Aarding

Voor de één een vreemd gebied en voor de ander een absoluut vertrouwen. Ook vanuit kapatilisme.
Plaats reactie
Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Aarding

Bericht door Sita » 31-03-2008 23:56

Er zijn vele manieren om je zelf te aarden.

Indien men met (para)normale activiteiten bezig is, is dit een must.
Mijns inziens dien je jezelf altijd te aarden, iedere morgen weer.

Omdat je jezelf dan beter beschermt o.a., en met enkele technieken ook minder snel de emoties van anderen oppikt, verward raakt, en denktt dat ze van jezelf zijn.

Ook kinderen die zeer sensitief zijn, ADD, ADHD of HSP hebben kunnen goed leren aarden, waardoor zij zich beter kunnen focussen op datgene wat voor hen belangrijk is. (Dit geldt overigens ook voor volwassenen, want als het goed is, heb je nog altijd je innerlijk kind)

Zelf geven we vele meditaties en handvaten in de praktijk voor kinderen en volwassenen, maar juist nu...

Wil ik graag van jullie weten wat voor aarding je gebruikt.

Veel Kracht, Licht, Liefde en Aarding van Sita


Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

Mijn Aarding

Bericht door Margriet » 01-04-2008 19:46

Mij bekend zijn o.a. de volgende methoden:

Op yoga doen wij meestal de visualisatie van dat er wortels groeien vanuit je voeten naar de aarde en dan mag je zelf kiezen of die wortels heel diep de aarde ingaan of heel breed getakt.

Rode schoenen dragen (heb ik gedaan maar rood is niet mijn kleur).

Rode sokken schijnt ook te helpen.

Lekker stampen op de grond b.v in een park, kan natuurlijk ook in huis, denk aan de buren!

Trommels gaan bespelen,(het oerritme daar schijn je ook van te aarden).

Ritmisch, stampend dansen.

Laag vanuit je buik ademen. In door je neus en door een tuitje van je mond uitademen, even heel bewust met je aandacht naar beneden.

Goed rechtop in yoga houding op je zitbotjes zitten (mediteren) en dat kan ook in combinatie met het voorgaande.

En een van de oefeningen die ikzelf elke ochtend toepas is: Meditatie,

Ogen dicht en dan zeg je: Ik (je naam) ben gegrond , ik ben helemaal gegrond, Het is vandaag (datum, jaartal en dag) ik blijf in mijn eigen energie en dat herhaal je enkele keren zodat het lekker binnenkomt en je je er goed van bewust bent.

In het begin is het even wennen maar je merkt al snel resultaat.

Deze oefening helpt echt en die kun je overal toepassen , ook met je ogen open en in gedachten je naam enz. zeggen want ha,ha ik zie alle mensen deze oefening al hardop prevelen in het openbaar. Hilarisch toch.

En volgens mij zijn er essences die je helpen om te aarden.

Blote voeten op het strand, aardser kan het niet volgens mij.

Ik ben er moe van, hè, hè, EVEN AARDEN!

Liefs, ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 01-04-2008 20:30

Hihi ik lag in een deuk om jou Margriet. Ik ben gek op humor :D

Als ik in een jolige bui ben, dan aard ik me op de volgende manier:
Ik ga met mijn ademhaling naar mijn stuitchakra en bedenk me met een hoop plezier dat er een staart uit mijn stuitje groeit.

Zodra ik hem begin te voelen, ga ik er eerst uitgelaten mee zitten kwispelen.
Met die lach in mijn hart, prik ik hem vervolgens de aarde in. Heel diep en vraag dan aan moedertje Aarde: Mag ik alles loslaten in jouw Magma? Ik blijf er vrolijk bij in die afstemming vanwege het Mag(het)ma?

Als ik douche, maak ik mezelf ook energetisch schoon maar dat terzijde.

Een serieuzere oefening die ik vaak gebruik is, puntjes onder mijn voeten visualiseren die mij grip geven. Vanuit die puntjes laat ik buizen groeien de aarde in. Vaak krijg ik kleuren terug die ik naar mijn hart laat lopen.

Ben benieuwd naar komende reacties van andere methodes

liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

aardse humor

Bericht door Margriet » 01-04-2008 21:02

Over humor gesproken Carla, jij kan er ook wat van hoor!

Wat betreft die kleuren die je hartchakra instromen welke kleuren zijn dat dan want ik stel me bij een hartchakra de kleur groen voor maar bij jou stromen er meerdere kleuren naar binnen hoor ik en wat voor werking hebben die dan op jou?

Even nog een ander vraagje, je hoeft natuurlijk niet te antwoorden hierop, maar welke essences heb je nog meer aangeschaft buiten de Rescue-creme? Daar was ik even belangstellend naar.

Liefs van ~Margriet~ :D
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 01-04-2008 21:29

Ik houd van een lach :D ter compensatie van de ernst.
De kleuren zijn meestal groen maar soms ook rood of vermengd. Rood de kleur van de stuitchakra groen van het hart.

liefs carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 03-04-2008 22:39

Dat komt heel dichtbij mijn methode Els zoals ik het geleerd heb.
Toevallig heb ik net ergens anders op het forum gepost, wat je kunt voelen als je niet goed los kunt laten. Je verbinden met de aarde en voelt hoe het zich ophoopt in een bepaald lichaamsdeel ( in mijn geval mijn vingers) en geen uitweg kan vinden.
Ik ben zo blij dat Sita me vroeg voor dit forum, hoewel ik twijfelde aan de manier waarop ik bij zou kunnen dragen. Ik ben een vrij onzeker iemand :wink:
Het is goed te zien hoe we allemaal willen leren van elkaar en ik kan zeggen dat het voor mij hartverwarmend is.
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Gast

Bericht door Gast » 04-04-2008 08:33

Mooi hè hoe we op deze manier van elkaar kunnen leren.
Ik merk ook dat ik echt schrijf wat ik leer en nog lerende ben. En dat is het weer heerlijk om feedback te krijgen.

Liefs Els

Gast

Bericht door Gast » 04-04-2008 21:53

Fijn om deze verschillende methodes te lezen! Zal eens gaan kijken wat voor mij nog meer fijn voelt.
Ik heb het inderdaad ook geleerd met wortels aan mijn voeten te visualiseren en een lijntje vanuit mijn stuitje de grond in te laten gaan. Alleen, ik weet niet waarom, wilde dat lijntje maar niet de grond in. In plaats daarvan heb ik er eigenlijk al meteen de eerste keer een strijkijzer aan gehangen en dat werkt voor mij toch ook, hihi...

Liefs,
Jen

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 04-04-2008 22:59

Wat een idee Jen, hartstikke leuk.

Ik merk wel dat het aarden bij ons allemaal met de nodige humor gaat :D
Het maakt ook helemaal niet uit wat de "geschreven" methodes voorschrijven. Ik denk juist dat het de bedoeling is dat je goed bij je zelf voelt wat voor jou werkt.
Bij mij is het de kwispelende staart, bij jou een strijkijzer. Een ander weer worteltjes .... :lol:
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Gast

Bericht door Gast » 05-04-2008 10:33

Dat is inderdaad nog eens idee - een strijkijzer eraan hangen :D .
Er zijn veel verschillende manieren heb ik begrepen. En volgens mij is het ook zo wat voor jou goed werkt is gewoon goed.

Plaats reactie

Terug naar “(Para)normaal? en Spiritueel”