Geld verdienen met jouw gaven

Voor de één een vreemd gebied en voor de ander een absoluut vertrouwen. Ook vanuit kapatilisme.
Enube
Lid
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24-06-2013 20:39

Geld verdienen met jouw gaven

Bericht door Enube » 24-06-2013 21:39

Hallo,

Wat vinden jullie ervan dat er mensen zijn die hun geld verdienen met spirituele gaven? Ik vind het zelf prima, maar, en nou komt het: ik moet het zelf ook gaan doen, echter, ik sta er niet achter.

Bij een ander begrijp ik het wel; ik heb ook betaald voor spirituele consulten en zou dat nog een keer zo doen. Van 'boven af' zeggen ze dat ik het zelf ook moet gaan doen, maar iets weerhoudt mij ervan. Ik durf gewoon niet om geld te vragen om iets wat ik al sinds geboorte heb.

Wat vinden jullie?

Groeten, Enube

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 24-06-2013 23:01

Doe ik eigenlijk ook niet wat vragen, gewoon doen wat goed voeld en bij je past. Maar een vergoeding voor ontkosten zoals reisgeld vind ik wel een noodzaak of voor je dienstverlening.
Don't shoot the messenger

Enube
Lid
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24-06-2013 20:39

Bericht door Enube » 25-06-2013 09:40

Ze zeggen dat je, als je om geld vraagt voor het werk wat je doet, meer in balans bent met het univsersum omdat het geven en nemen is.

Ik blijf het lastig vinden. Een vergoeding voor de reiskosten zou ik ook doen, inderdaad.

Kees, wat bedoel je met dienstverlening?

Groeten, Enube

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 25-06-2013 23:08

dienstverlening is een overeenkomst tussen client en dienstverlener als de client tevreden over de dienst is heeft de dienstverlener gedaan wat hij of zij kon doen als de client en dienstverlener juiste bedoelingen hebben
Don't shoot the messenger

Enube
Lid
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24-06-2013 20:39

Bericht door Enube » 26-06-2013 09:07

Ok, dus je bedoelt dat je door het gebruik van jouw gaven, ook diensten kan verlenen. Dat is ook wat ik bedoel.

Ik zou er geen geld voor kunnen vragen, maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen.

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 26-06-2013 18:20

Je kunt er wat voor vragen een wederdienst zou ook nog kunnen en liefdadigheid mag ook. als je niets vraagt heb je kans dat mensen daar misbruik van gaan maken net als bij een voordelig tarief de keuze is vrij en aan jou.
Don't shoot the messenger

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 20-07-2013 17:22

als jij goed bent in wat je doet, kun je er best geld voor vragen.. je kunt ook gewoon eens beginnen met een beursje ofzo? daar betalen mensen meestal een wat kleiner bedrag voor een consult.
frozen eyes can't cry

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 22-07-2013 12:39

Ik vind dat je zeker geld mag vragen, want waarom mag dat wel als je iets aangeleerd hebt en waarom niet als je iets al van nature hebt.
Als je een studie doet leer je ook en kan je ook je kennis en kunnen overbrengen en geld voor krijgen.
Je kunt ook je aangeboren talenten ontwikkelen en er geld voor vragen toch?

Maar voelt het niet goed dan zal er misschien een onzekerheid zijn of je wel goed genoeg bent? Maar sommige mensen willen nooit iets vragen en zoals Kees zegt een wederdienst prettig vinden. Of wat vaak ook goed werkt is een vrije gift vragen dan kan iedereen geven wat ie betalen kan en ook wat ie voor waardering wil geven.
Zo krijgt iedereen de kans om van jou kunnen gebruik te maken, ook de mensen die het financieel niet kunnen betalen en zo kan jij gewoon helpen en bijstaan dat is ook ook geven en nemen.
Geven en nemen is niet altijd een geld kwestie maar een gevoel van evenwicht
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Astrid
Lid
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 03-11-2013 13:39

geld

Bericht door Astrid » 03-11-2013 19:24

Pfff, hier heb ik ook zolang mee geworsteld. Maar op een gegeven moment besefte ik uiteindelijk dat de bakker ook niet zegt: betaal met een consult of dat de woningbouwvereniging mij de afdeling laat reinigen.
Dat was voor mij het omslagmoment, alhoewel ik nog steeds de hoofdprijs niet vraag en ook nog eens per persoon kijk wat ik vraag. Voordeel van het eigen baas zijn ;-)
Ik geef jou wat je nodig hebt, niets minder en niets meer dan dat.

nereide
Lid
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 08-04-2013 12:44

Bericht door nereide » 07-11-2013 13:21

ik vind dat je best geld mag vragen want het kost wel je tijd :)

maar mensen vragen soms absurd hoog en dat gaat me wel te ver.

Plaats reactie

Terug naar “(Para)normaal? en Spiritueel”