Tarot

Handlezen, Handanalyse of chiromantie en Tarot.
louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 26-02-2009 23:48

Hoi Wilma,

Het gaat heel goed met de cursus Tarot. Heb op mijn eerste huiswerk van les 1 een 10 behaald. Ben nu met met de tweede les bezig over de Grote Arcana en begin langzaam de kaarten te begrijpen. Heb ook een persoonlijke begeleider voor als ik vragen heb. Ik vind het heel leuk om te doen en heb al wat kaarten voor mezelf gelegd en sta versteld van de uitkomst. Klopt echt. Dus ik ga zeker door met de cursus. Zijn in totaal 10 lessen. Dus duurt nog even voor ik klaar ben want straks moet ik de Kleine Arcana leren en alle decks en dat zijn er heel veel pfff. Maar ben er heel enthousiast over. Het lukt goed ondanks mijn RSI. Thanks dat je het vraagt Wilma!

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 27-02-2009 10:48

Leuk Louisa dat je vorderingen maakt en dat je het zo goed afgaat.
Is een hele klus om het goed te interpreteren denk ik. Maar je intuitie kan je ook een stuk verder helpen toch?
Een letterlijke vertaling is niet te doen, is voor een ieder anders toch waar je de kaarten voor legt.

Ik vind het heel boeiend allemaal, ik ga morgen naar een beurs, eens kijken of er nog iemand is die me aanspreekt en die ik wel een kaartje voor me zou willen laten leggen.
Ik voel me niet zo snel veilig bij veel mensen om het te laten doen.

Succes verder, liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 27-02-2009 19:17

Wat leuk Louisa, vind tarot ook erg interessant.
Zou ook wel willen doen, zo'n cursus, maar is te
veel momenteel erbij. Je moet er wel de tijd voor
hebben en nemen, geloof ik.
Veel suc6 met deze cursus, wie weet leg je ons nog
eens de kaarten als je klaar bent (of wilt oefenen)...hihi

lieve groet :D
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 28-02-2009 00:07

Ja ik vind het heel leuk om te doen en ik gebruik ook echt mijn intuïtie erbij. Dat maakt het veel persoonlijker dan uit een boekje. Natuurlijk moet ik wel de betekenissen leren maar bij de legging mag je helemaal zelf je gevoel erbij gebruiken. Het leuke is dat ook de symboliek helemaal uitgelegd wordt waardoor je de kaarten heel anders gaat bekijken en het je makkelijker maakt ze zelf te interpreteren. Maar ik heb nog een lange weg te gaan hoor. Ga volgende week mijn huiswerk opsturen van les 2. Dan ga ik ook beginnen met de derde les die over de Kleine Arcana gaat volgens mij. Dat zijn dus 56 kaarten pfff haha. Ik doe het lekker rustig aan ermee en dan komt het vanzelf. Als ik klaar ermee ben over een paar maand dan kan ik eens kijken hier wat erover te schrijven.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 28-02-2009 00:13

Heel mooi, zo zul je vast een hele hoop leren en
meer en meer vertrouwen krijgen in je intuïtie.
Ik hou ook erg van symbolen.
Maar neem je tijd hoor, ik wil je zeker niet opjagen.
Als je te snel wilt, dan ga je "in je hoofd stampen", en
da's zeker niet je intuïtie gebruiken. Zal wel ff wat
tijd kosten.
Hoop af en toe es te lezen over je ervaringen,
als je dat lukt (met je arm).

lieve groet!
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 28-02-2009 00:15

In je kop stampen is zeker niet goed want dan onthoud je niets. Ik heb nog veel pijn met mijn arm en hand maar als het wat beter gaat ga ik hier zeker iets over schrijven.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

jeltje
Lid
Lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 16-09-2008 21:02

Bericht door jeltje » 02-03-2009 09:05

hoi hoi louisa,

leuk dat je ook een tarotcursus aan het doen bent maar ik zie dat je het in de vrom van thuis studeren doet maar ik ga 1x in de maand naar iemand toe om de cursus te volgen en tussendoor leg ik zelf om te oefenen enzo thuis de kaarten.

groetjes jeltje

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 02-03-2009 15:15

Hoi Jeltje,

Het klopt dat ik het thuis op mijn eigen gemak. Kan ik ook zelf bepalen wanneer ik zin heb om te leren. Maar een cursus is ook wel goed denk ik. Dan leer je het echt door iemand. Ik heb wel een begeleider trouwens voor als ik vragen heb. Bevalt je de cursus?

Groetjes Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

jeltje
Lid
Lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 16-09-2008 21:02

Bericht door jeltje » 04-03-2009 09:28

hoi hoi louisa,

deze cursus bevalt me heel erg goed.
wel fijn dat je wel een begeleider hebt waar je op terug kunt vallen als je vragen hebt.
maar mocht je een proefkonijn nodig hebben hou ik me wel aanbevolen :D

groetjes jeltje

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 04-03-2009 13:53

Hoi Jeltje,

Dat is zeker fijn dat ik een begeleider heb. Trouwens als ik wat verder gevorderd ben wil ik best een legging voor je doen maar dat mag je ook bij mij doen. Zo kunnen we mekaar ondersteunen.

Groetjes Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Plaats reactie

Terug naar “Handlijnkunde, Tarot”