Handlijnkunde

Handlezen, Handanalyse of chiromantie en Tarot.
Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 21-08-2008 21:50

k Denk dat t gewoon handig is om ook zo je zelf je eigen inzichten te verschaffen. Weer een manier om dichter bij jezelf te komen.
Hoe dichter bij jezelf hoe meer je een ander ook wat te bieden hebt in vorm van hulp door te vertellen bijvoorbeeld hoe je je eigen hand kan lezen en die van een ander wellicht ook.
Zo iets eenvoudigs kan een talent zijn en weer een deur voor nieuwe ontdekkingen & ervaringen. Liefs Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 21-08-2008 22:16

Fotograferen om ze te kunnen zien hihi. Je kunt het ook op de kopieermachine leggen of op een scanner misschien. Ga dat eens proberen. Of... een vingerafdruk maken met een stempelkussen. Dan zie je het ook duidelijk. Nou ja, er is genoeg mogelijk toch?
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 21-08-2008 22:42

Patronen op de bergen

Afbeelding

Bron: Mind, Body and Spirit
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 25-08-2008 16:52

Ik vind het super interessant allemaal. Echt leuk dat er nog meer over verteld wordt door jou Louisa.

Zo ben ik eens bij een 'zandlezer' geweest. Dan doe je je hand op een vochtige doek en vervolgens in het zand met hele fijne korreltjes en dan op plak plastic.
Zo kun je de grote lijnen en de plekken die het plastic niet raken duidelijk op het papier zien.
Hij kon bijzonder goed verklaren waarom mijn hand er heel anders uitzag als die van mijn vriendin. Kon heel goed onze karakters uitleggen.

Warme groet Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

Bericht door Margriet » 25-08-2008 19:15

Fantastisch, geweldig allemaal dit handlezen.
Heb wel enige vraagjes nl

Ik zie alleen maar verticale lijntjes(en veel!!!) op mijn vingers.
Verder die patronen op de bergen wat voor een soort patronen zijn dat eigenlijk?

Verder vind ik het zeer interessant, Louisa maar misschien kun jij me verder helpen met mijn vragen?

Liefs, ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 25-08-2008 22:42

Hallo allemaal

Vanavond naar een open dag voor voetreflexzone therapeut geweest. Daat was een mevrouw die ook kon 'teenlezen'
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Jij misschien Louisa?

Lieve groet Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 26-08-2008 00:09

Hoi lieve Wilm@,

Ja tenen lezen dat ken ik. Het is natuurlijk ook wel een mooie aanvulling van de voetreflexologie. Er bestaan ook boeken erover kijk maar eens naar: Tenen lezen , voeten zijn spiegels van Imre Somogyi Met beschrijving wat tenen allemaal betekenen.Dat is best wel interressant.Imre heeft er een studie van gemaakt van de stand en lengte van de tenen en wat die vertellen hoe iemand met zijn emoties omgaat en hoe zijn karakter in elkaar zit. Hij was de eerste die tenen lezen gelanceerd heeft.
Net als Louisa zo mooi beschreven heeft over de handen en het handlezen ,zo beschrijft Imre de tenen en het tenen lezen .
liefs Marianne :D
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 26-08-2008 08:45

Lieve Marianne

Hoe kan ik dat nou vergeten. Natuurlijk kan jij dat. Jij die voetreflex massage doet. Lijkt me erg interessant en klopt het vaak? Hoe iemand met emoties omgaat enzo?
Ja die naam Imre noemde die mevrouw gisteravond ook. Ze gebruiken dat boek ook en nog een boek van een mevrouw, weet haar nam niet meer.
Het was de opleiding van Sonnevelt opleidingen. Heb jij daar ook je opleiding gedaan?

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 26-08-2008 13:57

Lieve Wilma,

Het klopt heel vaak als je naar de tenen kijkt en als ik iemand behandel dan kijk ik daar natuurlijk ook naar.Maar niet iedereen wil er mee geconfronteerd worden . Dus zeg er niet altijd wat van. Er valt wel heel wat uit te lezen.dat geldt eigenlijk voor de hele voet .want zoals je weet liggen al je organen op en onder je voeten . Je zou kunnen zeggen als je de voeten precies naast elkaar zet dat dan waar je voeten samenkomen je ook je middellste gedeelte van je lichaam is. eeltgroei op voeten wijst meestal op blokkades.Heb je waar je tenen ophouden , midden onder je linker voet endaar waar je een botje voelt(op de bal van je voet) daar eelt op zitten dan heb je eelt op je hart (lees ziel ) dan heb je veel meegemaakt en sluit je je af voor je gevoelens.
Heb je veel hoofdpijn neem dan je grote teen(staat voor het hoofd) en masseer die .je kunt ook je duim nemen.(daar geldt hetzelfde voor)Masseer zachtjes tot de aanzet.
En leg een amethist op je voorhoofd.dan neemt de steen je hoofd pijn op. ik heb van iemand meegemaakt die steeds maar migraine had en die er van verlost is door iedere keer de amethist te gebruiken. Op een keer sprak ik haar en vroeg ik of ze nog migraine had . Ze zei dat de amethist in honderduizend stukjes was gebarsten en dat zij van haar migraine was verlost.


Sonnevelt opleidingen zijn erg bekent en ook heel erg goed .
Ik heb mijn opleiding.bij Praktijk de Wouden gedaan.en ben aangesloten bij de Stichting vakgroep reflexzonetherapeuten.
Daarbij heb ik nog metamorfose massage(dat is heel ontspannend en brengt je terug naar de embriofase . terug naar het begin dus en er kunnen soms heel wat emoties vrijkomen daardoor ) en stoelmassage erbij geleerd.
liefs Marianne :D
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 26-08-2008 21:00

Heel erg veel in te zien he die voeten. Echt mooi om te horen. Wil graag beginnen, maar moet geduld hebben en eerst het één afronden en dan het ander beginnen.
Dinsdag ga ik nog naar een andere opleidingsinstituut open dag. Bij hen kan ik volgens mij ook een paar lessen volgen om te kijken of het iets voor je is. Ik hoor het dinsdag.
Vindt het bijzonder interessant en ben enthousiast.

Leuk dat je die dingen verteld wat eelt betekend op bepaalde plaatsen en hoe je migraine/hoofdpijn kunt oplossen.

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “Handlijnkunde, Tarot”