Wat vind jij mooi/bijzonder aan de tarot?

Handlezen, Handanalyse of chiromantie en Tarot.
Plaats reactie
Gast

Wat vind jij mooi/bijzonder aan de tarot?

Bericht door Gast » 11-02-2009 08:46

Zelf vind ik het altijd weer zo bijzonder hoe de kaarten telkens weer op de juiste plek vallen tijdens een legging.
Als ik voor iemand de kaarten leg en voorzichtig vertel wat ik er uithaal (omdat ik dan denk: dit zal wel niks betekenen) is het voor de ander vaak heel herkenbaarn.

Voor mijzelf vind ik het zo mooi dat het mij telkens weer inzichten geeft.
Zeker in het begin van mijn tarotkennis oefende ik wel eens met een week-legging. Het mooie vond ik dan dat het mij dan kon voorbereiden op wat komen zou.

Ik heb eens gelezen dat iemand de tarot beschreef als creatieve psychologie. Dat vind ik eigenlijk wel een mooie naam ervoor.

Liefs Els

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 13-02-2009 20:04

Die onbenullige dingen die je dan ziet,kunnen poorten zijn die openen voor een ander,dat vind ik het mooiste van tarot.Dat je in liefde een ander kan helpen.Een poort opend om verder tegaan.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 15-02-2009 15:51

De tarot vind ik een prachtig hulpmiddel om ergens inzicht in te verkrijgen.Helemaal in moeilijke zaken die maar niet goed duidelijk
willen worden.Dan helpen ze er een lijn in te ontdekken,of als het om mensen gaat kan het je net even op een andere gedachte zetten,zodat ik de ander beter begrijp,of zelf juist op andere gedachten gebracht word
en geen scheve schaats ga rijden. Zie de kaarten nooit als toekomst voor
speller,wel als tendens aangever.
Ben sinds kort met kabbala kaarten bezig en deze zijn ook heel bijzonder en duidelijk vind ik zelf.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 15-02-2009 18:55

Kabbala kaarte hannie die ken ik niet kan je mijn er iets meer over vertellen?Ik het neiuwsgierig aagje wil graag alles weten ,,,haha.
Ja ik zie de kaarten ook als een hulpmiddel.
warme groet van mijn.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 15-02-2009 21:37

Doe ik graag Karin,
Heb wel bij gehouden gedeeltelijk wat er op het forum kwam,meestal deed gerrit het voor mij,maar het is gewoon weer lekker er mee bezig
te gaan.Kan alleen niet te lang achter de pc heel veel last van spannings
hoofd pijn nog.Maar komt wel goed.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 16-02-2009 15:35

Doe rustig aan Hannie met de spannings hoofdpijn,die uitleg die komt wel een keer.Veel kracht en energie hiervoor.
Warme groet karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 17-02-2009 23:37

Wat kabbala kaarten zijn.

Iedereen die op zoek is naar spirituele waarheid en grotere zelfkennis,kan deze kaarten gebruiken,ongeacht geloof of gezindte!
De kabbala is een oude joodse mystieke en geheime traditie die mensen van diverse achtergronden tot waardevolle inzichten kan inspireren.
Al vanaf zijn oorsprong in de 3e eeuw bleef de kabbala zich ontwikkelen en werden er steeds meer wijsheid,symboliek en leerstellingen in verzameld die samen een verklaring leveren voor
God en de relatie tussen mens,de natuur en het bovenaardse.Zelf geloof ik in 'het al", of dat nu God genoemt word of anders,maakt mij niets uit,ken het bestaan van de kabbalisten mijn leven lang al.Wil me er nu op deze manier ook in verdiepen omdat het iets moois in zich heeft voor mijn gevoel.
Deze kaarten voorspellen geen dingen als onwillekeurige gebeurtenissen in ons leven, maar daarentegen in een psychologisch en spiritueel profiel voorzien van de persoon die de kaarten
raadpleegt.De kaarten kunnen uitleggen waarom we bepaalde problemen tegen komen,welke
lessen zij ons proberen te leren en hoe we ze kunnen gebruiken voor een groter zelfbewustzijn
en spirituele groei.
Daarbij kan het spel ook nog gebruikt worden als visuele hulp voor een reis van zelfontdekking door het gebruik van de kabbalistische Boom van het het Leven als een symbolische kaart van de
psyche. Hoop dat het wat duidelijk is? Er is veel over te vertellen,voor de kaarten lijkt dit genoeg?
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 18-02-2009 00:04

Mijn dank Hannie voor je infotmatieve uitleg over kabala kaarten.Ik sluit me helemaal bij je aan,ook ik geloof in 'het al", of dat nu God genoemt word of anders,maakt ook mijn niets uit,Als we de woorden vertalen komt het allemaal op het zelfde neer.God en de relatie tussen mens,de natuur en het bovenaardse daar ben ik het met jou helemaal eens.

* Mitakuye Oyasin * Mee-tah-koo-yayO-yah-seen

Mitakuye Oyasin is Lakota Sioux voor "Al Mijn relaties".
Het is een gebed van eenheid en harmonie met alle vormen van leven: andere mensen (volkeren), dieren, vogels, insecten, bomen en planten, en zelfs de rotsen. Het herinnerd ons er aan dat we zijn verbonden met deze andere aspecten van de Schepping, dat we een gemeenschappelijk verwantschap delen in de Cirkel des Levens.
Mitakuye Oyasin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Lightcatcher
Lid
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 25-01-2012 20:57

Bericht door Lightcatcher » 01-02-2012 11:34

Ik ben nog maar kort geleden begonnen met het leggen van Sjamaanse Spiegel Orakelkaarten.
En het verbaasd mij elke keer weer hoe het leggen en mijn reading de dingen benadrukt waar de vrager mee bezig is.
Of welke aspecten hun aandacht vraagt.
Maar het voelt heel fijn als je dingen mag doorgeven waar ze mee verder kunnen, die hun een duwtje in de rug geeft.
Groetjes Lightcatcher

Anna
Lid
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 26-01-2012 19:20

Bericht door Anna » 01-02-2012 12:07

Ik heb het Rider Waite Tarot deck maar
gebruik deze (nu) nog te weinig. Ik vind
het beetje moeilijk om de kaarten te interpreteren.
Daarentegen de Orakelkaarten van
Doreen Virtue (ik heb bijna alle Orakel-sets)
voelen voor mij wat beter en makkelijker te duiden.
Reikimaster (Usui-systeem) sinds 02-02-2008
Magnetiseur sinds 23-06-2010
Magnified Healing®1e fase Master sinds 06-11-2011

Plaats reactie

Terug naar “Handlijnkunde, Tarot”