betekenis van je onderschrift

Mensen worden hun steeds meer bewust van hun intuïtie, en besluiten dit steeds verder te gaan ontplooien.
hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 06-08-2010 13:48

Misschien zou het daar inderdaad mee te maken kunnen hebben
Berdien....Helemaal niet zo gek dat je dit noemt. :) 'k heb zelf echter geen enkel idee of het dat ook echt is.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

helen

Bericht door Margriet » 06-08-2010 15:55

Met recht staat er voor mij 'muziek dient om de ziel te helen' want muziek raakt je of raakt je niet en wat er geraakt wordt is je ziel dus het gaat heel diep.
Door middel van muziek kun je letterlijk geheeld worden net als wat jij aanhaalde "slagerij van Kampen" die door middel van trommels je heel goed kunnen aarden en zichzelf natuurlijk. Down to earth.
Zij zullen waarschijnlijk niet zo snel gaan zweven.

Je hart wordt ook geraakt want waarom barsten mensen soms in tranen uit bij het horen van muziek en kunnen ze zich niet meer goedhouden.
Het kan voor jezelf soms vervelend zijn maar voor je lichaam is het geweldig en noodzakelijk.

Ik heb altijd moeite om de goede muziek op te zetten voor mezelf en vind het heel fijn als een ander dat kan.
Het betekent ook dat die ander me goed aanvoelt.
Dit heb ik al eens neergezet op dit forum geloof ik.
Vaak krijg ik de raad om het met verschillende soorten muziek te proberen maar het is niet alleen dat het is ook een kwestie van de juiste timing.
Heel soms heb ik het ineens en ben ik zelf verrast :)
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 06-08-2010 17:33

Mooi raak neer gezet hoor Margriet.

Toch heb ik nooit veel moeite om net die muziek er tussen uit te zoeken waar ik in een bepaalde gemoedsstemming dan behoefte aan heb.
Het is ook zo als ik in een onbestemd en wat treurig gevoel zit, dan zet ik soms bijv. zigeunermuziek op met diezelfde soort treurige ondertoon er in. Klinkt misschien wat vreemd of gek... :oops: maar past er dan zo heel goed bij, en na verloop van tijd raak ik juist hierdoor die vervelende gevoelens op een geleidelijke manier kwijt.Net of het anders te abrubt gaat zeg maar. En kan daarna over gaan op andere muziek.

Terwijl op andere momenten met ook dit soort gevoelens, ik dit juist weer niet moet doen om het niet nog erger te maken.
:lol: Hoop dat 'k het een beetje duidelijk zeg zo wat ik bedoel, en het niet te 'wazig' klinkt.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

meegaan

Bericht door Margriet » 06-08-2010 18:36

Dat bedoel ik Hannie, jij zegt het precies zo als je het zou kunnen doen en jij kunt het ook.
Ik vroeg me af of ik niet een uitzondering hierin ben.
De meeste mensen weten toch welke muziek ze op het juiste moment op kunnen zetten zodat hun stemming verbetert of dat je er juist in mee kan gaan?
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 06-08-2010 19:15

Denk wel dat de meeste mensen dat zo wel kunnen doen, maar heb toch wel aardig vaak gemerkt dat er behoorlijk wat mensen zijn die er dan ook niet uit kunnen komen. Dan maar 'niks', stilte dus, wat ook weer niet fijn is. Maar van muziek wat er net niet lekker bij past zich nóg onrustiger en vervelender gaan voelen natuurlijk.
Jammer is dat, en is echt niet leuk dan he, als je juist wel veel hebt met, en ook voelt door naar allerlei muziek te luisteren.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 19-08-2010 18:47

Merkte een tijdje terug bij een kind van 5 dat het ook bij hem sterk werkt.
Hoorde muziek wat hij echt mooi vond, maar nu heel stilletjes en wat treurig er van werd. Bleek het een herinnering op te roepen aan zijn moeder thuis die het regelmatig draaide, en naar wie hij heel erg heimwee had.
Later ging het beter en konhij weer vrolijker verder gaan. Ook juist kinderen zijn erg gevoelig natuurlijk.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

heimwee

Bericht door Margriet » 24-08-2010 19:36

Jeetje ja Hannie wat een inmpact heeft dat op het jongetje hè.
Hij is vast heel gevoelig en ik ken dat gevoel van heimwee heel goed.
Klanken doen zoveel bij een mens(je).
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 26-09-2010 10:35

Het onderschrift van Zina spreekt mij erg aan.
Ik heb veel met muziek en heb ook veel muziek. Voor iedere stemming iets anders.
Als het zacht en warm in mij is, luister ik erg graag naar Mariza. Zij zingt Fado vanuit haar tenen waarbij je de tranen uit haar ziel hoort.
Heb ik een oppepper nodig? Dan gaat er knalhart Santa Esmeralda aan met Please don't let me be misunderstood en binnen de kortste keren krijg ik zin om op te springen en 1 te worden met het opzwepende ritme en de grondtonen.
o o o ik moet stoppen want ik kan hier uren over doorgaan.
En soms zet ik hier wel eens iets neer zoals van de week.
Is dat iets voor jou Margriet? Dat ritme van het hart om je 1 met de dingen te voelen?

Ps. wat een grappige tikfout haha ik laat het zo staan. KnalharT
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 05-10-2010 00:03

whahahaha laten we het weer eens over mijn onderschrift hebben die is zo moooooooi :lol:
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 05-10-2010 00:12

hahahahaha, die van jou spreekt me ook weer erg aan :D :P


Plaats reactie

Terug naar “Intuïtieve bewustwording”