nieuwe energie

Mensen worden hun steeds meer bewust van hun intuïtie, en besluiten dit steeds verder te gaan ontplooien.
Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 02-08-2010 20:35

Dat klopt Karin.Ik weet nu gelukkig al een tijd hoe het werkt.Toen heel wat jaren geleden had ik heel veel angst en was ik niet in balans.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 02-08-2010 20:39

Ik heb met jou al veel liefde ervaren :lol:
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 26-09-2010 11:16

Ik lees en lees.... en zou op veel dingen in willen gaan.
Zoveel in al deze verhalen wat herkenbaar is en al eens lessen zijn geweest voor mij . sommige lessen blijven het hele leven voor mij doorlopen.

Toch ga ik maar op 2 dingen in.
Het Denken is bepaald geen boosdoener of een foutje. Het fungeert als een vader die doorschiet in zijn willen beschermen van ons zachte deel. Zodra je steeds geduldig laat weten dit niet nodig te hebben laat het denken jou los en jij het denken. Waarop spirituele groei volgt. Zoals een vader eerst tegenstand biedt bij het naar volwassenheid groeien en vrij willen zijn,van zijn kind.
Zo werkte dat voor mij in ieder geval.

De invloeden van energie, nog zo een onderwerp.
De volgende zin is altijd en overal in mijn gedachten omdat het me leerde bewust naar de dingen te kijken en hoe ermee om te gaan:

Je hebt afstemming op DAT waar je je mee verbindt.

Die donkere invloeden heb ik ook gehad Marian zodat je merkt dat wanneer je je aandacht die kant op laat gaan het alleen maar versterkt.
En aan de andere kant: richt je het op gelijkgestemde zielen vol liefde, dan kun je samen veel goeds doen.
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

op de been

Bericht door Margriet » 26-09-2010 14:17

Je hebt afstemming op DAT waar je je mee verbindt.

Hier ben ik het 300% mee eens Carla.
Betekent ook dat als je goed, positief in je vel steekt je afstemming
ook zo is waardoor je je eerder positief kunt afstemmen.
Ik ben ook niet altijd positief hoor en zodra ik dat in de gaten heb
probeer ik het om te buigen maar ook gebeurt het dat ik er even, soms wat langer :) in blijf hangen totdat het zich oplost of door een gebeurtenis van buitenaf of krijg ik klaar zicht op wat er aan de hand is
en dat vind ik altijd heel fijn want het betekent voor mij ook een stapje
vooruit in bewustzijn.
Vervelender is als je er langer in blijft zitten want dan lijkt het steeds moeilijker te worden om eruit te komen.
En anderen reageren ook anders op je.
Wat je uitzendt krijg je terug.

Het is al genezend als je je kunt uiten liefst tegen iemand die je begrijpt is mijn ervaring.
Meestal krijg je feedback en is dat "even hangen in negativiteit" wel weer
positief ook.
Eeuwig geluk willen we allemaal en heb ook weleens gedacht dat een bepaald geluksgevoel voor altijd zou blijven bestaan.

Men zegt dat geluk binnen in jezelf begint.
Dat houdt me in tijden van minder optimisme op de been.
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 26-09-2010 15:00

Margriet schreef:
Het is al genezend als je je kunt uiten liefst tegen iemand die je begrijpt is mijn ervaring.
Meestal krijg je feedback en is dat "even hangen in negativiteit" wel weer
positief ook.
Zeer frappant Margriet!!!
Want ik uitte op een andere topic, dat ik ergens onzeker en angstig over ben.
De feedback kwam meteen!! En ik ben Berdien dan ook ongelooflijk dankbaar, want ik heb haar lang aan de telefoon gehad en ze heeft me zo ontzettend goed geholpen.
Ik verbond me al een poosje met onzekerheid die ontaarde in dingen niet meer durven. Tja.... waar je je mee verbindt... Het is gewoon altijd zo.

Wij mensen kunnen er voor een ander zijn, en soms hebben we zelf iemand nodig :)

Liefs carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 26-09-2010 15:02

Sluit aan bij wat ik zelf denk en voel Carla en Margriet.Mooi en duidelijk verwoord door jullie beiden.
Heel moeilijk blijft het echt nog steeds om me dan ook nog positief te blijven denken/voelen, als bijv iemand zoveel oneerlijke dingen over ons blijft rondstrooien waardoor we heel veel moois (geen materiele)dreigen te verliezen.
Dit door dat er (lijkt het nu nog) naar maar één kant van een heel geraffineerd inelkaar verdraaid 'verhaal' geluisterd wordt.Is het wachten op het juiste moment om dit te kunnen pareren en zo in zijn eigen valkuil terecht komt? Moeilijk moeilijk om dán nog me er op den lange duur niet door neer te laten slaan hoor. :(
Dan is een betrouwbaar iemand inderdaad hard nodig om nog de leuke kanten in het leven ook te blijven zien. En om niet te vergeten, dat niet iedereen onbetrouwbaar is ook, dat gevaar zit er dan dicht in de buurt.
Ben daaroom erg blij met oa m'n Aartsengel Michaël kaarten als houvast,met hun frapante boodschap op vragen hier over
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Een oude Cherokee vertelt.

Bericht door karin » 26-09-2010 19:38

Een oude Cherokee indiaan geeft zijn kleinzoon onderricht over het leven.

"Binnen in me is een gevecht gaande", zegt hij tegen de jongen.
"Het is een afschuwelijk gevecht tussen twee wolven.
De ene wolf is slecht -
Hij bestaat uit woede, jaloezie, verdriet, spijt, hebzucht, verwaandheid, zelfmedelijden,
schuldgevoelens, wrok, minderwaardigheid, leugens, valse trots, superioriteit en ego.

De andere wolf is goed -
Hij is vreugde, vrede, liefde, hoop, kalmte, nederigheid, vriendelijkheid, welwillendheid,
medegevoel, vrijgevigheid, waarheid, compassie en geloof.

Binnen in jou woedt dezelfde strijd - en datzelfde geldt voor ieder mens."
De kleinzoon denkt daar enkele ogenblikken over na en vraagt dan aan zijn grootvader:
"Welke wolf zal het gevecht winnen?"

De oude Cherokee glimlacht en antwoordt eenvoudig:
"Degene die je voedt."
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 26-09-2010 19:44

Ja, deze ken ik en al meermalen gelezen, wat een wijsheid en eigenlijk zo simpel he. :)
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 26-09-2010 19:54

Lieverd zoek de dingen in eenvoud..simpel zijn daar zit veel wijsheid.In ieder mens....zijn ze er bewust van...dat is een anderen vraag.Toch bezit ieder van jullie dit. :lol:
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 26-09-2010 23:03

Zie ze zo voor me zitten.......opa met zijn lange grijze haar en kleinzoon met alle nieuwsgierigheid op zijn gezicht. Prachtig! Eenvoud wint het vaak van complexiteit: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...... :wink:
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Plaats reactie

Terug naar “Intuïtieve bewustwording”