Krachtplaatsen

Mensen worden hun steeds meer bewust van hun intuïtie, en besluiten dit steeds verder te gaan ontplooien.
karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 12-10-2009 20:38

Emoties,berdien,ik heb mijn krachtdieren en beschermende erbij geroepen voor ik de berg ging beklimmen,brr ik had hoogte vrees en was ontzettend bang,Ik ben daar in vrede ontzettend goed in begeleid,ik had anders in mijn gevoel zeker niet een berg beklommen van 365 M hoog.vandaar dat het op mijn foto drukker is.
Warme groet karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 12-10-2009 20:41

aaaaaaaaaaaaah natuurlijk nu snap ik wat ik voel whahoe
Afbeelding


ooooh topperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 12-10-2009 22:00

shakti energie
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 13-10-2009 15:50

Op mijn foto's is de energie van de krachtplek zelf, zonder aanroep van krachtdieren/beschermengelen e.d. zoals bij Karin haar foto.
Inderdaad heel rustige energie, relaxed.
"'t is goed, waar je ook bent, je kunt niet verkeerd kiezen. Elk moment kun je weer wat leren."
Zo ongeveer in die woorden kwam 't toen in me op. Had 't meteen op moeten schrijven, want kan 't nu niet goed "her-formuleren."

Shakti-energie...kun je wat meer vertellen hierover Berdien?
Rood is aardend, zou ik zeggen, bekrachtigend.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 13-10-2009 16:49

shaktie energie ???

uuuhm weet niet waarom ik dit schreef???
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 01-11-2009 21:33

Berdien dit is wat shakti betekend heb het op wikipedia opgezocht.

De vrouwelijke energie (Shakti) wordt gezien als de drijvende kracht achter alle actie en existentie in de fenomenale wereld of kosmos.

Shakti is in de Indiase mythologie de vertegenwoordigster van de vrouwelijke energie. Zij is een van de Hindoegoden en wordt vereerd als Moedergodin. Die kunnen enkel hun functie dankzij haar uitoefenen. Zonder energie betekenen ze niets. Ieder mens heeft een eigen 'shakti' een levensenergie, die moet opgewekt en ten gunste gewend worden. "Achter elk groot man staat een grote vrouw", wordt wel eens gezegd.

De vrouwelijke energie (Shakti) wordt gezien als de drijvende kracht achter alle actie en existentie in de fenomenale wereld of kosmos. De kosmos zelf is brahman, het concept van het onveranderlijk, oneindig immanente en transcendente, dat als goddelijke oergrond van al het zijnde wordt gezien, de "wereldziel". Mannelijke potentialiteit wordt geactualiseerd door vrouwelijke dynamiek, vertegenwoordigd in veelvuldige godinnen, die uiteindelijk met een enkele overeenstemmen: Shakti.

De hoeksteentekst is de Devi Mahatmya. Deze combineert oude Vedische theologieën, opkomende Upanishadse filosofieën en zich ontwikkelende Tantrische culturen in een lofexegese van Shakti religie. Demonen van ego, onwetendheid en begeerte binden de ziel in de maya illusie (eveneens alternatief etherisch of belichaamd) en het is Moeder Maya, de shakti zelf, die de individuele binding kan lossen. De immanente moeder, Devi, wordt voor dit doel het object van aandacht met intense liefde en zelfoplossende concentratie. Men poogt daarbij de shakta (zoals een Shakti aanbidder soms wordt aangeduid) op de ware onderliggende realiteit van tijd, ruimte en oorzakelijkheid te focussen, en daardoor Moksha, bevrijding van de karma cyclus van Samsara te bereiken.

De vorm van het Hindoeïsme die als Shaktisme wordt aangeduid is sterk verwant met de Vedanta, met Samkhya en met tantrafilosofie. Het is uiteindelijk monistisch, al is er een rijke traditie van bhakti yoga mee verbonden.

bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Shakti
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 01-11-2009 21:42

ik lees maar kan het niet zo goed tot me brengen
misschien moet ik het n andere keer nog eens lezen het dringt niet tot me door nu?

bedankt voor je info in iedergeval Karin
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 10-11-2009 12:30

Wat een bijzondere foto's zeg !!
De fot's van de bomen hadden een heftige reactie bij mij. Het sloeg op het deel tussen mijn Hart en Keel chakra. Echt prachtig die plek !

Bij jouw foto Karin, was wat mij het sterkst trok de prachtige dame in de dunnen stam op de voorgrond van de bomen achter jullie.
En inderdaad, die rode bolletjes zijn heel bijzonder.
Het wemelt van de aanwezigheden, leuk dat je dat met een mobieltje hebt kunnen vastleggen.

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 17-07-2010 22:05

In de St Pauls kerk in Mdina op Malta heb ik deze grot bezocht. Een kleine grot in de kerk is een hele heilige plaats, ook de paus is er onlangs nog wezen bidden en heeft een kado achter gelaten.
Het is aan de linker kant, die lamp met het bootje zeg maar.

Afbeelding
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Zina
Lid
Lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 09-07-2010 11:30

Bericht door Zina » 17-07-2010 23:03

In Nijmegen heb je een parkje met een soort ruïne erin, ben er al heel lang niet meer geweest maar voorheen wel vaak.
Wat ik me altijd weer herinner is dat ik zodra ik dat parkje in liep,
mijn handen enorm gingen stromen, alsof er stralen energie uit m'n lichaam de grond in gingen,
heel erg apart. Ook wanneer ik m'n handen op de muur van die ruïne legde
voelde ik een soort tegenstand.
Ik heb dit opgezocht en het bleek inderdaad een krachtplek te zijn!!

Nijmegen: DC 140, Centrum: de ruïne van de Valkhof
..music serves to heal the soul..

Plaats reactie

Terug naar “Intuïtieve bewustwording”