jezelf zien

Mensen worden hun steeds meer bewust van hun intuïtie, en besluiten dit steeds verder te gaan ontplooien.
louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 26-07-2010 22:28

Ja is inderdaad niet leuk als mensen denken dat je boos klinkt terwijl ik gewoon rustig laag praat. Moet dus echt een beetje omhoog met mijn stem. Ik vind naar mijn eigen stem luisteren ook gek hoor. Meer dan om mezelf te zien bewegen maar ook dat is vreemd soms. Dan denk ik, beweeg ik me echt zo? Hihi best komisch.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 26-07-2010 22:31

Ik zeg altijd dat ik niet blijf plakken op de foto :P
Mijn stem.....krijg wel eens te horen dat ik nors kan klinken.
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 03-08-2010 23:13

Ja denk het wel dat bij de meeste mensen de eigen stem niet goed herkenbaar voor hen is. Heb dat zelf ook, klinkt vreemd.
Veel bewegingen van me zelf herken ik wel goed, leuk of niet leuk laat ikin het midden. Maar 'k schijn m'n levenlang al geen aardige uitdrukking te hebben, want hoor regelmatig wat kijk je boos!
En echt, ben het dan totaal niet,ook niet nare of boze gedachten op dat moment. Vind dat wel erg hoor :( , zou ook niet weten wat 'k er aan kan doen. Een of andere grimas instuderen? :? :lol: Lijkt me toch ook weer niet zo'n goed idee.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 03-08-2010 23:15

hihi
ik ken mn eigen stem inmiddels wel.. ik heb voor school al zoveel projecten moeten doen..en mn gezicht.. of mezelf.. letterlijk ion de spiegel zien.. nou liever niet:p whahahahaha

om jezelf te leren kennen:D even een 2e:) dan is het handig om naar mijn school te komen! whaha je moet zoveel opdrachten over jezelf maken.. en ook anderen vragen hoe je bij ze overkomt.
haha
x
frozen eyes can't cry

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 04-08-2010 06:57

Dat krijg ik ook nog wel eens te horen dat ik boos kijk. Meestal ben ik dan geconentreerd en zal dan wel mijn wenkbrouwen laten hangen ofzo.

En Annoeska die school van jou zou voor mij een zenuwslopende omgeving zijn. Zoveel naar je zelf kijken en dan het presenteren ook nog.
Ik kijk wel naar mezelf ook in de spiegel, maar ook van binnen wie ik ben en waarom is doe zoals ik doe.
Denk dan ook dat ik mezelf redelijk goed ken. Maar is niet altijd makkelijk en soms erg confronterend.
Ik vraag mezelf ook vaak de waarom vraag.
Maar kan niet altijd antwoord geven, want soms overkomen me dingen die ik dan maar beter gewoon kan accepteren ipv willen analyseren.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 04-08-2010 08:20

Op zich is het wel leuk wat jullie moeten doen Annoeska, ken dat wel van vroeger. Maar had er nooit zoveel mee, want het leverde toch bijna niet iets nieuws op wat inzichten betreft hoe de anderen me bijv. zagen.

En wat jij zegt Wilma, is goed herkenbaar en doe ik ook.
Ben het met je eens, we moeten inderdaad goed oppassen om ook weer niet alles 'weg' te analyseren, het is beter dingen/gebeurtenissen soms ook gewoon te accepteren en dus te laten gebeuren.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

boos niet boos

Bericht door Margriet » 04-08-2010 10:58

Is niet leuk voor jezelf als je boos overkomt terwijl je het niet bent kan ik me voorstellen Hannie en ook Wiba schreef dit.

Het is soms moeilijk in te schatten wat mensen over je denken.
Het gaat er om hoe je jezelf voelt van binnen.
Dat is waar je de dag mee doorkomt maar toch het is fijn als je bv een compliment krijgt dus toch belangrijk wat een ander over je zegt.
De meeste mensen vinden het prettig om een compliment te krijgen en het kan je zelfs een oppepper geven.

Als je in de spiegel kijkt spiegel je je dus, in dit geval niet aan een ander maar aan jezelf, interessant gegeven en een doordenkertje :wink:
Wat zou je denken als je jezelf als een ander zou zien of is dat moeilijk?
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Re: boos niet boos

Bericht door hannie » 04-08-2010 11:25

Margriet schreef:
Wat zou je denken als je jezelf als een ander zou zien of is dat moeilijk?
Lijkt me wel moeilijk hoor om me zelf echt eens helemaal zo te kunnen zien als een ander mij ziet. Denk niet dat het haalbaar is, wel gedeeltelijk.

Dát heb ik al heel vaak gedacht. Zou mezelf wel eens 'voorbij' willen zien komen. Net zo als ik zelf dus ook naar anderen kijk, :lol: (zónder ze te begluren he) vanaf een terrasje, op straat, in gezeschap met anderen, met hobby's bezig, enz. enz. :shock: ?
Maar niet opzettelijk opgenomen met een camera, dan ga je denk ik toch ongemerkt 'scheef'lopen of je iets anders gedragen? Behalve als je er echt niets van weet natuurlijk, maar o o o wat komt er dan naar voren, aan leuke en minder leuke trekjes vraag ik me af?
Hoewel, denk dat ik mijzelf toch wel laat zien zoals ik echt ben meestal.. :oops: :lol: :lol:
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 04-08-2010 11:30

wiba schreef:Dat krijg ik ook nog wel eens te horen dat ik boos kijk. Meestal ben ik dan geconentreerd en zal dan wel mijn wenkbrouwen laten hangen ofzo.

En Annoeska die school van jou zou voor mij een zenuwslopende omgeving zijn. Zoveel naar je zelf kijken en dan het presenteren ook nog.
Ik kijk wel naar mezelf ook in de spiegel, maar ook van binnen wie ik ben en waarom is doe zoals ik doe.
Denk dan ook dat ik mezelf redelijk goed ken. Maar is niet altijd makkelijk en soms erg confronterend.
Ik vraag mezelf ook vaak de waarom vraag.
Maar kan niet altijd antwoord geven, want soms overkomen me dingen die ik dan maar beter gewoon kan accepteren ipv willen analyseren.

Liefs Wilma
hahaha.. voor mij ook verschrikkelijk hoor:O
maarja.. ik moet toch mijn opleiding halen.. dus ik moet het wel doen..
Ik heb a lheel wat discussies gehad op school over dat presenteren en doen:P
haha
x
frozen eyes can't cry

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 04-08-2010 16:54

visje schreef:Inderdaad herkenbaar.
Vreselijk die filmpjes van mezelf, maar kan zeker leerzaam zijn.
En dan hoor ik ineens mijn eigen stem.... heb ik zo'n stem??!!! :shock: :lol:
Ja :lol: vooral t laatste :lol:
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Plaats reactie

Terug naar “Intuïtieve bewustwording”