Oefening start de dag en sluit hem af.

Voor de één een vreemd gebied en voor de ander een absoluut vertrouwen. Ook vanuit kapatilisme.
Plaats reactie
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Oefening start de dag en sluit hem af.

Bericht door wiba » 17-07-2010 04:50

Start van de dag

Het is belangrijk om de dag goed te beginnen. Dat neem je mee door de dag heen. Het is ook goed om de dag goed af te sluiten. Daardoor slaap je vaak beter. Je kunt de volgende oefening daarvoor gebruiken.

Als je wakker wordt stel je je voor dat er aan de rand van je bed iemand staat: Bijvoorbeeld een engel, lichtwezen, Jezus, Boeddha of iemand anders die jij heel graag ziet. En je stelt je voor dat deze ongelofelijk blij is je weer te zien en je met heel veel liefde begroet. Je laat je helemaal vullen met deze liefdevolle aandacht. Dan sta je op en je drinkt een glas warm water en je stelt je voor dat dit water een genezende, energiegevende nectar is, die jou vult met tintelende energie. Als je vervolgens gaat douchen stel je je voor dat de douchestralen stralen van licht zijn die heel jouw aura en de buitenkant van je lichaam schoonspoelen.Als je vervolgens gaat ontbijten stel je je voor dat je eten liefdevolle energie is die het fijn vindt om jou te voeden. En dan stel je je voor dat al je cellen die voeding nodig hebben ook blij zijn met dit ontbijt.

Als je dan 'savonds gaat slapen kijk je terug op de dag met een gevoel van dankbaarheid dat je weer een dag hebt beleeft. Als het niet zo'n fijne dag was, zoek je toch naar de kleine dingen waar je dankbaarheid voor kan opbrengen. Een moment, een gebaar, een vriendelijk woord.

Probeer deze twee oefeningen een paar weken uit en ervaar het verschil. Het kost geen extra tijd of geld, alleen een ander soort aandacht.

Bron: Petra van Selm (Spiritueel trefpunt)
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 17-07-2010 09:05

Gossie, wat bedenk jij mooie dingen zo midden in de nacht!
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 18-07-2010 19:17

leuk:)
ik zal het is gaan proberen:D
xx
frozen eyes can't cry

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 12-05-2011 11:07

Èn Annoeska heb je het uitgeprobeerd en hoe beviel het je?

Ik kwam dit vorige week weer tegen en ben er meteen mee begonnen.
Moet zeggen dat het niet altijd even goed werkt, maar dat kan best eens door mijn intensie kunnen komen waar mee ik het onderga.
Als ik op tijd naar bed ben gegaan en ik ga iets spannends doen dan kan ik de dag goed aan.
Ben ik wat vermoeider bij het opstaan dan doe ik het wel maar sla ik per ongeluk wel eens fases over en dan voelt het niet zo intens.

Ik vind het een leuke oefening die al een beetje normaal wordt om te gaan doen na een week.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Gast

Bericht door Gast » 12-05-2011 11:09

Wat mooi Wiba.

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 12-05-2011 11:13

Heb je al eens geprobeert om 's morgens een lekkere jas of trui van licht aan te trekken.
Makkelijk gedaan, bij het aankleden trek je hem zo mee aan....
Daaroverheen een jas van regenboogkleuren om je chakra's te voeden.

Enne....dit kan zowel zomers als 's winters....hihi....
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wilma
Lid
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 11-03-2008 13:23

Bericht door wilma » 17-05-2011 20:01

Wat een leuke tips Cailen... dank je wel!
Ik zal het ook eens gaan proberen...
Ik heb weleens ervaren dat toen ik mijn overleden moeder in gedachte een knuffel gaf ik een heerlijk liefdevol gevoel over en door mij heen voelde gaan.

Plaats reactie

Terug naar “(Para)normaal? en Spiritueel”