appart

Mensen worden hun steeds meer bewust van hun intuïtie, en besluiten dit steeds verder te gaan ontplooien.
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 25-08-2010 20:08

hahahaha :lol:
Leuk! Tja, er zijn ergere liedjes die ineens in je hoofd kunnen opkomen toch, hihi :lol: ?
Je kan d'r wel zeker van zijn dat je 't opgepikt hebt, aangezien dit nou niet 'n liedje is waar je iets
mee hebt :roll: en zo ineens in je opkomt.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 26-08-2010 09:43

berdien schreef:zo heb ik de laatste tijd ook steeds meer of ik had dat eigenlijk al :lol:
dat ik het dubbele op pikt men zeg dit maar bedoelt dat of zo
erg verwarrent is dat
ik word me dr lanzaam bewust van dat ik toch meer op mn gevoel moet gaan vertrouwen
Dat is ook lastig (soms) dan he, toch kan je wel als dat zich voordoet het voor jezelf dan goed plaatsen, en kan een ander je niet meer te 'pakken' nemen omdat je het door hebt. Je mag ook meer op je gevoel gaan vetrouwen wat dat betreft.
Als iemand bewust zoiets doet, en dus onechte uitspraken doet, is het minachting ook voor andere mensen naar mijn gevoel.

(soms komt het natuurlijk ook door onzekerheid dat ze 'goed bedoeld' maar iets anders zeggen dan ze echt menen)
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 26-08-2010 10:00

hannie schreef: (soms komt het natuurlijk ook door onzekerheid dat ze 'goed bedoeld' maar iets anders zeggen dan ze echt menen)
jaaaaaaaaa en dat is het nu wat me zo verwart denk ik ik word er wantrouwig van geloof ik (moet nog leren vertrouwen )
bedankt hannie
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 26-08-2010 11:09

Is het niet eerder onzekerheid wat je dan parten gaat spelen Berdien? Lijkt wel een beetje op wantouwen, maar is toch meer de twijfel denk ik, omdat je een ander ook niet onheus wil bejegenen?

Als je meer en meer gaat merken dat je vaak goed zit met jouw intuítie, ga je ook hier in zekerder worden als iemand goed bedoeld dus iets anders zegt dan wat ie meent.
Vind je dan ook niet zo erg, ook al doet het niet leuk aan voor je gevoel.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 26-08-2010 11:28

voel vaak dat er iets niet klopt weet dan niet wat er niet klopt
is dat dan niet wantrouwen ?

denk nu merk ik op dat ik vaak dingen verkeert waarschijnlijk interpreteer of zo
zal dat het dan zijn?

wat n lastig iets zeg denk dat hier door ook vaak dingen mis gaan in contakten

trouwens vind het moeilijk begrijp vaak veel niet en weet ook niet goed mn ding te vertellen verwoorden sorry daarvoor
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 26-08-2010 12:43

Het is ook moeilijk als je wél duidelijk voelt dat er iets niet klopt, maar dan niet goed in kan schatten hoe het dan in elkaar zit.
Dit is geen wantrouwen, maar roept twijfel op bij jou, omdat je dan niet weet wat je er mee moet, het ook niet uit kan leggen dan.
Ondertussen wel beslist voelt: hier kan ik niet in mee gaan.

Wanneer je een tijd later anderen er op vaak verschillende manieren over hoort praten/denken, heb je vast meermalen gemerkt van: jaaa dat is het waardoor ik meteen voelde dat er iets echt niet klopte? Daardoor dan wel opeens uit kunt leggen wat je voelde/zag.(vandaar vaak die kláppers van rake antwoorden waar je bij tijd en wijle mee komt! :D )

Soms zal het inderdaad ook wel door iets niet goed interpreteren komen, maar even later door een opmerking of uitleg, opeens het 'kwartje'gaat vallen. Zo zachtjes aan leer je (wij allemaal!) op die manier ook anders tegen dingen aan te kijken. Dit ga je op den duur onthouden en toepassen ook. Misschien herken je dit bij je zelf als je terug kijkt op zeg maar twee jaar geleden? dat je toch veel meer bent gaan begrijpen, ook zekerder bent dan toen?

Kan ook niet in een korte tijd he om daarin te groeien,ik zelf heb er ook jaaaren over gedaan hoor, wie niet zou ik zeggen? En leer nog steeds, blijft gelukkig ook zo.
Veel is ook moeilijk, zeker om dat dan ook nog eens precies zo te verwoorden aan een ander, dat ze begrijpen wat je zoal voelt en bedoeld. GEEN SORRY daar voor hoor Berdien, dat gebeurd mij ook nog steeds wel eens, en ik weet zeker heeeel veel mensen met ons!
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 26-08-2010 12:56

bedankt lieve Hannie heerlijk zoals jij altijd helpt

dikke dikke dikke knuf
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 26-08-2010 13:09

Ben het helemaal eens met jou Hannie.
Wat is het soms moeilijk de dingen onder woorden tebrengen die je voelt en er woorden voor te vinden is niet altijd wat ik dan precies bedoel.
Vind dan ook dat wantrouwen meer op zijn plaats is als iemand zich anders voordoet. Niet eerlijk zijn bedoel ik dan.
Vertrouwen op je eigen gevoel is ook zo moeilijk soms, maar hoe vaker er een bevestiging komt, hoe meer ik het ook leer.
Jij kan zoveel meer dan je zelf inziet meid.
Vertrouw er maar op en wacht rustig af als anderen het ontkennen wat jij hebt aangevoeld. Maar onzekerheid is niet altijd een goede raadgever net als angst dat ook niet is. Het kan je in een bepaalde gedachtengang brengen of in een gevoel dat overtuigend lijkt maar misschien niet is.
Dat maakt mij dan weer onzeker, zeg dan tegen mezelf "en ik moet er op vertrouwen wat ik voel en nu misleid het me" dat is nogal verwarrend. De kunst het te leren dat het inderdaad een angst is en / of onzekerheid.
Dat vind ik een hele moeilijke les en blijf er in leren mijn hele leven denk ik.

Liefs van mij Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 26-08-2010 13:25

ja angst is ook een hele slechte raadgever vaak ja

bedankt voor het delen wilma

liefs berdien
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Petra
Lid
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 10-08-2010 15:32

intuitieve bewustwording

Bericht door Petra » 31-08-2010 11:05

dank je wel voor het delen berdien :wink:
ik ben ook regelmatig onzeker over van alles maar het komt wel meis
op een gegeven moment komt het van zelf (meer vertrouwen in je zelf en anderen (mijn ervaring )
dan gaan er meer mensen in je geloven wat je zegt wie je bent enz.
en soms is het dan echt lach wekkend vind ik
heb met mijn zoon en sommigen collegaa,s veel gelachen om bepaalde dingen of uitspraken van mij dus veel lol kan je er aan beleven berdien :D hihi haha wees gewoon je zelf meis en heb geduldt het komt altijd onverwachts vindt ik
liefs petra :D :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Intuïtieve bewustwording”