Tenen lezen

Handlezen, Handanalyse of chiromantie en Tarot.
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Tenen lezen

Bericht door wiba » 14-03-2009 20:19

Onze tenen vertellen ons veel over hoe we in elkaar steken. Ik zal een paar voorbeelden hier plaatsen en wie weet herken je jezelf hier in ?

Afbeelding LIJN

Als je een denkbeeldige lijn kunt trekken van de grote naar de kleine teen dan ben je een georganiseerd mens. Als je iets onderneemt, moet dat eerst af voordat iets anders kan worden aangepakt. Je spullen zijn altijd opgeruimd als het aan jou ligt. Als mensen in je omgeving een chaos maken heb je de neiging om telkens orde te gaan scheppen. Rommel irriteert je. Je kunt niet in een rotzooi leven. Je bent het type van 'de boekhouder' die alles op en rijtje heeft en waarbij ieder cijfertje moet kloppen. Dat alles telkens op een rijtje zetten maakt je betrouwbaar maar ook wel wat voorspelbaar. Je sterke punt is je vermogen om orde te scheppen. Wie een erg gevarieerd leven wil hebben met spontane wilde opborrelende ideeën, moet jou niet als partner hebben. Iemand die rust, stabiliteit en betrouwbaarheid zoek harmonieert goed bij je.

Afbeelding Boven lijn


Als je grote grote tenen hebt, betekent dit dat je een groot verbaal vermogen heb. Je staat vaak 'aan'. Je moet eenvoudig communiceren. Dat betekent niet dat je niets uitvoert, maar je praat wel altijd over wat er zich in je hoofd afspeelt, waar je mee bezig bent en wat je boeit. Hele grote grote tenen laten zien dat het er nog niets eens zo toe doet waar je over praat, als je maar lekker kunt 'kwekken'. Je voelt je het beste in een omgeving waar communicatie gewenst is. Je communicatievermogen maakt je gezellig voor diegenen die graag luisteren en ook van "kwekken' houden. Mensen die van rust en ingetogenheid houden zullen minder goed me je kunnen omgaan, die vinden je een ouwehoer.


Afbeelding Tweede teen

Een grote tweede, boven de rest uitstekende, tweede teen betekent aan de rechter voet dat je vol met ambitie zit. Als je een degelijke teen in de linker voet hebt ben je een mens met heel veel gevoel. Je bent iemand die altijd met meerde zaken tegelijk bezig is en een type dat het maar niet lukt zaken achter je op te ruimen. Als je in een opruimbui bent en je alles netjes heb, is het binnen een paar uur weer een rotzooitje. Terwijl je met het een bezig bent, doemt er al weer een idee op voor een volgende actie. Het beste harmonieer je met mensen die hun tenen in een rechte lijn hebben staan, zonder dat er een teen uitsteekt. Jij maakt de rommel en die ander ruimt op. Je ideeën en je gevoel zullen niet altijd worden geapprecieerd omdat je zoveel en zo vaak iets presenteert. Daardoor zaai je vaak wat onrust. Als je in een omgeving zit waar ambitie en ideeënrijkdom als positief worden beoordeeld, voel je je als een vis in het water.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 14-03-2009 22:42

Prachtig wat ze allemaal van je tenen kunnen herleiden.Heb er ook een
boek van,echt verbazend wat daar uit te halen is,net als uit onze handen
en gezichten trouwens.
Leuk onderwerp.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 24-06-2009 11:31

Bij het tenen lezen letten we op een groot aantal kenmerken zoals afmeting, vorm, stand van de tenen ten opzichte van elkaar, verkleuringen en eelt.
Iedere teen staat voor een eigenschap die zich in een mannelijke en vrouwelijke vorm manifesteert.
Ook wordt een element aan elke teen toegeschreven. Alles heeft met alles te maken.
Om een paar heel grove indicaties te noemen: een forse grote teen staat voor een sterk verbaal vermogen, iemand met ronde tenen is tactisch en vriendelijk, iemand met hoekige tenen daarentegen is recht voor z'n raap. Een lange tweede teen betekent dat iemand ambitieus is.

*
Mensen met kaarsrechte tenen komen voor zichzelf op en laten zich niet onder druk zetten. Het accepteren van druk (ook van slecht passende en te strak zittende schoenen), staat symbool voor iemand die zich confirmeert aan wat anderen vinden.
Dat gedrag vind je altijd terug bij mensen met kromme tenen. Mensen met kromme tenen zijn niet goed bestand tegen de druk die op hen wordt uitgeoefend en produceren dan een "laat maar zitten" houding. Alles is aan de tenen af te lezen. Je kunt je absoluut niet anders voordoen dan je bent. Je kunt jezelf beter leren kennen als je tenen kunt lezen. Je kunt je eigen ontwikkeling volgen en zien hoe je reageert op je omgeving. Je kunt je eigen mogelijkheden, sterke kanten en je minder sterke kanten goed onder de loep nemen. Je kunt gemakkelijk zien hoe het op het emotioneel gebied met je gesteld is.

www.hands-on-healing.nl/tenen.html
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

frederike
Lid
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 06-08-2009 15:17

Bericht door frederike » 13-08-2009 23:21

echt heel erg waar wat er staat.... ik heb de derde voet..
en ik heb echt zo'n grote moeite met alles opgeruimd houden...
ik heb opgeruimd, maar morgen is het weer een puinzooi :?
maar ik zit steeds lekkerder in mijn vel en het opruimen gaat ook steeds makkelijker..

gelukkig :wink:

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 14-08-2009 08:59

Mooi Frederike dat je het herkent. Ja er is zo veel te vinden in de voeten, ongelofelijk gewoon.
En ben beneiuwd of je teen ook gaat krimpen als je het opruimen als automatisme gaat doen :wink: Maar dat zal wel niet gebeuren, haha
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 14-08-2009 10:42

Ja Wilma heel mooi wat voeten en tenen allemaal kunnen zeggen.Dank je voor het plaatsen.
Imre Somogyi heeft er een paar boeken over geschreven waarin hij duidelijk uitlegt welke teen wat betekent.
Je mag volgens hem wel mild zijn in de interpretatie van tenen lezen.Een goede interpretatie van tenen geeft nooit een waarde-oordeel, maar houdt een spiegel voor .En goede spiegels vertekenen niet .
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 14-08-2009 11:49

Ja Marianne dat eerste boek van Imre heb ik ook in huis en kijk er regelmatig in als ik specifieke dingen aan voeten zie en bespreek ze dan met de cliënt. Dat vinden ze dan heel erg leuk en ik ook.
Ik ga in het najaar nog een cursus tenen lezen volgen, ben er erg nieuwschierig naar.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 04-10-2009 23:17

Leuk dit Wilma,ik wist niet dat je ook tenen kon lezen.handen en gezicht dat is heel bekent,maar tenen lezen heel bijzonder.
Warme groet karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Danistha
Lid
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-03-2008 12:46

Bericht door Danistha » 05-10-2009 09:45

Grappig zeg...

Ik heb de eerste voet en het klopt...
Soms zo erg dat ik gek wordt van mezelf... :lol:
What goes around,comes around...

Danistha
Lid
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-03-2008 12:46

Bericht door Danistha » 05-10-2009 21:51

Bedoel met "om gek van te worden" natuurlijk dat georganiseerde
gedoe van mij... :lol:
What goes around,comes around...

Plaats reactie

Terug naar “Handlijnkunde, Tarot”