nieuwe energie

Mensen worden hun steeds meer bewust van hun intuïtie, en besluiten dit steeds verder te gaan ontplooien.
louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 25-07-2010 22:43

Graag gedaan Wilma. Tijd zal het leren. Wanneer de tijd rijp is gebeurt het. En bedenk altijd dat er geen tijd is maar Altijd zoals Sita het zegt en jij het ook even aanhaalde hier op het forum. Zo is het maar net. Niets afdwingen hierin. En inderdaad fijn hier de ervaringen te mogen delen.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 30-07-2010 11:45

Graag wou ik nog even deze vraag aanhalen :wink:
Marianne schreef:
Citaat:
Ik ben jaren terug eens heel erg ziek geworden omdat iemand me zwarte magie gezonden had.



Dat lijkt me vreselijk. Hoe kan het dat een ander zoveel "macht" over iemand kan uitoefenen met zwarte magie?
Ik bedoel: kan je je hiertegen beschermen?!
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 30-07-2010 12:57

Dat is een hele goeie vraag Edith wat niet zo gemakkelijk te beantwoorden is.Want het heeft heel veel met je bewustzijnsbesef te maken.
Alles is energie dus ook gedachten en wensen die je uitspreekt of denkt.Over jezelf maar ook over anderen.Dus als jij kwaad denkt over een ander dan merkt degenen dat zeer zeker soms niet echt bewust maar zeker onbewust.
Nu over zwarte magie terug te komen .ja je hebt van die landen daar kunnen ze van alles met verschillende dingen b.v. poppetjes zoals vodoo of als ze een stukje haar, of een stukje kledingstuk van je hebben zelfs een stukje nagel of iets wat jij geschreven hebt.Iets van jezelf .Maar het kan ook alleen met gedachten .Daar kunnen ze dan met hun energie en kwade gedachten iemand helemaal mee onderuit halen.

Dit is alles mogelijk als je niet genoeg van jezelf houdt en je dus niet sterk genoeg bent om dit te voorkomen.Want je bent dan niet in balans en als je niet in balans bent dan ben je snel onderuit te halen.
Als je niet in balans bent kan iedereen eigenlijk heel veel met je doen zonder dat je dit bewust wilt.Zo sterk zijn gedachten en zo sterk kun jij zijn als je dus jezelf in balans brengt om te weten wat je blokkaden zijn wat je overtuigingen zijn en je angsten .Dit zijn alles negatieve stromingen die negatieve dingen aantrekken.Gelijke gedachten trekken immers gelijke gedachten aan.
Vorm je deze gedachten bij jezelf om naar het positieve dan ben je sterk en kan dit niet meer gebeuren.Een goed voorbeeld
Als je afweersysteem in balans is wordt je niet ziek.Zo werkt dit ook alleen dieper.gedachten en gevoelens liggen op een ander niveau Veel dieper.Het één heeft wel met het andere te maken.

Toen dit met zwarte magie met mij gebeurde, was ik geestelijk niet in balans.

Je kunt dus ook mensen manipuleren met je gedachten dat ze doen wat jij willt dat ze doen.Ik keur dit niet goed en doe dit zelf niet ,maar weet mensen die dit wel doen.Je kunt dit namelijk positief zowel als negatief gebruiken. Ik vind dit heel gevaarlijk.Daarom is het zo belangrijk om te weten wie je bent en wat voor gedachten en gevoelens van jou zijn en welke van een ander zijn .Daarvoor is eerst zelfkennis nodig.Om alles van jezelf te leren kennen.Wat je angsten zijn en waarom je ze hebt ,wat je overtuigingen zijn en waar dit vandaan komt en waarom dit is ,wat je blokkaden zijn en hoe je dit alles kunt oplosssen.
Hier hebben we al een hele kluif aan.

We willen allemaal zo graag heel snel door de processen heen gaan ,maar dit is niet mogelijk.Alles heeft zijn tijd nodig en moet eerst doorwerkt en uigewerkt zijn wil je verder kunnen met een volgende stap.Geniet van elke stap op je levensweg i.p.v. al naar verschillende. stappen vooruit te kijken en te doen alsof je daar al bent.Dan mis je bepaalde stukjes en dan gaat het niet goed.
Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb kunnen beantwoorden en dat het duidelijk is Edith? En anders hoor ik het graag.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 30-07-2010 13:53

Dat vind ik mooi uitgelegd Marianne.

Doet me denken aan een uitleg van een medium, m.b.t. "negatieve energie" van anderen en jezelf daartegen beschermen.
Dat dit niet hoeft, als je eigen licht heel sterk is, dus als je goed in je eigen kracht/energie staat, dat je je niet eens hoeft te beschermen
tegen eventuele negatieve/zware energie. Want dan kan het gewoon naast je staan, en jij blijft in je eigen kracht dan.
Als je gelooft dat je jezelf moet beschermen, dan is er iets in jezelf dat gelooft dat jij niet sterk genoeg bent om in je eigen kracht
te staan/blijven, en dat zo'n energie dan "macht" over je heeft.
Dus van binnenuit jezelf versterken, in plaats van bescherming om je heen.
Dit is mij bijgebleven, omdat ik hier wel een waarheid in vind zitten.
(en er zelf nog veel in te leren heb)

Ik snap je uitleg hierover Marianne, bedankt hoor!
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

uitleg

Bericht door Margriet » 30-07-2010 14:23

Echt geweldig Marianne jouw uitleg over de vraag van visje.
Het is zo duidelijk uitgelegd met alle inhoud wat nodig is tenminste
ik zou niet weten wat er nog meer zou kunnen staan en kan ook
niets aanvullen.

Perfetto!
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 30-07-2010 15:03

Graag gedaan Margriet en Edith.Dank je wel.
Heel mooi hoe je dit oppakt Edith .Je snapt precies waar het om gaat.
Alles zit in jezelf en niet buiten je en niets kan je uit balans halen als jij dit niet wilt.Je kunt nog zoveel afscherm methodes gebruiken maar als je van binnen niet in balans bent en er niet echt van overtuigt bent ,dat je altijd beschermt bent , dat jij de kracht in je hebt.dat jouw leven van jou is .Als je dit niet van jezelf gelooft dan helpen alle methodes van de wereld niet.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 30-07-2010 22:38

wiba schreef:
Garry schreef:
wiba schreef:Ben blij dat ik herkenbare woorden heb kunnen vinden en dat jullie het herkennen doet me deugd, voel me dan niet zo alleen in opstandigheid haha.
:D Zal wél 'n typfoutje zijn Wilma, maar opstandig wordt je er zeker soms ook wel van...althans ik vin t 'n mooie woordverspreking, want bij tijd en wijlen voel ik me wél opstandig as ik weer een blokkade doorbreek, wil er nie an, maar is toch beter dan te blijven zitten in die omstandigheid zoals jij t ook waarschijnlijk eerder hebt bedoeld. With love Garry :wink:
Nee Garry ik bedoel ook OPstandigheid hoor, echt geen typefoutje.
Brrrrr wordt soms gek van mezelf, als ik weer es ergens tegen aan schop, verbaal bedoel ik dan.
Hihi jij dus ook lekkerrrrrrrr :roll:
[i]Yepperdepep ikkie ook lekkurrrrrrrrrrrrrr, dus nie lekkkkkkkkkkur :lol:Ps zie je reactie nu pas hihi :D [/i]
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 30-07-2010 22:41

Marianne schreef:Dat is een hele goeie vraag Edith wat niet zo gemakkelijk te beantwoorden is.Want het heeft heel veel met je bewustzijnsbesef te maken.
Alles is energie dus ook gedachten en wensen die je uitspreekt of denkt.Over jezelf maar ook over anderen.Dus als jij kwaad denkt over een ander dan merkt degenen dat zeer zeker soms niet echt bewust maar zeker onbewust.
Nu over zwarte magie terug te komen .ja je hebt van die landen daar kunnen ze van alles met verschillende dingen b.v. poppetjes zoals vodoo of als ze een stukje haar, of een stukje kledingstuk van je hebben zelfs een stukje nagel of iets wat jij geschreven hebt.Iets van jezelf .Maar het kan ook alleen met gedachten .Daar kunnen ze dan met hun energie en kwade gedachten iemand helemaal mee onderuit halen.

Dit is alles mogelijk als je niet genoeg van jezelf houdt en je dus niet sterk genoeg bent om dit te voorkomen.Want je bent dan niet in balans en als je niet in balans bent dan ben je snel onderuit te halen.
Als je niet in balans bent kan iedereen eigenlijk heel veel met je doen zonder dat je dit bewust wilt.Zo sterk zijn gedachten en zo sterk kun jij zijn als je dus jezelf in balans brengt om te weten wat je blokkaden zijn wat je overtuigingen zijn en je angsten .Dit zijn alles negatieve stromingen die negatieve dingen aantrekken.Gelijke gedachten trekken immers gelijke gedachten aan.
Vorm je deze gedachten bij jezelf om naar het positieve dan ben je sterk en kan dit niet meer gebeuren.Een goed voorbeeld
Als je afweersysteem in balans is wordt je niet ziek.Zo werkt dit ook alleen dieper.gedachten en gevoelens liggen op een ander niveau Veel dieper.Het één heeft wel met het andere te maken.

Toen dit met zwarte magie met mij gebeurde, was ik geestelijk niet in balans.

Je kunt dus ook mensen manipuleren met je gedachten dat ze doen wat jij willt dat ze doen.Ik keur dit niet goed en doe dit zelf niet ,maar weet mensen die dit wel doen.Je kunt dit namelijk positief zowel als negatief gebruiken. Ik vind dit heel gevaarlijk.Daarom is het zo belangrijk om te weten wie je bent en wat voor gedachten en gevoelens van jou zijn en welke van een ander zijn .Daarvoor is eerst zelfkennis nodig.Om alles van jezelf te leren kennen.Wat je angsten zijn en waarom je ze hebt ,wat je overtuigingen zijn en waar dit vandaan komt en waarom dit is ,wat je blokkaden zijn en hoe je dit alles kunt oplosssen.
Hier hebben we al een hele kluif aan.

We willen allemaal zo graag heel snel door de processen heen gaan ,maar dit is niet mogelijk.Alles heeft zijn tijd nodig en moet eerst doorwerkt en uigewerkt zijn wil je verder kunnen met een volgende stap.Geniet van elke stap op je levensweg i.p.v. al naar verschillende. stappen vooruit te kijken en te doen alsof je daar al bent.Dan mis je bepaalde stukjes en dan gaat het niet goed.
Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb kunnen beantwoorden en dat het duidelijk is Edith? En anders hoor ik het graag.
Vreemd hoe mensen hier zo mee om kunnen gaan...kun je een sluier oplichten over datgene wat jou is overkomen op dit gebied Marianne(?) liefs Garry Ps daarom houd ik mij afzijdig zodra ik merk dat men met dit soort dingen bezigt...
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 30-07-2010 23:38

Nee Garry.Ik wil daar liever niet uitgebreid op in gaan.
Alleen dit wil ik er nog over zeggen.Mensen kunnen uit wraak heel vervelende dingen met je doen zonder dat je daar erg in hebt.Dit gebeurde heel onbewust dus ik kon me er niet afzijdig van houden.Het was gebeurt voor ik er erg in had.Doordat ik toen heel laag in mijn energieveld zat kon dit met me gebeuren.
Heb hulp gehad om ervan af te komen.Het was echt heel heftig.Ik kon het toen niet alleen.
Heb hier veel van geleerd.Het achter me gelaten.Ik stuur dat soort mensen Vergeving en Liefde
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 31-07-2010 08:43

Ik herken dit nml heeft met de dood van mn moeder ook van doen. Iemand vroeg mij ooit heeft jouw moeder vijanden gehad, want hij gaf aan wat de reden was dat ik mij nie geheel vrij en gelukkig kon voelen en waarom ik steeds de verkeerde mannen aantrok...dit terwijl mn zus en ik hier heel vaak aan hebben gedacht, bleek dit toch waarheid te zijn. Ik zat ook te laag in mn energie, sindsdien heeft mn leven totaal andere wending gekregen, nadat ik hieraan ben geholpen...vandaar mn vraag Marianne dus die hoef je ook nie te beantwoorden hoor. Maar omdat je t zelf benoemde dacht ik heb ik iets over t hoofd gezien ergens in dit topic of is t in een andere topic ooit ter sprake gekomen vandaar mn vraag, maar t is goe hoor...liefs Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Plaats reactie

Terug naar “Intuïtieve bewustwording”