Handlijnkunde

Handlezen, Handanalyse of chiromantie en Tarot.
Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Handlijnkunde

Bericht door Sita » 22-03-2008 16:38

Handlijnkunde
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie


Handlijnkunde (of chiromantie, van het Griekse cheir, "hand" en manteia, "het voorspellen") is waarzeggerij op basis van de lijnen in de handpalm. Het handlezen komt overal ter wereld voor, in talloze variaties. De methode wordt algemeen beschouwd als een pseudowetenschap.

In Europa en Amerika wordt vaak rechtstreeks uit de hand gelezen, terwijl in India vaak de hand met een rubberen rol vol stempelinkt wordt gesmeerd en dan op een vel wit papier wordt afgedrukt. Zo wordt eigenlijk de negatieve afdruk gelezen.

Door sommige "deskundigen" wordt aangenomen dat de linkerhand de mogelijkheden aangeeft en de rechterhand hoe ze in het leven zijn gerealiseerd. Ook wordt vaak aangenomen dat de handlijnen in de loop van het leven kunnen wijzigen na een of andere persoonlijke gebeurtenis.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wetenschappelijke Onderzoek
Er is weinig verifiërend onderzoek gedaan naar de betrouwbaarheid en validiteit van de handlijnkunde. Meestal werd het onderzoek door handlezers en handlijnkundigen zelf verricht. Een van de uitzonderingen vormt de reeks onderzoeken van psycholoog Martijn van Mensvoort. Er is nog geen afdoende bewijs gevonden wat de bevindingen van handlezers en handlijnkundigen ondersteund.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Afbeelding


Ik haal zelf zeer veel informatie al alleen uit een duim. Zelfs zonder diegene te zien, maar gewoon door de telefoon zie ik de duim al voor me. Dit even terzijde. Het lezen en ook invoelen van handlijnkunde heeft m.i. ook met een mate van intuïtieve ontwikkeling te maken.

Heb ook het geloof dat rechts datgeen is wat je er mee doet, en links wat je mee krijgt, en van daaruit dan ook kunt zien waarin je 'werkgebieden' zitten, en wat de vorderingen of de stagnaties zijn. Dat de hand kan veranderen naargelang je proces in je leven aan verandering onderhevig is? Mijn antwoord is JA. Want ik heb dit vaak genoeg mogen zien. Zoals het herkenbare gedeelte: 'te goed' zijn, versplintering aan je denken, onevenwichtigheid, verharding (emotioneel), en ook de Karmalijn is veranderlijk wanneer men tijdelijk doeloos is.



veldmuisje
Lid
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 04-04-2008 20:49

Bericht door veldmuisje » 05-04-2008 19:46

Hoi

Ik doe wel eens handlezen bij mensen. Bij sommige mensen weiger ik pertinent omdat ik al eigenlijk weet wat er staat. Als ik eenmaal nee zeg, ben ik niet om te praten.
Je heb je ook te houden aan bepaalde codes en dat je niet zomaar alles mag zeggen ( ooit zag ik bij iemand dat hij niet ouder zou worden dan 34 en hij is inderdaad op 32-jarige leeftijd overleden). Je kan iemand wel een waarschuwing geven. Zelf heb ik heel weinig uit boeken geleerd maar heb het duidelijk van mijn opa. Hij kon het ook erg goed. Tot nu toe heb ik nergens mis gezeten en soms erg leuk/interessant om te doen.
Lijnen kunnen inderdaad veranderen, dat heb ik zeer zeker meegemaakt bij een aantal mensen.

Maar zeer interessant is het zeker.

Groetjes Belinda

veldmuisje
Lid
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 04-04-2008 20:49

Bericht door veldmuisje » 05-04-2008 21:05

he wat jammer nou, ik wilde je het net vragen. :wink:

Het is wel zo dat je met handlezen heel erg zorgvuldig moet omgaan met wat je ziet.
Zal je een voorbeeld geven. Mijn ex-man heeft eens zijn hand laten lezen en die vertelde hem verhalen waar ik met mijn oren ging klapperen. De persoon in kwestie zei dat hij zeer binnenkort een grote geldprijs zou winnen bij de loterij en dat hij weer ging trouwen binnen jaar tijd. (dat is nu 6 jaar geleden of zeer binnenkort moet een zeer ruim begrip zijn)
Alleen bij handlezen kan je niet uitgaan van een paar weken. Het is een procedure. Men kan ook heel goed de karakter in een hand zien.
Ook kan je meer zien wat er in de geschiedenis is gebeurd en ja kan ook wel zien wat er in de toekomst gebeurd maar dat is NOOIT een garantie.
Verleden is feit, toekomst dus nooit garantie.

Groetjes Belinda

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 17-08-2008 20:40

Kan iemand die nu nog actief is op het forum handlezen? Zonder iets uit de duim te zuigen?
Of hebben jullie dit soort dingen niet nodig , omdat veel van jullie herderziend-voelend- horend zijn?
Lijkt mij heel leuk om te doen, maar het lijkt me niet zo makkelijk als je geen andere gaven hebt.

Zie ik dat goed?
Wilm@ :roll:
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Toelichting

Bericht door wiba » 20-08-2008 22:10

Afbeelding

Paars: levenslijn
Roze: hoofdlijn
Groen: hartlijn
Geel: lotslijn
Oranje: apollolijn
Donker blauw: mercuriuslijn
Zwart: marslijn
Bordeau: relatielijn
Licht blauw: stresslijntjes, frustratielijntjes


Naar welke hand kijk je?

Je beide handen geven allebei informatie. Het is daarom belangrijk allebei je handen te bekijken. De lijnen op je handen veranderen ook door de tijd.

Als je rechts bent vertegenwoordigt je rechterhand hoe de buitenwereld je ziet, hoe je je hebt ontwikkeld. Je linkerhand zegt meer iets over je onderbewuste, je instincten, verborgen talenten. Je moet dus allebei de handen bekijken en vergelijke om de hele persoon te zien.



Kan je met handlezen de toekomst voorspellen?
Als je de lijnen in je hand bekijkt, dan zie je de persoon hoe die op dat moment is, met de mogelijkheden en talenten die hij/zij in zich heeft. De toekomst is daaruit niet te halen. Het geeft meer een beeld van het moment met de aanleg en mogelijkheden die iemand in zich heeft.



Kan je met handlezen bepalen hoe oud je wordt?Nee, ook al wordt soms beweerd dat de levenslijn de lengte van je leven weergeeft. De levenslijn vertelt meer over de levensstijl, gezondheid en vitaliteit.



Moet je helderziend zijn om handen te kunnen lezen?Nee, iedereen kan het leren.

Dit stukje heb ik gevonden en geeft een beetje antwoord op mijn vraag. Je hebt er dus geen extra gave voor nodig. Mmmm interessant.

Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Deborah
Lid
Lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 18-07-2008 10:28

Bericht door Deborah » 21-08-2008 07:44

Hoi Wilma,

Dat is een interessant stukje die gevonden heb.

Het maakt het wel nog interessanter om er nog een gave bij te hebben. Maar zo zie je iedereen kan het doen.

deborah
Innerlijke rust krijg je niet door minder te doen, maar door wat je doet anders te doen.

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 21-08-2008 19:33

Ik weet het bij mezelf niet. Ik heb nogal droge handen en ook last van eczeem omdat ik veel werk met metalen onderdelen met sieraden maken. Op alle vingers heb ik dus hele kleine lijntjes door de droogte. Maar als ik goed naar de tekening kijk lijkt alleen de middelvinger lichtblauw. Daar moet je naar kijken toch? Ik ben ook benieuwd naar de ringvingertop, die heeft witte lijntjes maar wat is daar de betekenis van?
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 21-08-2008 20:06

Haha. Dit witte overdwars lijntjes op de ringvinger heb ik niet hoor. Wat ze betekenen weet ik ook niet. Misschien heb ik het op mijn site staan. Zal even kijken.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 21-08-2008 20:19

Ook heel leerzaam Louisa

Oeps :oops: Heb nog even goed gekeken hoe dat zit met die witte lijntjes. Heb een foutje gemaakt.
Lichtblauw: stresslijntjes
Wit: frustratielijntjes

Sorry, ik dacht dat er niks voorstond, maar was wit op een wit veld, niet te zien dus.
Excuus. Dan wordt het niet meer de middenvinger, maar de ringvinger vor de frustratie.

Veranderd de situatie he.
Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 21-08-2008 20:44

Aha ok. Nou fijn om te weten dat ik een beetje stress heb maar geen frustaties haha. Een gezonde dosis stress is natuurlijk niets mis mee maar ik heb er nu geen last van. Voel me eigenlijk wel relaxed de laatste tijd.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Plaats reactie

Terug naar “Handlijnkunde, Tarot”