voorspellen?

Voor de één een vreemd gebied en voor de ander een absoluut vertrouwen. Ook vanuit kapatilisme.
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

voorspellen?

Bericht door visje » 05-03-2010 13:44

De laatste maanden merk ik steeds vaker dat bepaalde gebeurtenissen die nog moeten plaatsvinden, ik die al weet :? ??
't Zijn ook de gekste, kleine dingen.
Bijvoorbeeld die schaatswedstrijd van Sven Kramer, 10 kilometer.
Zit te kijken als Bob de Jong moet schaatsen, hij lijkt geen plak te kunnen halen.
Een '" stemmetje in m'n hoofd" die zegt: hij komt wél op 't podium, maar ten koste van Kramer..."
Dus ik wist al dat de race met Sven Kramer niet goed zou gaan. Bleek dus ook zo later.

Of gisteren, dat ik denk aan m'n werk morgen en komt in me op: Je wordt gebeld dat je route wordt overgezet naar de verpleging.
Wordt ik gebeld dat ik idd overgezet ben vandaag.

Zulke dingetjes. Ik sta daarna vaak met hartkloppingen, hoe dit nu kan.
Of ik luister beter nu naar dat stemmetje ofzo? Veel veranderingen in mijn binnenwereld, dat wél. Zal wel beter afgestemd zijn op m'n intuïtie, denk ik.
Herkent iemand dit?
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 05-03-2010 14:01

Mooi Edith je ervaringen en ontwikkleling.Ja dat herken ik wel.Vertrouw altijd op je (buik)gevoel.Zo blijven we we allemaal groeien en leren er steeds beter mee om tegaan en er steeds beter op te vertrouwen .
Geniet van de weg niet alleen maar van het doel maar ook de weg ernaartoe is zo kostbaar om mee te maken.
:D Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 05-03-2010 14:26

Thanks Marianne, fijn je reactie doet me goed.
Geniet van de weg niet alleen maar van het doel maar ook de weg ernaartoe is zo kostbaar om mee te maken.
ik zal d'r aan denken :wink:
lieve groet,
Edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 05-03-2010 14:33

Hoi Edith,
Jij zegt als laatste dit:
Zal wel beter afgestemd zijn op m'n intuïtie, denk ik.

'Denk' dat maar niet meer,het IS gewoon zo hoor! :)

Wat jij had met het schaatse bijv. had ik ook ongeveer zo, echt het gevoel in het begin van, er gaat iets niet goed daar,terwijl het pas later hoorbaar/zichtbaar was.(dacht nog haha komt omdat ik zat te kijken natuurlijk)
Ook wat je verder vertelde is heel herkenbaar,neem het dus serieus he!
De bekende 'voorgevoelens'doormiddel van zinnetjes die je iets zeggen dus.

Lang geleden begonnen bij mij steevast die woorden met: Het lijkt wel alsof, dit of dat zo gaat lopen of komen.

Nu al weer heel lang in TELEGRAM stijl,in hele korte bewoordingen als bijv.:
Klopt niet!, Draai het om!, Wacht met antwoorden!, Twijfel is juist!,
Komt GOED! enz.enz.

Heb jij er ook wel beelden bij, of zomaar zonder zinnetjes, dat je soms spontaan iets voor je ziet? Terwijl jij je daarna afvraagt hoe je dat nu moet interpreteren,wat dat betekent?
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 05-03-2010 15:02

Hai Hannie,
Jullie antwoorden bekrachtigen mezelf, merk ik :D

't Was altijd zo dat ik vage onderbuik-gevoelens heb/had, en deze zijn duidelijker geworden met een soort van "stemmetje" erbij.
Dan "hoor" ik in m'n hoofd letterlijk korte zinnetjes zoals boven bijv. beschreven: "de Jong komt op 't podium ten koste van Kramer."
Dat is zo letterlijk, dan sta ik versteld. Hoef ik bijna niet meer te interpreteren.
Maar is niet altijd zo, ook blijft 't bij vage buikgevoelens soms.

Beelden niet zozeer erbij, wel soms in meditaties en tijdens Reiki en die zijn me vaak later pas duidelijk.
Misschien nog wat schrik voor beelden, denk ik.

Ook mooi jouw ervaringen en ontwikkeling hierover te lezen Hannie.
Jij ziet ook wel eens beelden, begrijp ik? (zoals toen met dat telefoongesprek?)

liefs Edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 05-03-2010 15:20

Wat jij had met het schaatse bijv. had ik ook ongeveer zo, echt het gevoel in het begin van, er gaat iets niet goed daar,terwijl het pas later hoorbaar/zichtbaar was.(dacht nog haha komt omdat ik zat te kijken natuurlijk)
Notabene, grappig Hannie dat jij dat ook had met 't schaatsen :lol:
Ik dacht later hierover: ik leefde zo mee met hem, dat ik er volop in meeging. Met m'n hele hart meeleefde, en toen dit op pikte. Daarom gaat 't misschien makkelijker dan? (of klinkt dit raar?)
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 05-03-2010 16:39

Ja ik zie wel steeds vaker ook beelden,maar duidelijk 'hoorbare' zinnetjes gaan vrijwel elke dag steeds maar door.Hoort er nu gewoon bij,is vanzelfsprekend geworden.

Nog zoiets,in november stond ik in de keuken bij het open raam rustig een sigaretje te roken,ondertussen naar de vogels in de tuin te kijken en te luisteren.Verder nergens aandenkend of over gehad daarvoor,maar
opeens 'zag' ik iemand daar heel rustig in een portiekje van een huis staan met een grote grijze Bouvier achtige hond.Diegene had ik al lange tijd niet gezien of gesproken,woont ook helemaal niet hier in de buurt!
Er straalde veel rust van af in het hele beeld,terwijl ik weet dat het een hele nare onrustige tijd is nu voor deze persoon, die hier zelfs nog nooit geweest is notabene! En een hond al helemaal niet.
Het frapante is,dat ik exact het zelfde beeld maar dan korter, ook in April v verleden jaar hier ook bij het zelfde raam in de tuin zag.
Weet nu ook wat dat betekende,heb het gelukkig kunnen na gaan,geeft een heel goed gevoel,ook dat het geen 'spookbeelden'zijn door gedachten ed.

Wat jij zegt over dat intens meeleven met schaatsen he,denk zeker dat het op die wijze werkt hoor,daardoor het ook 'binnen'kreeg,vindt dit beslist niet raar.Je staat er open voor,leeft mee en dan lijkt me dit zelfs een logisch gevolg. Denk ook wel dat jij nuchter genoeg bent om niet ergens iet in te gaan/willen zien wat er echt niet is,ga dus maar lekker op jouw gevoelens af zou 'k zeggen!
Schrik je er op den duur ook niet meet van, en twijfel verdwijnt dan ook,laat maar lekker gebeuren allemaal!
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 05-03-2010 20:00

Prachtige ontwikkeling Edith,
Voor de toekomst,als je met de ontwikkeling klaar bent,kan jij je er tegen beschermen om niet alle dag in de toekomst tekijken.Ik doe dit elke dag voor het opstaan,anders zie je door de bomen het bos niet meer.Leer ermee om te gaan.Jij bent er bewust van NU nog het zijn.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 05-03-2010 20:54

Doe ik ook elke dag Karin, anders komt alles zeker op de meest ongelegen momenten binnen. Desondanks komt het nu heel spontaan toch binnen,heb daar ook totaal geen last van. Maar heeeel soms wel, dat zijn de uitzonderingen waarvan ik na al die tijd weet,hoort er gewoon bij.

Afgelopen week was het weer volop aanwezig, wat zich dan uit áls of ik er niet helemaal 'bij' ben, iets wazigs als er oa allerlei mensen om mij heen zijn. Ook al heb ik me terdege goed geaard, een paar keer per jaar gebeurt dit, en de enige remedie is dan niet naar drukke omgevingen gaan, vooral op tijd naar bed, en geen 'nadenkers' onderwerpen gaan lezen/bestuderen/beantwoorden etc.
Juist wel veel naar het bos wandelen en dergelijke even niks dus!
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 05-03-2010 23:02

Mooi jullie ervaringen hierin te lezen. Dank je wel Edith, Hannie en Karin. Vroeger had ik meer in mijn dromen dat ik de dingen vooraf zag gebeuren. Nu krijg ik ook vaak zinnetjes of beelden door maar wel wanneer ik ervoor open wil staan. Het is beter dit onder controle te hebben, anders wordt je gek. Soms gebeurt het ook spontaan net als jij Hannie. Ik heb deze week ook meer ervaringen. Het is een tijdje rustiger geweest maar deze week voelt voor mij zeer krachtig en dingen komen spontaan door. Beelden zijn ook heel helder. Voel trouwens ook steeds een warmte op mijn linkerhand en linkerbeen. Vroeger voelde ik meer kou maar nu meer warmte. Heel apart. Ook hele hoge geluiden in mijn linkeroor. Nog meer mensen met deze ervaring?
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Plaats reactie

Terug naar “(Para)normaal? en Spiritueel”