betekenis van je onderschrift

Mensen worden hun steeds meer bewust van hun intuïtie, en besluiten dit steeds verder te gaan ontplooien.
Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

Bericht door Margriet » 04-08-2010 18:37

Natuurlijk Zina kan dat ook en is ook interessant voor de anderen.
Misschien kun je het nog meer uitdiepen?
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 04-08-2010 18:47

Grin....da's bij mij niet zo moeilijk....ik ga met zeer grote regelmaat ruimschoots over mijn grenzen heen. Dus als ik mezelf voorbij loop lach ik altijd vriendelijk....
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 04-08-2010 19:02

Zina schreef:Met mijn onderschrift bedoel ik dat muziek kan helen, soms kun je je heel erg goed voelen bij muziek, het geeft je dan nét dat steuntje in de rug.
Muziek beinvloed zeker mijn stemming, ook bepaalde teksten er bij. Het is dan helend, blij van worden, me bijv. ook weer goed doen beseffen dat er toch altijd ook heel veel moois in het leven is. Het kan me zo daardoor dus ook net even op een ander been zetten. Plus lekker ontspannen na gewoon drukte,óf zo maar natuurlijk.

Maar naast de meestal positieve invloed, kunnen sommige met één klap m'n stemming doen omslaan. Dit omdat er een paar zijn die me acuut terug brengen in die sfeer,gevoelens etc van een periode die echt hopeloos,verdrietig, een zwart gat bijna was.Niet omdat het nog steeds niet verwerkt is,dat is het juist helemaal niet, maar zit gewoon verweven met en in die periode,er íngebakken lijkt het wel.
Zelfs al is het al heeeel lang geleden, dan ook nog. Gaat niet meer weg,
(géén tranen met tuiten zó nu ook weer niet) hoort er bij nu.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Re: zien

Bericht door Garry » 04-08-2010 19:08

Margriet schreef:Garry je was net iets sneller dan ik.

Het is maar net hoe je iets leest en ieder mens interpreteert een tekst op eigen manier maar ook een tekst kun je op verschillende maniet zien.
Het is ook zo leuk om je eigen onderschrift vertaald te zien.
Kijken door de ogen van een ander.
Garry schreef:
Margriet schreef:Haha dit is volgens mij spraakverwarring.

Ik bedoel meer dat bv ik een verwachting heb naar de ander ,positief, dat die iets kan terwijl diegene denkt dat hij/zij het niet kan en het eigenlijk wel zou willen.
Dan kan ik diegene, door mijn positieve verwachtingen naar de ander toe, helpen om over de drempel te komen om iets te kunnen wat hij/zij wel wil want je weet dat iemand je steunt (ik ben dan verwachtingsvol in wat die ander kan).Verwarring :roll: of heb ik het wat duidelijker kunnen maken Berdien?
Margriet als ik jouw uitleg aan Berdien zo lees dan maakt dat een andere onderschrift vin ik...liefs Garry :wink:
Ja das waar én ik zie dan jouw uitleg weer anders net als dat jij de onderschrift van mij of een ander weer anders op kan vatten/lezen/vertalen volgens eigen inzichten :D Liefs Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

herkenbaar

Bericht door Margriet » 04-08-2010 19:24

Hannie,dit is heel herkenbaar wat je schrijft en ook precies wat ik bedoel.
Dat je stemming ineens door een bepaalde muziek kan omslaan.
Gelukkig herken ik het de laatste tijd steeds eerder en kan inderdaad ontstaan over een situatie met muziek die zeer indringend heeft gewerkt in je gevoel.
Soms is het bijna niet te hebben. Maar alles gaat voorbij ook dit gevoel maar toch...
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Zina
Lid
Lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 09-07-2010 11:30

Bericht door Zina » 04-08-2010 20:15

Ik heb wel bij bepaalde muziek dat ik spontaan in tranen uitbarst,
en dan weet ik de reden niet eens :?
Het heeft toch iets emotioneels soms, sommige klanken zijn gewoon zo ontroerend, dat is eigenlijk waarom ik mijn onderschrift heb gekozen.
..music serves to heal the soul..

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 04-08-2010 20:38

Dat is zeker herkenbaar Zina, dan zit er inderdaad iets in wat je niet benoemen kan, waarom het zo diep raakt. Lijken dan op een soort (soms weemoedige ook) herinnering die je dan niet plaatsen kan, zo iets ongeveer.

Hoeft ook niet perse vervelend te zijn dan, ben er dan even onderste boven door.
Zo ook bij liedjes, dan is het niet eens meteen de muziek die me zo pakt, maar door de tekst waar 'alles' in gezegt wordt en mijn gevoel stevig raakt.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Zina
Lid
Lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 09-07-2010 11:30

Bericht door Zina » 04-08-2010 23:25

Ja dat is erg zeg..poeh als je als 's verdrietig bent b.v. en je probeert het niet te laten merken wanneer je ergens op bezoek bent, hebben ze de radio aanstaan en je hoort de teks op de radio waar je net mee zit eigenlijk...oohh erg is dat!! :o
..music serves to heal the soul..

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

geluid

Bericht door Margriet » 05-08-2010 09:30

Het is niet alleen met muziek. Het is ook bij een bepaald soort geluid.
Ik heb dit bij een straaljager die overkomt in de zomer dat geeft een bepaalde trilling ook en daar heb ik echt heel veel last van gehad, ik word dan ineens heel triest net alsof er een herinnering aan vastzit.
De laatste jaren gaat het wel beter maar ik voel het nog steeds in mijn buik.
Hebben jullie ook zo,n ervaring?
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 05-08-2010 11:21

Ik heb het met die oude vliegtuigen die zo'n apart zwaar ronkend geluid maken. Dat geeft een heel berdreigend zenuwachtig ongerust gevoel van binnen. Was nog maar een heel kleine peuter toen ik het voor het eerst dat verschrikkelijke gevoel van een soort herinnering leek het wel daar bij ondervond. Ben net na de oorlog geboren, heb het dus niet daardoor mee gekregen, of via films,radio,tv enz. En dat is nu nog zo.

Het zelfde maar echt niet altijd vervelend, brengt het geluid van een groep mensen teweeg die samen trommelen,heb dat eens heel sterk mee gemaakt, net of ik niet meer van mijn plaats kon komen,(net als bepaalde inheemse volken doen op dat soort grote en kleine trommels) lijkt ook op herkenbare herinnerings gevoelens. Heel mooi en rustgevend, maar diep voelend vanbinnen door de trillingen die ook daar te voelen zijn dan.
En geeft me aan de andere kant dus ook een bepaald onrustig nerveus gevoel die ik herken, maar niet bij kan komen waarom dat zo is en waar dat vandaan komt.

Heel anders dan bij de groep 'Slagerij van Kampen' dat is geweldig om naar te luisten.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Intuïtieve bewustwording”