Paranormale gave of...???

Voor de één een vreemd gebied en voor de ander een absoluut vertrouwen. Ook vanuit kapatilisme.
The Ghost Research Team
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 04-12-2008 20:25

Paranormale gave of...???

Bericht door The Ghost Research Team » 08-12-2008 01:18

Wanneer ben je paranormaal begaafd ?

Ik ben op zoek naar het feit van...is het een paranormaal iets wat ik kan/voel..of zijn het gewoon mijn gedachtes/intuitie of waarnemingen over dingen/mensen(het oplettend kijken naar reacties van mensen, hoe doen ze..zijn ze vrolijk, intuitief iets niet/wel doen omdat het wel/niet goed voelt enz.) .
Is het wel paranormaal of intuitief ?? Dat is mijn vraag.
Kan ik wel denken natuurlijk van..jaaa..ik ben paranormaal begaafd..maar is dat ook zo en hoe kom je daar achter ??
Wie kan mij daar meer over vertellen ??
Ik kan dus heel goed mensen aanvoelen en reageer ook op de goede momenten op de goede wijze. Mensen zijn ook altijd heel open tegen mij en vertellen waar ze mee zitten, ik geef ze een heel vertrouwd gevoel en ook zeggen ze meestal, waar ken ik je van, ze voelen zich zeg maar veilig bij mij. Bij mensen die ik beter ken kan ik zelfs aanvoelen op afstand ook, wat zij voelen op dat moment. Maar is dat paranormaal of komt het door de manier waarop mensen iets vertellen en door hun houding dat ik daar goed op inspring en is het dan intuitie ?? Heb bij een kennis ook gehad dat ik, zonder dat ik het wist, haar pijnen kreeg als ik op bezoek was geweest en zij was er dan vanaf. Komt dat doordat ze zich dan op hun gemak voelen en ontspannen raken zodat de pijn over gaat en ik doorgespannen zijn het over neemt of is het paranormaal.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg heb geformuleerd wat ik bedoel ??!!
Het is heel moeilijk uitleggen wat ik bedoel maar hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken. Er is nog niemand geweest die daar antwoord op kan geven. Vrag ik aan een paragnost of medium van heb ik een gave..dan zeggen ze dat komt wel uit ??? Heel ontwijkend allemaal.
]
We do not know about living, how would we know about dead ?

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 08-12-2008 21:17

Een heel duidelijke vraag, mijn antwoord daaromtrend is dat ieder wezen paranormaal begaafd is. Het enige verschil is de mate van fijngevoeligheid op iets op te pikken of op te merken met je 6e zintuig. Mee inbegrepen intuitie en het aanvoelen van mensen.
Don't shoot the messenger

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 08-12-2008 21:54

Je hebt de vraag heel duidelijk geformuleerdt.
intuitie is je eigen kompas,je innerlijkzelf bewust zijn in je leven,Spiritueel zijn.Als je daar een balans in hebt zal je zuiver heldervoelend zijn.Heldervoelend zijn is een buiten echterlijke gaven die ieder van ons kan ontwikkelen,ik zie dat zeker als paranormaal zijn.Iedereen heeft die mogelijkheden.De keuze ligt bij je zelf.
Ik noem het multi zintuigen.
Hier nog meer een uitleg over.
http://winworld.forum2go.nl/paranormaal ... -t340.html
Warme groet
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Gast

Bericht door Gast » 08-12-2008 22:48

Een heel duidelijke vraag, mijn antwoord daaromtrend is dat ieder wezen paranormaal begaafd is. Het enige verschil is de mate van fijngevoeligheid op iets op te pikken of op te merken met je 6e zintuig. Mee inbegrepen intuitie en het aanvoelen van mensen.
Daar ben ik het mee eens, naar mate je meer levenservaring op doet, en je dus meer en meer ontwikkeld, zul je van uit Innerlijk Weten steeds duidelijker mogen gaan ervaren en herkennen wat bij jouw van toepassing is. Zorg dat je altijd goed geaard bent, dan zul je ervaren dat boodschappen van gene zijde makkelijker zult herkennen.
Een kant en klaar antwoord op jouw vraag is er niet, alleen jij kunt dit voelen, weten, zien, etc. door te (leren) vertrouwen op wat jij voelt, ziet, weet, etc.
Greetz, Karin

The Ghost Research Team
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 04-12-2008 20:25

Bericht door The Ghost Research Team » 09-12-2008 00:14

Dat is dus het grootse probleem...onzekerheid is het grootste struikelblok...terwijl achteraf meestal blijkt dat ik gelijk had. Ook door de onzekerheid ga je twijfelen en dan zegt je "gezond verstand" iets anders en doe je ook anders dan je gevoel zegt.
We do not know about living, how would we know about dead ?

Gast

Bericht door Gast » 09-12-2008 00:21

Ik herken je onzekerheid wel, toch is het belangrijk om te luisteren naar je Innerlijk Hart en te leren daar op te vertrouwen, dat vergt geduld, tijd en lering. Geloof in jezelf en probeer niet te denken dat jij de 'gek van de week' bent omdat je dingen anders ziet, voelt, weet, dan je omgeving, je bent niet gek of raar, het hoort allemaal bij 'ontwaken'. Ik spreek uit ervaring, bin there done that, leer in volle vertrouwen te geloven in de gave in jezelf! Oefen daarin, dan wordt je zekerder van jezelf en wat je ziet, voelt, weet.
Greetz Karin

The Ghost Research Team
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 04-12-2008 20:25

Bericht door The Ghost Research Team » 09-12-2008 00:36

Hoe kan ik het beste oefenen om het te verbeteren en daardoor zekerder in mijn "gevoelens" komt te staan.
Af en toe heb ik ook dat ik denk dat iemand mij iets zegt en dan blijkt die persoon niks gezegd te hebben maar wat ik dan vertel is wel waar. Ik weet ook niet of het al vaak voor komt omdat je niet alles bewust onthou of vertel.
Ik heb ook geregelt dat , als ik niet oppas, mensen hun humeur oppak en zelf ook in dat humeur terecht kom. Heel raar is dat ook moet ik echt voor oppassen.
Maar na dit verteld te hebben vrag ik mij ook af...op welke gave kan ik me het beste gaan concentreren ?

Ik ben trouwens Mel uit het Team vergeet het iedere keer te vermelden..sorry !
We do not know about living, how would we know about dead ?

Gast

Bericht door Gast » 09-12-2008 10:54

Hoi Mel, jij bent ook nog niet zolang op het forum zag ik, ik ook niet.

Ik bedoel oefenen in het vertrouwen hebben in jezelf.
Zorg dat je goed gegrond bent, doe als het mogelijk is elke ochtend grondings/aardingsoefeningen. Dit maakt dat je steviger op aarde gaat staan. Let op situaties waarin jij je bevindt als er weer zoiets gebeurd bij je, waar is het, wanneer, hoe was de situatie, welke geur rook je toen evt, welke sfeer pikte je op. Kijk dan of je daarvan op één of andere wijze een bevestiging kreeg dat jij het goed voelde, hoorde, etc. Oefen daarin, het zal je vertrouwen schenken in jezelf, je gaat zo meer en meer vertrouwen op je intuïtieve gave, je ontwikkeld dat meer en meer dan. Lees hier op het forum ook eens de ontwaking verschijnselen, dat zal ook voor jou erg herkenbaar zijn. Wat mij erg geholpen heeft tijdens mijn ontwikkeling is vaak mediteren en zo mijn Gidsen leren kennen. Door de herhaling van wat je 'binnen' krijgt en de bevestiging dat je het bij het goed eind had, ga je groeien in je ontwikkeling en dat geeft je meer en meer vertrouwen.

Misschien komen er nog wel reacties van anderen die je kunnen helpen, mijn ervaring is er maar één, de mijne, ik hoop dat je er iets aan hebt.
Greetz Karin

gerrit
Lid
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 24-10-2008 11:53

Bericht door gerrit » 09-12-2008 15:19

Ik kan me hier goed bij aansluiten.
Zelf heb ik dat niet. Maar in mijn dichte omgeving heb ik gezien en daardoor ook geleerd dat mensen die een HSPer zijn zich grondig moeten aarden anders kunnen ze er letterlijk en figuurlijk onderuit gaan door duizelighei wazig zien en struikelen "de weg even kwijt zijn".
Als men dit niet begrijpt in de omgeving doet het heel raar aan, als je bv op een feestje bent
kan je naar huis gaan, die gene trekt het dan niet.

Twijfel niet aan jezelf, praat er over met iemand die je daarin kan begeleiden, schrijf alles op en je zult herkennen aan herhalings punten dat ereen lijn in zit. Daar kan je houvast aan ontlenen. Zo ga je ook gevoelens herkennen,wat van jou is en wat van de ander is en kan dit dan beter hanteren.

met groet gerrit
oordeel over gedrag niet over de persoon

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 10-01-2009 01:05

Hoe kan ik het beste oefenen om het te verbeteren en daardoor zekerder in mijn "gevoelens" komt te staan
Hallo Mel,

Wat je zou kunnen doen, is om te leren opmerken waar jouw waarheidsgevoel zit zoals ik het noem.

Dat geeft een bepaald gevoel waardoor je weet dat het goed is.
Bij mijzelf gloeit er iets op in mijn borst. Bijvoorbeeld als ik zit te lezen. Er begint dan iets te gloeien en een paar regels verder staat dan iets waar ik iets mee kan of een ander mee kan helpen.
Het kan ook een kippenvelgevoel zijn of een tinteling op je hoofd. Probeer hier eens op te letten? Misschien helpt dat jou verder

groetjes carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Plaats reactie

Terug naar “(Para)normaal? en Spiritueel”