Earth: Pleiadian Keys to the Living Library - 1 of 20

Mensen worden hun steeds meer bewust van hun intuïtie, en besluiten dit steeds verder te gaan ontplooien.
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 19-03-2009 00:22

Dank je wel Karin.
Lijken dan toch andere chakra's te zijn...
Maar 21 chakra's is wel veel he. We krijgen er wel nieuwe bij in deze tijd, maar heb begrepen dat er ook weer chakra's gaan verdwijnen.
Bijvoorbeeld het 2de chakra (sex-chakra) gaat verdwijnen, in de toekomst schijnen we deze niet meer nodig te hebben.

En als je al die kleine chakra'tjes meerekend, zijn 't er ook héél wat (knie-chakra's, teenchakra's etc.) Maar denk dat jij bedoelt de "hoofd-chakra's", Karin.

groetjes visje
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

prachtig

Bericht door Margriet » 19-03-2009 08:35

Visje heel erg mooi dat filmpje en prachtige muziek.
Ik ben hierdoor geraakt.
Dank dat je dit hebt neergezet.

~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 19-03-2009 09:48

Heel duidelijk dit en ook fijn die aanvullingen.

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 19-03-2009 11:55

Graag gedaan Margriet.

liefs visje
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 26-03-2009 17:46

Dat zijn heel wat meer chakra's !!!
Ook ik Carla,ken tien lichtlichamen,in indiase benaming(Chakrá wat letterlijk wielen betekend.
Mooi dat de Indianen dit ook wielen noemen, want als mijn chakra's goed verbonden zijn dan voel ik ze inderdaad ook draaien.
Er zijn ook wel eens periodes dat 1 of meerdere verstopt of geblokkeerd zijn wat een onprettig gevoel geeft.

Ik las de vraag wat de waarheid in deze is van Margriet.
Ik weet dat ook niet, en misschien ben ik wel EigenWijs of gewoon eigenwijs dan mogen jullie mij dit zeggen maar...... Ik voel mij verbonden met die 7 chakra's die precies de eerste 7 op jouw lijst zijn Karin. Buiten die 7 ben ik me bewust van mijn handchakra's en die onder mijn voetzolen( de aardester van visje komt daarmee overeen) maar de overige die ik beschreven zag niet.
Wel leuk om al die informatie te lezen waarvoor mijn dank.
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 26-03-2009 18:18

Wat is de waarheid in deze. Ik heb er over nagedacht, en 't aan een healer gevraagd. Ik kom regelmatig bij haar voor cursussen e.d, en ze heeft al tientallen jaren ervaring in deze materie.
Ik vond haar antwoord zo mooi, dat ik 'm hier met jullie wil delen:

8e chakra (zo'n 30cm boven je hoofd) wordt in de meeste disciplines in het algemeen gezien als je verbinding naar de kosmos - eigenlijk is dat genoeg.
Dan wordt het door sommigen het zielechakra genoemd, door anderen het transmutatiechakra, maar voor sommigen is dat ook weer het 9e chakra....
Maak je er niet al te druk over, zie meer het plaatje: 30cm boven je hoofd is je eerste verbinding naar de kosmos, waar je het gemakkelijkst contact mee hebt en daarboven zitten nog vele meerdere, met ongetwijfeld vele namen, die allemaal gaan over verdere verbindingen van delen van je zelf die onbelichaamd zijn, als je ziel, hogere Zelf enz.

liefs visje
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 26-03-2009 18:41

Heel mooi Visje, en dat is precies zoals ik het ook voel.
Vanuit mijn bovenste chakra maak ik contact met mijn Hoger Zelf, en of dit nu via nog een aantal chakra's gaat of niet...... dit is in ieder geval waar ik mij het prettigst bij voel.

Dank je wel voor jouw reactie.
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 30-03-2009 14:31

Tot en met het jaar 1985 voltrok zich de involutie.
Daarin vonden de wordingsprocessen van het leven plaats en mocht de mens zijn lagere zijn in de materie vormgeven.In het vissentijdperk (0-2000) mocht hij bovendien het proces aangaan dit lagere zijn te onderscheiden en te verkennen.Zich bewust worden van het feit dat de geest de
materie beweegt.
De zeven vissentijdperkchakra's.
In deze periode kende de mens een zevenvoudig bewustzijn en werd hij de aardemens genoemd.
Daardoor kenden ze zeven chakra's,die alle terhoogte van de wervelkolom gelegen zijn.

De zes nieuwe chakra's.
In het aquariustijdperk opent het hogere zijn en geeft zijn impulsen vrij aan de mens.Een aantal jaren geleden onderging het bewuszijn van de mens een grote mutatie.De aardemens werd de kosmische mens,die dertien bewustzijnsgebieden en dertien chakra's kent,waarmee hij de impulsen van het hogere zijn van de schepping kan interpreteren.
In 1996 kreeg de mens er zes chakra's bij.(aquariuschakra's wel genoemd).
Deze zijn niet allemaal ter hoogte van de wervelkolom gelegen, de miltchakra,de thymuschakra,
kosmische doorstromingschakra,de epyfisechakra,de tranformatiechakra,Transmutatiechakra.
De kosmische mens werd hiermee compleet en werden deze chakra's op kracht gebracht om te gaan functioneren.In 1998 werden de vissentijdperkchakra's van de mens op hun aquariuswaarde
gebracht.Dat wil zeggen dat ook hun aquariusfucnties bekrachtigd werden.In deze chakra's bleven de oude functies behouden,maar tevens werd dat wat nodig was om als aquarius te bestaan naar naar voren gebracht.
Waar de aardemens nog alleen maar voor zichzelf en voor zijn manifestatie in de materie leefde,
leert de kosmische mens dienstbaar te zijn aan zijn medemens,de aarde en de schepping.
Wordt behulpzaam bij het uitvoeren van de wetten van liefde en eenheid in het leven.Tot en met het jaar 1985 voltrok zich de involutie.
Daarin vonden de wordingsprocessen van het leven plaats en mocht de mens zijn lagere zijn in de materie vormgeven.In het vissentijdperk (0-2000) mocht hij bovendien het proces aangaan dit lagere zijn te onderscheiden en te verkennen.Zich bewust worden van het feit dat de geest de
materie beweegt.
De zeven vissentijdperkchakra's.
In deze periode kende de mens een zevenvoudig bewustzijn en werd hij de aardemens genoemd.
Daardoor kenden ze zeven chakra's,die alle terhoogte van de wervelkolom gelegen zijn.
bron: Sonia Bos
bron: Sonia Bos
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 30-03-2009 22:04

Wat een prachtige aanvulling hannie!!!
Ik denk ook zeker zo,dat ieder cultuur zijn eigen waarheid hier in vind.
Ga na waar jij je zelf het prettigste bij voelt,De ëén zeven de ander tien ga zo door.Volg je hart hierin,mijn werk methode zijn het er tien,neemt nog niet weg dat dit een waarheid is voor een tweede of derde,jaag je eigen waarheid na,dan zit je altijd op het goed spoor.Dan ben je een jaguar in je eigen ontwikkeling.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 31-03-2009 03:15

Dankjewel Karin,
Ben het met je eens,dat ieder zijn eigen gevoel hierin mag volgen.
Net als met alle berichten over diverse onderwerpen,want,wat staat
vast kan ieder zichzelf afvragen en waar voel je je goed bij?.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Intuïtieve bewustwording”