Aarding

Voor de één een vreemd gebied en voor de ander een absoluut vertrouwen. Ook vanuit kapatilisme.
frederike
Lid
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 06-08-2009 15:17

Bericht door frederike » 11-06-2010 21:58

:D

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 11-06-2010 22:39

Krachtige oefening Edith....ik laat de wortels uit mijn tenen komen,ik neem de energie dan via de tenen mijn bloedbaan in daarna via de ruggemerg opzuigend naar boven,in het stuitje laat ik de kosmische energie die ik via de kruin binnen laat in mijn stuitje samen smelten.In balans en harmoniet met kosmische en aardse energie(Twee in een klap)Let wel dit is heel krachtig,ga hiervoor met de billen op de grond zitten,niet staand graag.Dit keine boompje moet eerst groeien,voor het kan staan :lol:
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 13-06-2010 20:33

ook een mooie extra aanvulling Karin :wink:
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

jan G Blok
Lid
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 11-03-2010 12:42

Bericht door jan G Blok » 08-11-2010 14:13

Hallo allemaal

Wat ik heb geleerd is dat de trilling van moeder aarde eigenlijk te laag is om je op de traditionele manier te aarden. Steeds meer mensen worden zich bewust van het spirituele en ontwikkelen hun gaven, Daardoor is de trilling van onze energie omhoog gegaan waardoor deze niet meer overeenkomt met de trilling va moeder aarde. Een nieuwe techniek is het aarden binnen ons eigen trillingsniveau.


Ga staan met je handen boven je hoofd met de palmen naar boven. Stel je nu voor dat een gouden vloeistof vanaf je kruinchakra door je lichaam stroomt en bij je voeten er weer uit, stel je voor dat deze vloeistof alle "vuil" meeneemt. Het vormt een plas bij je voeten. Stel je nu voor da je bij een boom staat. Verzamel twijgen van die boom en stel je voor da je dar schoenen van vlecht. Stop in elk van de schoen een zielesteen die je haalt uit de energie die tussen je handen boven je hoofd zit. Trek nu de schoenen aan. Zie de gouden vloeistof in de aarde verdwijnen. Hiermee is de link tussen jouw en moeder aarde gelegd. Om jezelf nog beter te beschermen stel je je voor dat vanaf je kruinchakra je huid paars wordt, eerst naar je voorhoofdchakra, dan door naar je keel- hart- zonnenvlecht- en heiligbeenchakra en ten slotte naar je stuitchakra, je armen en benen. Stel je nu voor dat je je kruinchakra met een klap sluit, waardoor alle andere ook sluiten. Hierna stel je je voor dat je in een gouden bol staat, doorzichtig voor jou maar naar buiten toe fel goud spiegelend zodat energieën er niet door komen. Deze beschermingstechniek kun je iedere dag doen.

Misschien iets om over na te denken

Liefs

Jan


Maar wiens waarheid is de juiste waarheid?

michtrisch
Lid
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 25-10-2010 13:29

Bericht door michtrisch » 08-11-2010 18:57

@jan.......

Er zijn verschillende manieren van aarden mogenlijk, maar kun je uiteggen hoe je erbij komt dat de trillingen van moeder aarden te laag kunnen zijn.....
Ik aard me nl ookmet behulp van een wortel en als ik dat doe sta ik tot mijn middel erin, of dieper???????
Zo leer ikhet ook de neofietten aan.......
Meestal lopen die de eerste tijd ookmet rode linten om hun benen als ze niet goed geaard zijn of moeitte hebben met aarden.
geloof nooit een woord van het geen wat ik zeg ervaar het en je weet het.
blessed be,

jan G Blok
Lid
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 11-03-2010 12:42

Bericht door jan G Blok » 09-11-2010 10:16

hallo michtrisch,

Allereerst even een vernieuwde tekst voor de oefening. Ik ben bezig het een en ander op papier te zetten en al schrijvende kwam ik erachter dat in mijn vorige bericht een aantal details waren weggevallen of net iets anders verwoord dan de bedoeling was. Bij deze


Sluit de ogen
Stel je nu voor dat er van tussen je handen, op hoogte van je zielester, die zit daar, een gouden waterval je lichaam binnen stroomt en bij je voeten er weer uit.
Stel je voor dat deze gouden stroom al het vuil uit je lichaam meeneemt zodat jij gereinigd bent. Bekijk de plas rond je voeten en zie hoe deze in de bodem verdwijnt, al het vuil met zich meenemend.
Als je weer opkijkt zie je vlakbij een mooie boom staan. Verzamel twijgen van deze boom en vlecht hier een paar schoenen van.
Stel je nu voor dat je voor elke schoen een aardingssteen neemt, stop deze in de schoenen en trek ze aan. Je bent nu geaard en het contact met moeder aarde is gelegd.
Ga terug naar je handen en stel je voor dat het gebied tussen je kruin- en voorhoofdchakra helemaal lila wordt, ga verder met het gebied tussen je voorhoofd- en keelchakra en zo verder tot je hartchakra, je zonnevlechtchakra, je buikchakra en je stuitchakra, ten slotte je armen en benen.
Stel je nu voor dat je het kruinchakra met een klap sluit waardoor ook alle andere chakra’s sluiten.
Nu stel je je voor dat de omgeven bent door een gouden bol, doorzichtig voor jou maar van buiten fel goud gloeiend zodat ongewenste energieën hier niet doorheen kunnen en worden afgeketst.

Nu een poging tot een antwoord op je vraag:

Mijn stelling herlezend zie ik idd dat dit in negatieve zin kan worden opgepikt, net alsof ik moeder aarde niet meer belangrijk vind of dat zij geen rol meer speelt. Dus een nuance is op zijn plaats.

Wat ik bedoel te zeggen is wij, kinderen van Gaia, groeien, en is dat niet wat elke moeder wil, dat haar kinderen zich ontwikkelen?
Zoals ik al zei, stijgt het trillingsniveau van de mensheid, en vooral van diegenen die zich oprecht en actief bezighouden met het spirituele, het goddelijke, de universele liefde. Het trillingsniveau van moeder aarde is het trillingsniveau van moeder aarde terwijl haar kinderen naar een hoger plan getild worden. En dat is toch het uiteindelijke doel; verlichting!
Omdat ons trillingsniveau door de spirituele ontwikkelingen blijft stijgen zullen we nieuwe manieren ontwikkelen om onszelf te beschermen, de oefening is daarom eigenlijk ook meer dan aarding, het is bescherming. En zoals je leest in de oefening is moeder aarde nog steeds het belangrijkste element, want zonder haar bescherming kunnen wij niet, het verschil ligt erin dat je vanuit je eigen trilling de aarding doet. Door de aardingsstenen en de twijgen schoenen heb je het contact met moeder aarde op je eigen trillingsniveau. Je zou het ook "aarden in jezelf" kunnen noemen. En Gaia zal daar zeker geen bezwaar tegen hebben!!! Wanneer haar kinderen groeien naar verlichting zullen zij op de weg daar naar toe steeds beter voor haar zorgen.

liefs en wijsheid en kracht

Jan

"Ieders werkelijkheid is ooit door iemands gerichte gedachten tot leven gebracht"

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 09-11-2010 12:43

Ik vind 't interessant te lezen, jouw stelling Jan.
Daarbij kwam ook in mij op: door de trillingsverhoging die wij mensen krijgen vanuit
de kosmos (of hoe je 't wilt noemen) bereiken die trillingen toch ook onze aarde?
Zie al die rampen, aardverschuivingen, zeebevingen e.d.
Ik denk ook dat we nog wel vééle 100.000den jaren op de aarde zullen verblijven als mens,
ook de aarde evolueerd toch?
We blijven dan hemel en aarde nodig hebben, met ons "stoffelijk jasje" zolang je hier verblijft op
planet earth :wink:
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

michtrisch
Lid
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 25-10-2010 13:29

Bericht door michtrisch » 09-11-2010 12:48

Hoi...Jan

Het was niet de bedoelling het op de negative manier op te pakken.......ik was gewoon nieuwsgierig vandaar mijn directe vraag...


Maar het is heel interessant om te lezen ik zal het een uitproberen.... en dan het vertellen hoe het voor mij persoonlijk voelde.

groetjes patricia
geloof nooit een woord van het geen wat ik zeg ervaar het en je weet het.
blessed be,

jan G Blok
Lid
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 11-03-2010 12:42

Bericht door jan G Blok » 09-11-2010 12:54

Hoi Patricia

Ik pikte het ook helemaal niet negatief op hoor! juist niet. Ik realiseerde me alleen door jouw reactie dat ik het misschien niet helemaal zo had verwoord als ik wilde. Dat is alleen maar goed.

Fijn dat je het wilt uitproberen, ik ben heel benieuwd naar je ervaring ermee.

Liefde wijsheid en kracht

Jan

jan G Blok
Lid
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 11-03-2010 12:42

Bericht door jan G Blok » 09-11-2010 13:07

Hallo Visje,

Het trillingsniveau dat ik bedoel staat volgens mij los van alle natuurverschijnselen, het is de trilling van onze eigen energie die verhoogd wordt door onze groei in het spirituele. Gaia, of moeder aarde is ook niet de tastbare planeet maar het, als je het zo wilt noemen, bewustzijn van de planeet, net zoals ons lichaam het vervoermiddel is van ons bewustzijn, of geest zo je wilt. We moeten goed zorgen voor de planeet net zoals voor ons lichaam.
Natuurverschijnselen, kosmische straling, zonnevlekken etc zullen er altijd zijn en net als onze omgeving ons lichaam beïnvloed, zo beïnvloeden deze verschijnselen het "lichaam" van Gaia. Zie wat er met Atlantis is gebeurt... ondanks de bijna collectieve verlichting van zijn inwoners is het toch vergaan.

Ik ben het met je eens dat de mensheid nog heel lange tijd hier zal moeten vertoeven maar de tijdgeest is gunstig en ik ben ervan overtuigd dat de mensheid uiteindelijk de verlichte staat zal bereiken.

Liefde wijsheid en kracht

Jan

Plaats reactie

Terug naar “(Para)normaal? en Spiritueel”