Ouija Bord

Voor de één een vreemd gebied en voor de ander een absoluut vertrouwen. Ook vanuit kapatilisme.
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Ouija Bord

Bericht door visje » 02-07-2009 16:36

Als kind heb ik wel es met m'n zusjes geëxperimenteerd met een zelfgemaakt ouija bord.
Spannend vond ik 't, gordijnen dicht v.d. keuken, samen aan tafel zitten en vragen stellen. Tot er ineens een wind in huis opstak, de kaars begon te flakkeren, gordijn wapperde. Eng :shock:
Meteen kaars uit, raam open gedaan en intuïtief gevraagd om bescherming van de engelen. (was daar helemaal niet zo mee bezig eigenlijk) Maar doden oproepen, nee, liever niet!

M'n vriend vertelde eens over een ervaring van hem en 'n vriendje met 't bord.
De dag erna lag er een kat dood, precies tussen de scheidslijn van de tuin van hem en de buren (waar z'n vriendje woonde).
Dat vond hij zo apart toen, echt eng.
Denk zelf dat die kat zich "opgeofferd" heeft, om erger te voorkomen.
Dieren schijnen dat wel eens te doen..

Het ouija bord is eigenlijk ontworpen om je onderbewustzijn naar boven te brengen, net zoals pendelen e.d.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 03-07-2009 16:37

Misschien hebben jullie ook ervaringen gehad met het ouija bord?
Of dat je 't gebruikt in plaats van de pendel...
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 05-07-2009 22:52

Ik heb er geen ervaring mee, vond het altijd heel eng om zulke dingen te proberen.
Wel interessant dit.

Liefs wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 05-07-2009 23:01

Ja, vond ik ook hoor, nog steeds.
Durf 't ook niet meer.
Tot mijn verbazing zag ik, toen ik vorig jaar een cursus deed waar ook verschillende paragnosten aan mee deden, dat zij ook een ouija bord gebruikten. Ik schrok een beetje :shock: maar ze nodigden me uit mee te doen, en met z'n vieren dat houten "dingetje" vast gehouden.
Toen ineens kwam 't woord "moeder", was 't m'n moeder die doorkwam. :o
Ze was pas 'n paar weekjes over, dus was zeer verbaasd, maar toch wel blij :D
Kon ik ook ff een paar vraagjes stellen.

Maar zélf zou ik zo'n bord niet zo vlug gebruiken, maar had 't idee van: deze mensen weten wat ze doen.

liefs Edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 05-07-2009 23:06

Ja dat is mooi om te ervaren Edith, maar dat is wel heel snel dat ze doorkwam je moeder. Meestal zeggen ze dat ze tijd nodig hebben om naar het licht te komen en niet zo snel doorkomen, dan is het heel mooi dat jij het zo snel mocht ervaren en haar een paar vragen kon stellen.

Had ik denk ik in deze situatie ook wel gedaan. Ben wel af en toe aan het pendelen en dat vind ik niet eng, omdat ik er vanuit ga dat het mijn eigen onderewuste is dat mij antwoorden geeft.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 05-07-2009 23:10

Ja, ze is een krachtige vrouw, m'n moeder, altijd al geweest.
Bijzonder vond ik dat ook inderdaad.

Tja, verder houd ik 't ook maar bij m'n pendel, wat je zegt :wink:

liefs :D
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 17-05-2010 21:57

Er bestaat al sinds een paar jaar een spel Pathfinder heet dat. Ik vond het in het begin ook eng, maar mijn nieuwsgierigheid won het. Ik deed het toen met de vader van onze jongens. Hij wist de namen nog niet, dus hij kan onmogelijk gestuurd hebben en toch kwamen de namen uit het spel naar voren....wie daarbij geholpen heeft weet ik niet. We hadden wel van te voren diverse edelstenen neergelegd en bescherming gevraagd.

Blessed be,
Cailen
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 19-05-2010 21:54

Waarschuwing is hier zeer op zijn plaats...Als je hier niet ervaren in bent...nooit aan beginnen.Heb je niet de kennis als een medium om je zelf helemaal leeg te maken dat je zuiver ontvangend bent,zal je spotgeesten aanroepen,zei doen zich voor als voor diegenen die je aanroept.

Wat zijn spotgeesten dat zijn mensen die zijn overgegaan en nog aards zijn...zei accepteren niet dat ze over zijn gegaan.Ze willen zich hier aan de Aarde vast klampen om er toch bij tehoren.Een geest die ijler is, zal nooit gordijnen laten wapperen,mensen angst in willen boezemen,die gaan voor liefde.Spotgeesten zullen je dan ook niet snel loslaten.

Als je in trilling niet leeg bent,zal de geestenwereld nooit met jou trilling één kunnen zijn om bootschappen door tegeven.
Begin er niet aan als leek :twisted: ,vraag om een ervaren medium hiervoor.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 19-05-2010 22:23

Er was hier ook geen sprake van wapperende gordijnen en negatieve entiteiten. Het was allemaal heel rustig en gemoedelijk. Ik was me ter dege bewust van de risico's van het spel.

Blessedbe,
Cailen
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 20-05-2010 14:44

Niet iedereen spreekt erzo over Calien,is geen pretje om negatieve entiteiten in de huizen te verwijderen,vandaar mijn waarschuwing voor algemeen.Het doet mijn goed om te lezen dat jij je er ter dege bewust van bent,het risico's van het spel en zeker dat het allemaal rustig en vemoedelijk verliep.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “(Para)normaal? en Spiritueel”