Ziel gesplitst?

Voor de één een vreemd gebied en voor de ander een absoluut vertrouwen. Ook vanuit kapatilisme.
Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 19-06-2011 19:27

ff geen tijd om alles terug te lezen(A) ben nml op me werk! hahahah
kan iemand ff kort uitleggen wat de vraag is..
x
frozen eyes can't cry

Lightcatcher
Lid
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 25-01-2012 20:57

Bericht door Lightcatcher » 25-01-2012 21:24

Een ziel, met name een oude ziel, splitst zich soms na een incarnatie op.
Dan heb je twee 'stukjes' die beide een incarnatie - op zich - ingaan.
Deze twee zielen zijn dan een mannelijke en een vrouwelijke ziel in incarnatie.
Kom je elkaar in een leven tegen en heb je dezelfde lessen te leren, dan zie je vaak een liefdesband ontstaan.
Men begrijpt elkaar op alle vlakken.

Meestal hebben beide zielen andere lessen en zullen ze die band niet of veel minder hebben.
Wel kunnen ze elkaar ontmoeten en elkaar heel goed begrijpen.
Dit zelfde gevoel ontstaat ook als twee zielen van dezelfde zielenfamilie elkaar tegenkomen en een gemeenschappelijk doel of levenslessen hebben.
Die band kan ook heel intens en sterk aanvoelen.
Dit komt heel vaak voor.

Wat ook wil gebeuren, is dat bij de allereerste incarnatie vanaf de bron, de ziel gelijk al in twee of drie delen is opgesplitst.
Dan heb je bijvoorbeeld 1 mannelijk deel en twee vrouwelijke delen.
Dit mannelijk deel en de twee vrouwelijke delen zijn dan evengoed een tweeling- drieling ziel van elkaar.
En als die elkaar in een leven ontmoeten, kun je ook een hele sterke band met elkaar hebben, die soms griezelig veel overeenkomsten heeft.
Maar dit laatste is uiterst zeldzaam.
Groetjes Lightcatcher

Red
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-10-2013 15:43

Bericht door Red » 15-10-2013 18:33

Hallo,
Wat ik hier lees als reactie kan ik afleiden van tweelingzielen.
Maar tweelingzielen bestaan uit 2 zielen de mannelijk en vrouwelijke ziel.
en zich samen voegt tot een grotere ziel.

Waar ik erg nieuwsgierig naar ben of iemand ervaren heeft om met recht voor de helft aanwezig te zijn en in zijn terug blik echt heeft ervaren als volledig dus beide helften in 1 lichaam te hebben geleefd
waardoor dat je nu als halve ziel in een lichaam zit ..

Astrid
Lid
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 03-11-2013 13:39

zielsverwanten

Bericht door Astrid » 03-11-2013 19:20

Wat ik weet is dat er 12x12 zielsverwanten zijn, groepszielsverwantschap. Deze mensen kom je gedurende de je leven tegen, mannen, vrouwen, kinderen, ouderen, iedereen waarmee je oogcontact hebt en een weten hebt. Jou ken ik, bij jou voel ik mij vertrouwd.

Alle contacten met zielsverwanten kunnen je in de richting van je zielehelft brengen, of tweelingziel.

Je gaat er dus relaties mee aan, je leert jaloezie, achterdocht, claimen, wantrouwen af in deze relaties. Leert onder onderdrukking uit te komen, voor jezelf grenzen te stellen, alles wordt zo'n beetje in kaart gebracht om jou tot een heel mens te maken.

Dan is het tijd om je wederhelft te ontmoeten, en in deze tijd werkt de wet van de aantrekkingskracht sterker dan ooit om deze mensen bij elkaar te krijgen, die bij elkaar horen. Soms moet de een nog wachten op de ontwikkeling van de ander. Soms is de ander aan gene zijde, en hierdoor zul je een sterk gidsencontact ervaren.

De nieuwe vorm van relaties, die hiermee gepaard gaat, is anders, in die zin dat er meer respect is voor het individuele pad. Geen jaloezie, de ander heeft ook andere mensen om zich heen nodig om te ontwikkelen en jij ook. Ondertussen is er een innerlijk weten dat je nooit meer van elkaar zult scheiden, dat kan zo benauwend werken dat er vluchtgedrag vertoont kan worden. Vandaar ook dat individuele pad, je blijft een eigen leven hebben, maar je komt samen Thuis.

Van hogerhand wordt er ook geholpen bij deze relaties, ik was een keer onzeker, en er kwam een vrachtwagen voorbij met zowel zijn voor- als zijn achternaam erop. Er staat hier een auto voor de deur met onze voorletters, zijn en mijn geboortejaar erop. Dat soort dingen dus...

Afbeelding
Ik geef jou wat je nodig hebt, niets minder en niets meer dan dat.

Miracles
Lid
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-05-2013 13:35

Bericht door Miracles » 07-11-2013 14:50

Wat een toeval ik heb hier net op een ander forum over geschreven.

Vanuit eigen weten en en zien, ik ga er kort op in het is zelfs mogelijk dat je opgesplitst bent in vele delen, en dat er delen van je in andere dimensies leven maar ook tegelijker tijd op aarde.
Het is zelfs mogelijk dat je gids die je nu gidst vanaf achter de sluier ook in je leven aanwezig is als persoon dus dat het andere deel van hem je bijstaat en andersom ook, dat jij weer het deel wat achter de sluier verblijft het deel wat dan op aarde is van je Gids deze weer gidst.

Dit is wat er in mijn leven zich afspeelt.

Toen we hier allebeide achter kwamen waren we zo verbaast en konden het eerst niet geloven.

Maar toch is het zo de bevestigingen kwamen totaal onverwachts van meerdere personen.

Ik wil er niet al te ver op ingaan maar het is zeker mogelijk.

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 07-11-2013 21:30

Tweelingzielen hoeven perse uit een mannelijke helft en een vrouwelijke helft te bestaan, aanvullen doen ze elkaar wel. De dames op foto,s zijn met elkaar verbonden en/of behoren tot dezelfde zielengroep.
Don't shoot the messenger

Plaats reactie

Terug naar “(Para)normaal? en Spiritueel”