heeft er iemand ervaring met helder ruiken?

Mensen worden hun steeds meer bewust van hun intuïtie, en besluiten dit steeds verder te gaan ontplooien.
Plaats reactie
berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

heeft er iemand ervaring met helder ruiken?

Bericht door berdien » 31-08-2011 22:02

is er iemand hier die een ervaring met helder ruiken heb en wat kan je dr over zeggen?
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 31-08-2011 22:43

Ikke niet, maar ik hoor wel eens mensen die oma of opa kunnen ruiken en daardoor weten dat ze er zijn, of andere personen natuurlijk.
Of een huisdier die ze missen.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

zilverster1
Lid
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 10-10-2009 19:44

Bericht door zilverster1 » 01-09-2011 20:21

Ik heb 1 keer mijn moeders parfum geroken ,toen wist ik dat zij er was.
Verder heb ik het niet meer meegemaakt.
Mijn tante en mijn broers hebben ook haar parfum geroken toen zij bij hun was.
verder heb ik het nooit meer geroken.

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 01-09-2011 20:49

ow bijzonder

zelf heb ik toen ik bij mn vriendin was parfum geroken maar zij rook niks
was heel vreemd we hadden ook geen parfum op of zo ongeveer 1 uurtje later ging de telefoon en vertelde haar moeder dat haar tante was overleden mn vriendin dacht misschien was het mn tante ik vroeg had ze dan iets met parfum of zo maar mn vriendin wist het niet even later zaten we in de auto en rook ik het weer probeerde te beschrijven wat ik rook alsof het oud was maar de parfum vond ik wel lekker ruiken
verder heb ik het niet meer geroken later bij de uitvaart zaten famielie leden met elkaar te praten mn vriendin kreeg kippevel want het scheent dat haar tante bij een parfum winkel had gewerkt

zou ik nu dan helder geroken hebben ??? ik ken haar tante niet en mn vriendin kende haar ook niet zo

volgens mij ben ik niet helder ruikent hoor of wel dan?
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 01-09-2011 21:13

Ik weet het niet meid, maar het lijkt er wel op.
Maar helderruikend zijn is denk ik zo te benoemen als je het vaker ruikt of makkelijk iets kunt oproepen.
Net als helderzien of weten dat gaat volgens mij de hele dag door en zo ook dat ruiken denk ik. Alleen ben je je er niet van bewust dat je dat eigenlijk op veel momenten kunt hebben omdat je niet kan zeggen waar het dan mee te maken kan hebben.

Maar lijkt me wel een mooie ontwikkeling hoor, denk dat je best wel vaker iets ruikt waar je op dat moment niet goed weet wat erbij zou horen.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 01-09-2011 21:47

Ik heb dat ik weet dat wanneer ik sigaretten ruik het mijn opa is en als ik een heerlijke bakgeur ruik van warm eten het bij mijn oma hoort. Ze is er regelmatig. Ze hield van koken en ik ruik een soort gegrilde kip als ze er is :)
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Klaudia
Lid
Lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 21-12-2009 20:05

Bericht door Klaudia » 21-09-2011 01:11

Wat een mooi onderwerp!

Ik kan het niet uitleggen,maar mijn vader was 27 jaar toen hij overleed..
Vraag me niet hoe???.................
Maar ik kan hem ruiken als hij bij me is....
Ken je die ijsjes nog...die dubbellikkers,met twee stokjes?
Die ging ik vroeger vaak halen met mijn paps...ik was 4 jaar toen hij een eind aan zijn leven maakte...ik heb het in mijn familie vaak over deze ijsjes gehad..maar blijkbaar weet niemand hier iets van............(of willen het niet weten)...maar ik weet wel beter!!!
Ook als ik in het huis ben van een vriend van mij.....dan ruik ik zijn oma's Hachee....(heeft een buffetkast van oma in huis) zo bijzonder....ojeetje,ik zou nog veel meer willen vertellen,...........maar hou het hier even bij....
Go your own way,the way of your heart...

Harte groet,Klaudia

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 21-09-2011 10:24

Jaja Berdieneke, zo verloopt vaak de ontwikkeling.
Eerst ruiken, dan voelen, zien en weten. Althans zo ging het bij mij.

Ik rook mijn opa regelmatig, hij was kunstschilder.
De geur uit zijn atelier vond ik zalig en die ruik ik nog wel eens: olieverfgeur vermengd met terpentine en sigarenlucht.
Soms zijn er bloemengeuren.
Mijn zus ruikt onze overleden vader wel eens, dan is er ineens de pijptabak geur.

Wat ook bijzonder is... voordat ik mijn man in het echt ontmoet had, schreef ik al met hem. Ik had een aftershavelucht in mijn huis, en hij een vrouwengeur. Achteraf toen we elkaar voor het eerst ontmoetten, klopte de geuren. Dat vonden wij echt heel apart.

Leuk onderwerp, ben benieuwd naar andere reacties :D

knuf
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Stridje
Lid
Lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 18-03-2008 22:38

Bericht door Stridje » 21-09-2011 11:07

hoi allemaal,

Ik heb het een keer gehad met een klantje, die lag bij mij op de behandel tafel, en ik gaf hem een reiki behandeling. Ik rook een gebakke ei, ik dacht nou ja oke.
Toen hij klaar was en weer op de rand van de tafel zat zei ik zo van goh ik rook daarnet een gebakke ei, zegt de kalnt o ja dat kan ik heb tussen de middag mezelf lekker verwend bij een gebakke eitje op de boeterham.

En 1 keertje dat ik thuis van boodschappen kwam en ik heel veel bier rook bij mij binnen. Moet je weten wij drinken nooit bier en hadden ook geen visite gehad of zo.
Mijn broer is wel alcholist en drink enorm veel bier, maar daar heb ik al jaren geen contact meer mee....dus wat dat nou betekende ben ik nooit achter gekomen.

Verder niet echt helder ruikend denk ik........

Lieve groet van Stridje
Uit de diepste dalen komen de mooste wonderen

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 26-09-2011 20:22

Soms ruik ik wel eens wat er feitelijk niet is
Don't shoot the messenger

Plaats reactie

Terug naar “Intuïtieve bewustwording”