blokkade

Voor de één een vreemd gebied en voor de ander een absoluut vertrouwen. Ook vanuit kapatilisme.
carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

blokkade

Bericht door carlajp » 07-03-2010 12:07

Lieve forum leden,

Ik heb een vraag.

Is het mogelijk dat als je in een vorige leven of levens mediamiek bent geweest, er toen iets heel ingrijpends is gebeurd waardoor je tegen jezelf heb gezegd er je er nooit meer iets mee te maken wil hebben ( dus de deur voor goed hebt gesloten ) dit in dit leven nog steeds het geval kan zijn. En zo ja is het dan ook mogelijk om dat weer terug te draaien?

Ik loop al een aantal weken met deze vraag rond. Ik hoop dat een van jullie mij daar misschien wat inzicht in zou kunnen geven.

Liefs Carla
Live is a challance!

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 07-03-2010 12:56

Hallo Carla,
Dat is inderdaad mogelijk.Het leven is en blijft een leerschool.
Elke keer maar weer overnieuwwaarin we kunnen leren en groeien.
liefs Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 07-03-2010 13:13

Dank je Marianne.

De vraag bleef de afgelopen dagen regelmatig bij me terug komen en vanmorgen begon helt zelfs ligt de overhand te krijgen.
Aangezien ik over twee weken pas weer naar mijn cursus intuitive ontwikkling ga ben ik maar zo vrij geweest om jullie kennis en inzicht in deze, voor mij, toch wel belangrijke vraag in te schakelen.

liefs Carla
Live is a challance!

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 07-03-2010 14:07

Hoop dat je wat rust gekregen hebt zo lieve Carla.Je bent op de goeie weg.Dus blijf vertrouwen houden in jezelf en in je innerlijke stem.Niet twijfelen.Stap voor stap verder gaan.Je komt er wel.We blijven allemaal mens met twijfels en onzekerheden ,dat heeft iedereen.En het is soms fijn dat je weer op de goeie weg(vertrouwen) gezet wordt door mensen van het forum over anderzijds.
liefs Marianne :wink:
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 07-03-2010 14:08

Hoi Carla,
HEb net vanochtend notabene heel sterk aan jou moeten denken,daardoor zat ik wat dingen van jou na te lezen en zag daardoor nu jouw bericht hier! hoe synchroon loopt het in de tijd zeg...wonderlijk hoor.

Hier kan ik volmondig ja op zeggen. Dit is nu precies wat er in mijn levens is gebeurd.Ik weet nu sinds een aantal jaren al weer,dat ik in vorige levens mij ook altijd al bezig heb gehouden met oa geneeskundige planten,heldervoelend,helderhorend,ruiken,helderziendheid,ook kaarten legde,in de toekomst 'zag', enz.enz.
Daar ook voor vervolgt en zwaar gestraft ben op allerlei manieren,omdat ik niet 'paste'in wat 'men' vond wat goed was voor de mens. Mij ook nooit aangepast of in een keurslijf heb laten dwingen toen,die niet bij wat voor mijn gevoel een natuurlijke en vanzelfsprekende wijze van leven was.

Nu in dit leven heb ik het tot ongeveer m'n 50ste tegen gehouden om me hier daadwerkelijk weer mee bezig te houden,maar was niet meer te stuiten.Daarna is alles in een razendsnel tempo gegaan,de dam doorgebroken!! Echt, heel intensief deze afgelopen jaren hoor,maar ik ben helemaal op mijn plek terug nu het WEER MAG van mij zelf,en heb me nog nooit zo volkomen echt mezelf gevoelt kan ik je zeggen.Als je het over een bevrijd gevoel hebt is dit het wel!
Natuurlijk speelde m'n omgeving waar ik opgroeide ook mee he,waar dit soort dingen beslist niet aan de orde waren,verre van dat.
Heb daar op terug kijkend heel veel van geleerd,en niet bepaald de mooiste kanten van het leven.Dit zeggende ZONDER mijn ouders negatief te bejegenen en derg.hoor!
Liefs (laatbloeier)hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 07-03-2010 14:13

Vorig jaar heb ik een meditatie hierover gedaan, erg krachtig.
Misschien vind je/jullie het leuk deze ook eens te doen, voor eigen inzichten hierin?
Als dat zo is, dan wil ik 'm wel opzoeken en plaatsen hoor :wink:
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 07-03-2010 14:34

Hallo Marianne, Hannie en Visje,

Dank je wel voor jullie lieve reacties. Hannie wel heel bijzonder dit!

Ik ben nu 54 en ong.2 jaar wordt me enige regelmaat tegen me verteld dat ik mediamieke gaves heb.
In het begin had ik zoiets van.....ja dat zal wel, maar op een gegeven moment moet je het dan toch wel gaan geloven.

Toen ik vorig jaar die regerssie therapie heb gedaan vertelde de therapeute dat zij hele sterke gevoelens kreeg dat ik een waarzegster of zo iets ben geweest. Maar er is blijkbaar iets heel ergs gebreurd ( wat ik voor mijn gevoel, destijds) had kunnen voorkomen. Daarna heb ik de deur dicht gegooid omdat ik er nooit meer iets mee wilde kunnen doen en te maken hebben.
Nu ik dan met de intuitieve en mediamieke ontwikkeling ben begonnen kom ik niet verder dan alleen energie voelen en verdriet. Ik kan echt spontaan tranen op voelen komen, dat ik afgelopen week ook tijdens de cursus. Het bleek dat een van mijn mede cursisten ergens verdriet over had en aan het huilen was, dat merk ik dan ook wel. Ik weet het is een begin, maar toch blijft die ene vraag in mijn hoofd rond dolen.
Ik kon die vraag vanmorgen echt niet uit mijn hoofd zetten en moest gewoon naar een antwoord zoeken.

Het is allemaal nog erg verwarrend voor me. Periodes dan laat ik het maar gaan en ben ik er amper mee bezig, maar nu door die cursus ben je er toch weer meer en intensiever mee aan de gang. Wat ik toch wel denk is dat ik het nu niet tegen hou, niet bewust in ieder geval.
Hannie weet jij dan of er een manier is ( of gaat het toch idd vanzelf) dat ik hier verandering in kan brengen, zelf of met enige hulp?

visje als je me kan zeggen waar ik het kan vinden , of als je het nog een keer kan plaatsen heel graag.

Liefs Carla
Live is a challance!

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 07-03-2010 14:38

Lieverd wees niet bang....dit is mogelijk....wat wil jij zelf?Daar gaat het om,wat wil jij.Er zijn poorten te openen en te sluiten,er is niemand die dat voor jou kan doen.Wil HET zodat je kan ZIJN.In ieder leven zit een leer,Ik ben nog niemand tegen gekomen die klaar is met leren,ik geloof stellig dan wij altijd wel iets te leren hebben,een groei tot wat wij willen zijn,met upt en down's daarom vind ik persoonlijk het is heerlijk om mens te zijn.Wees een jaguar in je leven,ga op onderzoek uit, waar jij je prettig bij voelt ,laat het stromen ,,die liefde die jij er voor voelt.Alles wat jij nodig zal hebben komt dan op je pad.....Wat je zaait zal je oogsten weet je nog?
Veel succes met dit alles.
Warme groet,Liefste JIJ!
Karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 07-03-2010 14:49

Dank je wel Karin voor je lieve reactie.

Ik ben er niet bang voor en ik heb nu ook iets van laat het dan maar komen. Ik weet dat je dingen niet kan versnellen, maar als er iets echt geblokkeerd zit heb ik misschien wel een beetje hulp nodig om dat op te heffen.
Dat mijn vraag nu door jullie allemaal bevestigd wordt vind al weer een hele stap in de goede richting. Het houd je toch bezig, dus die vraag kan ik nu naast me neer leggen.
Ben ik dan weer het type die weer meteen een volgende vraag heeft, Maar nu je dat mooie spreekwoord over zaaien gebruikt schiet me er nog een te binnen :
" Zoekt en gij zult vinden" Ik blijf zoeken.........!

Liefs carla
Live is a challance!

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 07-03-2010 14:51

Het staat nog ergens in m'n boekje, in steno/steekwoorden.
Maar ik ga er binnenkort mee bezig en zal 'm plaatsen (bij meditaties).

liefs Edith

n.b. Wel eens een gidsen-tekening laten maken?
Heb er een waarbij ook beschrijving van 't vorig leven dat je samen hebt gehad met diegene. Daarin zou ook voor jou wel een en ander duidelijker kunnen worden...
Als dit je aanspreekt kan dit misschien ook bijdragen.
(zal haar naam niet noemen, is reclame geloof ik, of mag dit wel?)
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Plaats reactie

Terug naar “(Para)normaal? en Spiritueel”