeker van je zaak bent geweest altijd en is men dit om je heen als vreemd/raar/twijfelachtig zijn gaan beschouwen waar je misschien ook gevoelig voor bent geweest. Harde schijf legen...of healen zodat je steeds meer jezelf mag zijn is mijn tip.
groetjes Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 11-01-2009 06:03

The Ghost Research Team schreef:Hoe kan ik het beste oefenen om het te verbeteren en daardoor zekerder in mijn "gevoelens" komt te staan.
Af en toe heb ik ook dat ik denk dat iemand mij iets zegt en dan blijkt die persoon niks gezegd te hebben maar wat ik dan vertel is wel waar. Ik weet ook niet of het al vaak voor komt omdat je niet alles bewust onthou of vertel.
Ik heb ook geregelt dat , als ik niet oppas, mensen hun humeur oppak en zelf ook in dat humeur terecht kom. Heel raar is dat ook moet ik echt voor oppassen.
Maar na dit verteld te hebben vrag ik mij ook af...op welke gave kan ik me het beste gaan concentreren ?

Ik ben trouwens Mel uit het Team vergeet het iedere keer te vermelden..sorry !
[
/quote] het onderbewustzijn van een ander kan opgepakt worden als jezelf leeg in je hoofd maakt bijvoorbeeld. Je kunt hier ook mee oefenen door in gedachten vragen te stellen aan degene als je goed luisterd kan er een antwoord komen.

Op welke gave je je het het beste kan concentreren is aan jou zelf om dat aan te geven of te ontdekken. Als je een bepaalde gave je een vreemd gevoel heeft gegeven of bang heeft gemaakt is het altijd mogelijk hardop uit te spreken dat je hierin voorlopig genoeg hebt geleerd. Bij jou klinkt het ook of alle talenten/gave zich in 1x hebben aangediend. Zoals velen van ons heden ten dagen kunnen ervaren. In jouw proces bepaal jij altijd...vergeet dat niet...het zijn jouw keuzen...de keuze voor een of meerdere gaves te ontplooiien
is een keuze geweest ver voor je naar Aarde (leerschool) keerde.

Zonnige groeten, Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 11-01-2009 23:13

Angst blijft wel een struikelblok daaruit vloeiend onzekerheid. Maar goed niet vergeten je bent altijd beschermd, wat je niet wil gebeurd ook, niet ten alle tijden.
Don't shoot the messenger

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 01-02-2009 00:55

Ben je al wat rijker aan ervaringen Mel,we helpen je graag?
Kees dat heb ik ook, koud en warm,niet te vergeten dat mijn oren sensoren zijn,In positieve klapt mijn linker oor dicht,in negatieve mijn rechter oor.Dit is wat ik als kind al af heb gesproken met mijn geleiden gids om ontvangend te zijn.op mijn hoede zijn gaan ze zuizen
Warme groet van mijn.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 01-02-2009 13:03

Voor jou een mooie methode met je oren die werkt Karin, iedereen moet dat voor zichzelf uitzoeken wat je beste sensor is. Oorsuizen heb ik al een tijdje en weet niet hoe ik daar nou weer vanaf kom. Wel kan ik dat vaststellen met mijn gevoel een buikgevoel is negatief een gevoel in mijn nek is positief. Dat kun je met een oefening zelf afstemmen. Denk een iets negatiefs en ontdek waar bij jou dat een gevoel geeft, dan denk je aan iets positiefs. Ook hier weer waar ervaar je dat het een gevoel geeft. Zo kun je bijvoorbeeld als je iemand ontmoet of als iemand wat zegt meteen aanvoelen, wat is juist wat is niet juist. Samen met warm of koud is soms wel erg direct maar wel heel doeltreffend het overkomt je gewoon.

Groetjes ... Kees
Don't shoot the messenger

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 01-02-2009 16:45

Duidelijke afspraken met het zelf,is heel belangrijk om hier jezelf in te ontwikkelen.Iedereen heeft zijn eigen idee, in hoe en wat je afspreekt.We kunnen slechts van elkaar leren,ervaringen delen om zo tot de ontdekking te komen wat voor jou het prettigste is. Wil nog niet zeggen dat je het dan prettig vind hoe een ander zijn gevoeltsprietjes gebruikt.Die keuze is aan je zelf.
Oor suizen kees dat blijft,,,concentreer je op je keelchakra.Spreek meer uit,, wat je hart ingeeft.Probeer thuis dit is een hele dag wat jou hart zegt,,,dat ga je doen,of spreek je uit,,in het begin heel vreemd,,aan het eind van de dag kan het voor jou een opluchting zijn.Oefen hier in om dat buitens huis ook meerdere dagen te gaan doen je zal verstelt staan van het reseltaat.zal ik je iets verklappen,,,dan leer je ook mee wie echt je vrienden zijn.
Veel succes ermee,ik hoor graag wat je hier in voelt?
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 01-02-2009 17:34

Dank je Karin zal ik doen, zal mijn bevindigen plaatsen

Gr.. Kees
Don't shoot the messenger

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 01-02-2009 18:36

laat je innerlijkkind heerlijk onschuldig spelen doet wonderen.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “(Para)normaal? en Spiritueel”