Bijgeloof: links is slecht, rechts goed

Voor de één een vreemd gebied en voor de ander een absoluut vertrouwen. Ook vanuit kapatilisme.
karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 14-03-2010 17:48

Wie wa toverheks,ik ben rechts doe veel links.Rechter oor dat gaat suizen bij negatief,linkeroor fluit bij positief.Stap altijd links uit bed,ook net als jij Louisa loop links van mijn man.Komt voor mijn ook door dat de geestenwereld aan de kanten van de weg lopen.Ik in het midden.Slecht neeee ik voel mijn links niet slecht,,,een heks ja zo zijn er vele die dat gezegt hebben en nog zeggen.Een EER zelfs en voor jullie?MMMMMmmmm heerlijk om een heks te zijn. :lol:.Recht is voor mijn ontvangend en links is gevend. Leuk stukje schrijven Hannie haha wij als heksen onder elkaar.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 14-03-2010 18:19

Ja hoor, door linkshandigheid oa heks zijn? Ik vind het prima zo. Heb trouwens in dit leven eigenlijk nooit iets gehad met heksen en wat we er nu allemaal over kunnen horen/lezen,alles krijgen we toch wat goed voor ons is.Bevalt me goed! :lol:
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 14-03-2010 18:23

ben rechtssssssssssssss maar ook n hekssssssssss whaha :lol:

doe heel veel links tegenwoordig ondanks ik rechts ben
mmmm van beginnend heksje tot heks lol

:lol: :lol: :lol:
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 14-03-2010 22:08

Dank Karin voor je uitleg. Tja we zijn heksjes bij mekaar hihi. En ja ik word gek als ik niet links van mijn man loop, dan lijkt het dat ik helemaal verkeerd ga lopen en als ik alleen loop heb ik daar geen last van, wel apart. Ik heb ook hetzelfde dat rechteroor suist en voor mij negatief is en linkeroor fluit wat voor mij goed is. Leuk dit te kunnen delen zo.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 14-03-2010 22:40

Recht is voor mijn ontvangend en links is gevend
sommige mensen zeggen links is ontvangens (yin/vrouwelijk/ontvankelijk) en rechts is gevend (mannelijk/yang)
bijv. bij reiki/magnetiseren.
bedoel jij dit ook in deze Karin?
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 14-03-2010 22:49

Dat is inderdaad best verwarrend Edith. Een Reikimaster vertelde me omdat ik vaak pijn heb met RSI linkerhand dat ik juist teveel geef. :shock: Ja ik ben links en zie dat als mijn gevende hand juist. Misschien zit het zo dat het bij linkshandigen andersom is als bij rechtshandigen?
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 14-03-2010 22:55

Jaja, inderdaad Louisa, verwarrend.
Wat jij ook zegt, geef zelf ook met links, want voelt ook zo voor mij en ook bij energiebehandeling komt daar vaak veel uit.
Maar omdat ik dit geleerd had, rechts geven, deed ik dat óók altijd.
Misschien geef je jezelf dan wel leeg.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 14-03-2010 22:58

Misschien is het wel het beste te doen van wat je gevoel je ingeeft. Zo doe ik het tenminste wel. Anders doe je misschien iets tegen je gevoel in en dat lijkt me ook niet goed. Heb weleens een stukje geschreven over wat je powerhand is en dat is bij mij weer rechts. Toch omdat ik links ben doe ik meer met links.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 14-03-2010 23:07

Haha, dacht ook aan de powerhand.
Die is rechts bij mij, maar ben linkshandig dus.
Denk ook beste op eigen gevoel afgaan hierin.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

gerrit
Lid
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 24-10-2008 11:53

Bericht door gerrit » 14-03-2010 23:40

Marcheren begint met de linkervoet,op een brug moet het juist gewisseld zijn ivb met de spanning die je dan overbrengt en laat de brug anders bezwijken.

Traplopen op en af begin je met links

BIj de padvinderij nu dus scouting geef /gafje(?) elkaar de linker hand.
Groette je in burgerkleding al passerend, arm van uit de elleboog omhoog de hand open met je linker arm.
oordeel over gedrag niet over de persoon

Plaats reactie

Terug naar “(Para)normaal? en Spiritueel”