Tarot

Handlezen, Handanalyse of chiromantie en Tarot.
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 30-01-2009 16:23

Oke dan vandaag de Rider Waite kaarten gekocht, bij de gewone boekhandel, wist niet dat die het ook verkochten.
Ziet er volledig uit en als ik iets meer tijd heb zal ik me er eens meer in verdiepen, maar ze zijn in huis, dat is al makkelijk.
Die Hajo Banzhaf schrijft dus over deze tarotkaarten, moet de naam wel ff opschrijven, want die naam onthoud ik niet merkte ik vandaag.

:D Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 30-01-2009 17:12

Oh wat leuk dat je ze al gekocht hebt.
Ik weet zeker dat als je het boekje leest en daarna regelmatig de kaarten stuk voor stuk pakt en op jouw manier "leest" dat je er veel steun al zult hebben.
De tekeningen zijn zo gedetailleerd van deze kaarten, dat je al snel je eigen gevoel hierin kunt gaan volgen.

Mij schoot weer te binnen waar ik die naam van kende, Hajo Banzaf.
Ik heb er ooit een boek van gelezen dat over nummerologie ging.
Hij gaf uitleg bij ieder getal, en de desbetreffende kaart van de Tarot ( toevallig ook Raider Wite) stond er bij en toegelicht. Heel interessant en leerzaam vond ik het.

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Gast

Bericht door Gast » 09-02-2009 21:23

Ik val zomaar in dit gesprek en dat terwijl ik ook nog eens een tijdje afwezig ben geweest :lol: .
Maar de tarot spreekt me gewoon aan. Ik ben er nu een paar jaartjes mee bezig en ben nu bezig met tarot en numerologie.

Leuk Wiba dat je de Rider Waite wilt leren kennen. Mijn ervaring is dat dit ook de duidelijkste kaarten zijn om mee te beginnen. Ik heb nu pas, na 4 jaar, een ander deck erbij gekocht. En nu begin ik geinspireerd te raken door meerdere decks.

Ben je ze al een beetje aan het leren kennen?

Groetjes Els

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 09-02-2009 23:00

Ha die Els wat leuk dat je er weer bent.
Kan je weer wat meer tijd bij ons op het forum doorbrengen, of is dat te veel gevraagd. Ik zal het heel erg leuk vinden, maar komt tijd komt raad.

Ja ik ben een beetje aan het lezen in het rode boekje dat er bij is geleverd, maar moet zeggen dat ik het nog niet zo makkelijk vind om alles zelf te ontdekken. Ik trek wel eens een dagkaart en lees dan wat er bij hoort.
Toevallig vanavond hebben we een tarotkaart getrokken bij de voetreflexcursus. Eerst een wezenkaart, uitgerekend met onze geboortedatum en ik ben een 7 dus een zegewagen. Ik herken me er heel erg in.
Toen een dagkaart getrokken en weer de zegewagen, heb ook wel een ondernemend dagje gehad, maar waarin weinig naar wens verliep, behalve vanavond. Toen liep alles op rolletjes.
Mooi gedetailleerd zijn de kaarten ook, er is veel uit te halen.
Gisteren op de paraview beurs ook een legging laten doen. Het heden en toekomstplannen waren herkenbaar, maar met wat ze uit het verleden haalt niet, heb ik haar ook gezegd en het kan zijn dat het in het onderbewuste zit en het er nog uitmoet komen?

Ik vind het heel erg leuk om er mee bezig te zijn en mijn lerares had een mooi duidelijk boek, ben helaas vergeten op te schrijven wie de schrijver was, maar dat komt de volgende keer wel.

Echt leuk Carla en Els dat jullie me erin stimuleren.
Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Gast

Bericht door Gast » 10-02-2009 13:37

Hoi Wiba,

Ben heel benieuwd naar je ontwikkelingen met de tarot. Mijn ervaring is dat je dit op je eigen tempo mag doen. En er vooral zin in hebben.

Ik kan mij wel herinneren dat iemand anders ooit met deze gratis online cursus was begonnen (maar het vanwege tijd niet heeft kunnen afmaken):
http://www.starmanproductions.nl/cursus ... ursus.html

Liefs Els

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 10-02-2009 14:12

Wat lief van je Els

Ik heb de site in mijn favorieten gezet. Ik zal er zo af en toe eens naar kijken.
Weet je ik ben in zoveel dingen geïnteresseerd, maar neem soms te veel hooi op de vork. Ik ben ongeduldig soms en leer dan van alles een klein beetje en maak het niet af omdat het gewoon te veel is.
Ben nu bezig met voetreflexmassage leren en met pitjit massage geven.
Daarnaast verdiep ik me in mudra's en magnetiseren. In mei ga ik ook beginnen met inwijdingen in shambhala.
Voor mij is dat eigenlijk genoeg.
Maar de tarot komt ook zo op mijn pad en ik kan het niet negeren, het is er en ik voel dat ik er iets mee moet. Zo onverwacht noemt iemand op de oetreflexcursus dat ze tarot legt en ik meteen geïntersseerd en gisteren nam ze dus de kaarten mee en zo ben ik weer geprikkeld, om vandaag een kaartje te trekken.
Gisteren trok ik de zegewagen voor de dag van gisteren, vandaag trok ik.........de zegewagen.
Mijn nummer 7 en is ook de zegewagen.

Een sterke kaart voor mij blijkbaar.

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Gast

Bericht door Gast » 10-02-2009 15:45

Dan ben jij ook een bezig bijtje zo te lezen.
Wat mooi om te lezen van die Zegewagen en de 7. Dan heb je daar blijkbaar toch iets mee.
Ik heb nu ook een nieuw deck - Osho Zen. En probeer - om de kaarten beter te leren kennen - 3 keer per week een kaartje te trekken die ik dan echt in mij op probeer te nemen.

Liefs Els

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 11-02-2009 10:21

Hé Els !!!

Goed om je hier weer te zien!

Leuk, die link die je plaatste voor on-line tarotcursus.
Daar ga ik eens uitgebreid voor zitten. Altijd leuk om weer nieuwe invalshoeken te leren.

Wilma, die 7 is bij jou sterk aanwezig he?

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Gast

Bericht door Gast » 12-02-2009 13:43

carla schreef:Hé Els !!!

Goed om je hier weer te zien!
Dank je wel Carla. Het is leuk om er weer te zijn.
Het zal me niet lukken al te veel aanwezig te zijn.
Maar dat is geen desinteresse.

Liefs Els

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 26-02-2009 11:56

Lieve Louisa

Hoe gaat het met je tarot cursus. Ben je er al mee begonnen of nog niet vanwege je RSI klachten?
Ben wel benieuwd of op deze manier cursus volgen via de civas wel makkelijk is.

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “Handlijnkunde, Tarot”