Volle maan

Mensen worden hun steeds meer bewust van hun intuïtie, en besluiten dit steeds verder te gaan ontplooien.
Plaats reactie
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Volle maan

Bericht door wiba » 13-11-2008 22:13

Volle maan

Genoeg mensen beweren dat volle maan invloed heeft op hen en hun omgeving. Onderzoeken daarna spreken elkaar vreselijk tegen. Maar ik probeer een beeld te geven over hoe beide partijen erover denken. Omdat veel mensen hun leven inrichten op de maanstanden en dit ook het geval is met astrologie vind ik dit wel een bijpassend onderwerp.

Volle maan ontstaat wanneer de aarde bijna exact tussen de zon en de maan in hangt. De maan kan dan het licht van de zon helemaal reflecteren. Als de aarde exact tussen de zon en de maan in hangt hebben we een maansverduistering. De andere maanfasen, of schijngestalten ontstaan doordat de maan steeds verder naar de positie tussen aarde en zon beweegt. Als de maan daar is noemen we het nieuwe maan. Wanneer de maan exact tussen Zon en Aarde in hangt hebben we een zonsverduistering.

De maan heeft invloed op water, door zijn massa veroorzaakt hij bijvoorbeeld eb en vloed op aarde. Bepaalde onderzoeken wijzen uit dat de maan wel degelijk invloed op de mens heeft. Dit zou dan komen doordat de mens voor 70% uit water bestaat en dat juist hetgeen is waar de maan invloed op heeft. De maan zou de mens zijn humeur en gemoedstoestand kunnen beïnvloeden. Ook zouden statistieken gemaakt zijn waaruit blijkt dat met volle maan meer verkeersongevallen gebeuren, het aantal geweldsdelicten toeneemt, meer moorden en zelfmoorden gepleegd worden en er meer kinderen worden geboren.

Al deze gegevens worden als feiten gepresenteerd, dat terwijl ze net zo hard weer ontkracht worden door andere onderzoeken.

Vanuit de natuurwetenschappen zijn de statistische gegeven twijfelachtig, omdat tot op heden geen krachten bekend zijn waarmee de maan dat soort invloed zou kunnen uitoefenen. De getijdenkrachten zijn op kleine objecten zoals een mensenlichaam verwaarloosbaar klein. Bovendien zou men uit de cijfers en statistisch onderzoek de verbanden tussen mens en maan niet kunnen terug vinden. Er kan dus geen harde kern worden gevonden in dit maangeloof.

Wat claimen de mensen die er last van hebben dan te voelen?

Met volle maan is de spanning op het wateroppervlakte veel groter dan bij nieuwe maan. Volle maan haalt emotionele inhouden heel sterk naar boven. Men droomt meer en heeft sneller de neiging tot ruzie over te gaan. Volle maan zou zorgen voor bewustwording.

Elke volle maan is anders, omdat het elke maand in een ander dierenriem teken valt.

Men zou volle maan kunnen gebruiken als een potentieel moment van bewustwording. Nieuwe maan heeft het tegenovergestelde effect van volle maan. Het geeft een gevoel van eenheid en innerlijke rust.

Bron internetsite: http://members.tripod.com

Al een paar dagen heb ik een onrustig gevoel in mijn lijf. Bleek dat er iemand die op nieuws zat te wachten vandaag de uitslag kreeg.
's Nachts als ik naar het toilet moest klopte mijn hart stevig, maar niet versneld.
Steeds besefte ik daardoor dat het bijna volle maan was.
Vaak ben ik gevoeliger de dagen dat het volle maan is en voel onrust dat ik niet altijd kan plaatsen. Vandaag toevallig wel.
Toen ik op de kraamafdeling werkte merkte ik vaak als ik naar huis ging, waaom het zo'n drukke dienst was geweest. Of er waren veel baby's geboren of er was iets rondom een zwangerschap of een geboorte van een doodgeboren kind.
Niet altijd ben ik me van de volle maan bewust, maar als ik me anders voel dan anders, dan valt het me vaak op dat het volle maan is.

Voelen jullie je ook anders bij volle maan?

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Gast

Bericht door Gast » 13-11-2008 22:46

Lieve Wilma,
Mooi artikel.
Ik houd ervan, van de Volle Maan.
Het geeft mij altijd een soort van prettig spanningsveld,
een vreemd soort van opgewonden gevoel. Ik voel het ook echt aankomen zeg maar, een paar dagen van te voren tot een paar dagen er na. Ik lig graag in mijn bedje, zeker als het kouder word buiten, maar als het volle maan is/wordt kan ik er moeilijk toe komen op tijd te gaan slapen. Het liefst zit ik dan buiten, wat ik in de zomer dan ook doe.

Jaah, VOLLE MAAN, altijd een meditatief momentje voor mij.

Hartegroet,

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 13-11-2008 23:32

Inderdaad, mooi onderwerp Wilma!

Bewust voel ik het niet altijd,maar wel als er onverwachte wendingen
in situaties plaats vinden,kijk ik o.a naar dit gegeven.Heb daar door
wel het gevoel gekregen, dat de maan meer invloed op onze gemoedsrust
heeft,dan we beseffen.Daar door ook gezien dat ik bij volle maan wakker
lig, heftiger reageer op zowel leuke emoties,als vervelende.
Aan m'n hond kon ik het merken aan het op scherp staan noem ik het altijd.
Ook de honden in de omgeving(toen stil dorpje)dat ze meer/anders blaften.
Voor ieder sterren beeld zal dit weer anders aan voelen,afhankelijk van
waar de maan dan net in staat.

liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 27-11-2008 13:41

Niet alleen met de volle maan veranderd er iets,bij de hele maancyclus is dat zo ... nieuwe, volle maan ook wassende en afgaande maan. De maancyclus zou je kunnen vergelijken met de menstruatiecyclus. Qwa tijd klopt het.

Groetjes ...Kees

[/img]
Don't shoot the messenger

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 12-01-2009 17:22

Eergisteren en gisteren weer een bewuste ontmoeting met de (bijna) volle maan gehad.
Eergisteren in mijn auto onderweg naar huis zag ik het de volle maan, mooi vind ik het dat ie met me mee reisde naar huis. Ik heb hem nodig gehad om me weer goed op te laden. Had een bijzondere middag gehad en moest weer tot mezelf komen, kwam ik achter toen ik naar huis reed.
Kijkend in de maan voelde ik me weer opladen en in mijn eigen kracht terug komen. Ik was me niet bewust dat dat nodig was, maar voelde de positieve energie wel in mij stromen toen ik regelmatig naar de maan keek.
Ineens begon ik weer lekker met de griekse CD mee te zingen en ik was helemaal weer terug bij mezelf, kon de ander los laten in mijn gedachten en keek weer vooruit.
Gisteravond ook weer onderweg had ik geen aandacht voor de maan, gewoon niet aan gedacht, zag hem eerst niet.
Plotseling verscheen hij in mijn ooghoek en het voelde alsof ik een goede vriend ontmoette, ik voelde een glimlach om mijn mond komen en heb hem hartelijk verwelkomd.
Voelt zo goed die volle maan, heerlijk.

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 12-01-2009 17:28

Oh lees net in het bericht van 13 nov dat ik schreef over dat mijn hart hard klopte, maar niet versneld.
Toen was het volle maan.

Vannacht had ik dit ook en zag Louisa steeds voor me. Nu ook hartkloppingen, maar nu wel een versneld hartritme.

Is het de volle maan energie waar ik op reageer?

Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 12-01-2009 19:45

Lieve Wilma,

Het lijkt er wel op dat je heel gevoelig reageert op de volle maan. Het is wel bekend dat je ook meer en intensiever gaat dromen door de volle maan. Dat heb ik ook. Ook kun je dan wakker worden met hartkloppingen. Misschien had je daar dan last van. Ik weet niet waarom je mij zag, dat kan ik niet verklaren maar dat had ik al in een andere topic uitgelegd.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 13-01-2009 18:19

Ja Louisa blijkbaar ben ik daar erg gevoelig voor. Het viel me nu weer op dat er steeds iets met mijn lichaam en gevoel gebeurd als het volle maan is.

Afbeelding
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 13-01-2009 19:20

Misschien een tip dat je bij iedere keer dat het volle maan is je gevoelens en beelden opschrijft. Ook wat er lichamelijk met je gebeurt zou je kunnen opschrijven. Dan weet je het zeker of het door de volle maan komt.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 10-02-2009 00:12

Was het gisteren ook volle maan?
Gisteravond was ik helemaal leeg en ben dan ook heel vroeg naar bed gegaan. Kon niet in slaap komen en heb erg onrustig geslapen. Ik dacht dat het kwam dat ik bereikbare dienst had en daardoor niet vast durf te slapen, bang dat ik de telefoon niet hoor. Patiënten kunnen dan met problemen bellen en soms moet ik dan naar het ziekenhuis gaan.

Maar het was net of ik leeg gezogen was, kon niet meer op zitten en moest liggen.
Ook weer hartkloppingen vanaf 4 uur in de nacht en woelen, ben m'n hele bed doorgekropen,,,,,,,,,,,,dank zij jou Hannie ben ik me dan van de volle maan bewust, ik wist het niet.

Raar ding die maan, droom nog niet van weerwolven.........

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “Intuïtieve bewustwording”