Krachtplaatsen

Mensen worden hun steeds meer bewust van hun intuïtie, en besluiten dit steeds verder te gaan ontplooien.
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 18-03-2009 00:03

Graag wilde ik nog even doorgaan over krachtplaatsen.
Want heb je deze (misschien in je buurt) ervaren, deze zijn er ongetwijfeld.
Bijvoorbeeld een vijver/heide/een bepaalde boom... (nb je hoeft niet de plaats te noemen als je dat niet wilt, ben vooral benieuwd naar de ervaring...)

Een paar jaar geleden heb ik een edelstenenwinkel bezocht die ook een grote tuin erbij hebben. Daar ervaarde ik veel verschillende energie, op een of andere manier.
Op hun site staat ook een foto waar deze energie zelfs zichtbaar is.
Afbeelding

bron: elohim-centre.org

lieve groet,
visje
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 18-03-2009 09:45

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Deze foto's heb ik gemaakt in Sri Lanka

De eerste foto is de trap naar de hindoe tempel bovenaan in de grot.
Op de tweede foto zitten dames aan de voet van de trap en zij verkopen "offertjes" (bloemen en eten) voor de goden, om ze goed te stemmen.
De ene mevrouw heeft een kalkmengsel op haar hoofd. Zij is ziek en beschermt zich hiermee tegen het kwaad en in het mengsel zitten kruiden die haar genezing bevorderen. In de buurt van de tempel wordt dit effect versterkt.
Op de derde foto is het altaar te zien waar de offertjes gelegd worden en waar gebeden wordt.
Ook deze mevrouw heeft haar baby het hoofd wit gekalkt.

Hier heb ik hel veel energie gevoeld. Was er ontroerd van en heb een hele tijd gewoon op de grond gezeten. Voelen, voelen, voelen daar had ik behoefte aan. Als of ik daar geworteld werd ofzo, kon niet los komen.
Eerst had ik de foto gemaakt, maar schaamde me eigenlijk later een beetje. Heb binnen daarom niet meer gemaakt hierdoor.
Heb met tranen in mijn ogen getracht de trap weer af te dalen. maar dat was te gevaarlijk. Moest eerst stoppen, waardoor ik door de apen weer in een andere energie kwam. Zij trokken aan mijn tas, wilden eten, maar dat had ik niet. Ik benzo bang voor die beesten in het wild.........

Dit was voor mij een krachtplaats, een heel bijzondere ervaring en koester het, kan het gevoel zo nog terug halen nu ik dit schrijf.

Liefs Wilma

PS: Visje ook mooi deze foto die jij plaatste de energie is duidelijk te zien, mooi hoor.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 18-03-2009 11:43

Wat mooi Wilma! Echt schitterende foto's, deze foto's alleen al stralen een kracht uit.
Je verhaal erbij, voel het bijna zelf zoals je het beschrijft.
Dank je!

liefs visje

ps: nu weet ik 't zeker hoor, Sri Lanka staat op m'n wensenlijstje van vakantie-bestemmingen!
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 26-03-2009 20:18

Inderdaad heel mooi en de foto's zelf stralen veel uit.

Ik had een krachtplek in Geertruidenberg toen ik daar woonde.
Er was een park vlakbij waar ik vaak de hond uitliet en daar stond net over een bruggetje een oude kastanjeboom die mij veel leerde over mijzelf.
In mijn jeugd heb ik een poosje de arme-ik uitgehangen met alle zware dingen die mij overkwamen. Later heb ik daar veel van geleerd, en toch... die oude wonden bleef ik dagelijks voelen.
Toen keek ik naar die boom, hij trok me naar hem toe.
Hij was oud en verweerd. Had wonden van afgebroken en afgerukte takken aan zijn basis, op ongeveer borsthoogte van mij.
Ik zag hoe uit die oude wonden kleine nieuwe twijgjes groeiden en zo hielp die boom mij verder. Als je je oude wonden aanvaardt,accepteert maar er niet in blijft hangen maar het in liefde loslaat, dan is er weer ruimte om verder te groeien.
Ik ben die boom heel dankbaar voor dat inzicht en die les!!!!
Hij was mijn krachtplek die mij heel erg geholpen heeft.
Nadien groette ik hem innerlijk als ik met mijn hond over dat bruggetje kwam en dankte hem.

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 26-03-2009 20:24

Ach wat mooi Carla dat zo'n boom je zoveel kan leren over jezelf.
Je ziet hem vast voor je als je er zo over schrijft.

Dank je voor je mooie verhaal,Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 26-03-2009 20:47

Erg mooie ervaring Carla. Wat stralen bomen een kracht uit!
Vind 't bijzonder, de symboliek/herkenning en wijze les die de
kastanjeboom je leerde.
Dank je!

liefs visje
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 26-03-2009 22:04

Prachtige foto's Wilma. Dank je wel Carla voor je verhaal over die boom. Een enorme wijsheid over hoe de natuur werkt en waar we veel van kunnen leren.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 26-03-2009 22:18

:oops: Werd een beetje verlegen van jullie reacties. Erg lief dank je wel
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Kruispunt

Bericht door wiba » 18-04-2009 14:57

Zojuist kom ik terug van mijn eerste ritje op de fiets na mijn aanrijding 2 weken geleden.
Het is te mooi weer om steeds voor zo'n klein stukje de auto te pakken en heb de moed bij elkaar geraapt en ben op de fiets gestapt. Gelukkig heb ik meerdere fietsen, want die ander staat nog totaal verbogen in de schuur, total loss te zijn.
Ik wil graag het recept van Sita maken dus moest ik er even uit, met een goede reden dus.
Het fietsen zelf ging goed gelukkig niet te veel pijn en daardoor groeide mijn zelfvertrouwen.
Maar eenmaal het beruchte kruispunt naderend waar ik ben aangereden, hoorde ik een stemmetje, alert zijn hoor, zeggen. Ik keek heel bewust goed om me heen en er was bijna geen verkeer. Gelukkig dacht ik nog ik wordt door niks gehinderd. Maar toen ineens een enorme knal en mijn fiets begon enorm te trillen, maar ik bleef erop zitten en bleef rustig tot mijn verbazing. Ik zag ook een tak weg springen die blijkbaar in mijn spaken was terecht gekomen en doormidden was gegaan.
Mijn spatbord was verbogen en ik hoorde de band erlangs slijten. Ben afgestapt en het weer terug gebogen (vonden mijn ribben niet zo fijn hahaha) en ben verder gefietst.
Op de terug weg gebeurde er niks, denk dat ik even van de angst van dit kruispunt verlost moest worden ofzo. Er gebeuren veel ongelukken hier op dit kruispunt.

Voor mij is dit dus een heftige krachtplaats geweest vandaag. Daar moest ik meteen aan denken toen ik dit beleefde.

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 22-04-2009 14:43

Wat apart zeg Wilma.
Wist ff niet hoe ik 't moest verwoorden, maar lijkt wel alsof de
energie daar was blijven hangen ofzo.
Hoop dat je je weer veilig voelt om op je "stalen ros" langs dat
kruispunt te rijden.

lieve groet
visje
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Plaats reactie

Terug naar “Intuïtieve bewustwording”