Ziel gesplitst?

Voor de één een vreemd gebied en voor de ander een absoluut vertrouwen. Ook vanuit kapatilisme.
Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Ziel gesplitst?

Bericht door Cailen » 25-03-2011 19:29

Ik weet heel niet of dit hier op zijn plaats is, maar ik weet het even niet ergens anders te plaatsen.
Het fenomeen tweelingzielen is wel bekend bij veel mensen.
Maar is er hier iemand die mij kan vertellen of een ziel ooit gesplitst kan zijn en als 2 zielen verder gegaan zijn en op het moment dat de ene ziel zijn andere helft herkent er zo'n ongelooflijk sterke band met ongelooflijk veel gelijkenissen in de levens van die zielen en in het huidige leven ook?
Wie kan mij hier wat over vertellen, want er knaagt hier behoorlijk wat.
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 27-03-2011 15:45

Hoi Cailen

Ik heb hier nooit zelf van gehoord. Ben dan ook heel benieuwd of iemand hier een antwoord op kan geven.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 28-03-2011 20:32

Tweelingziel is je andere wederhelft. Wij zijn ooit voortgekomen uit de bron. Het had geen geslacht maar was zowel mannelijk als vrouwelijk. Alles was Eén. Uiteindelijk is dat zich gaan splitsen in vrouwelijk en mannelijk, de splitsing van de ziel waardoor voortplanting van de beschavingen mogelijk werd. Iedereen heeft dus ook een tweelingziel. Een ziel dus die je compleet kan maken en waarin je zoveel herkent. Uiteindelijk komen deze zielen weer samen en gaan deze zielen weer terug naar de bron als 1 ziel, naar alles wat is. Van dualiteit naar eenheid.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 28-03-2011 20:39

Hey Louisa,

Daar spreek je over de tweeling ziel toch??
Ik bedoel echt een ziel die in tweeën is gesplitst, alsof ie op een broodplank in 2 stukken is gehakt...ff oneerbiedig, maar om het te verduidelijken.
En die 2 stukken zijn daarna een eigen leven gaan leiden.
En ineens ontmoet je iemand en dan heb je zo gigantisch veel overeenkomsten dat je geen tweelingziel kan zijn, maar echt een gesplitste ziel. Dat je zeg maar letterlijk een kopie bent van elkaar...
Is dat mogelijk????
Iemand???
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 28-03-2011 20:47

Hey Cailen,

Ik had het over tweelingenzielen.

Wat ik wel weet is dat we een hogere zelf hebben en dat het soms gebeurt dat we meerdere hoge zelven kunnen hebben die gelijktijdig op meerdere plekken aanwezig kunnen zijn. Met andere woorden, jij zit hier in Nederland maar je andere ziel of zielen zitten op een totaal andere plek, bijvoorbeeld ergens anders in het universum, waar dat ook mag zijn. Je kunt dus meer hogere zielen hebben die tegelijk andere dingen doen maar hetzelfde doel dienen. We zijn er ons alleen niet van bewust en weten alleen dat we hier ons leven leiden.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 28-03-2011 20:52

Het doel van het hebben van meerdere hogere zelven is trouwens om sneller te evolueren en spiritueel te ontwikkelen. Gaat sneller dan incarneren.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 28-03-2011 21:18

Hoi Louisa,

Dat van die andere zelven wist ik niet, weer wat geleerd...
Maar is dat dan wat ik bedoel?
Laat ik het duidelijker maken.
Ik ken iemand en wij hebben zo'n sterke band n zoveel gelijkenissen, dat we haast een kopy van elkaar lijken.
Tot de partners aan toe....
Is dat ook wat jij bedoelt??
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 04-04-2011 23:53

Hier ben ik benieuwt naar jullie reactie,s....dit alles zal ik later aan jullie mededelen.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 05-04-2011 08:28

Dus jij hebt het antwoord Karin?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 05-04-2011 09:13

Denkdat karin een vermoeden heeft, maar ik ben ook erg nieuwsgierig naar bericht van de anderen....er moet toch iemand zijn die er iets van weet?
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Plaats reactie

Terug naar “(Para)normaal? en Spiritueel”