Ketjap tegen Brandwonden?

Recepten van Sappen, Vegetarische, Gezondheidskuren, en recepten voor 'aandoeningen' en meer..met de werking erbij!
Plaats reactie
Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Ketjap tegen Brandwonden?

Bericht door Kurt » 04-04-2008 11:06

Ok, ok koken kan ik niet, dat wil zeggen, over het algemeen hebben mensen liever niet dat ik voor ze kook...bad taste en zo (die mensen dan, behalve Sita natuurlijk :D ) en ik kook ook uiterst zelden, maar, ik heb wel altijd een fles KETJAP in huis!
Tegen brandwonden!
Sinds mijn broertje, heel lang geleden zo met zijn voet in de gloeiende asla van de kolenkachel stapte.
Paniek en zo, maar mijn omaatje pakte gewoon de fles ketjap en smeerde een flinke portie over zijn voet!
Geen spatje meer te zien later. En het trekt bijna letterlijk de pijn eruit, zo heb ik later zelf ervaren toen ik mijn onderarm verbrandde aan de hete fluitketel.
Weet niet of dit wetenschappelijk is of uit "grootmoeders tijd", maar het was natuurlijk wel van mijn omaatje dat ik het leerde.
Weet ook niet of dit voor alle ketjap geldt, maar die van mij zit in een witte plastic fles tegenwoordig en het gaat om Ketjap Kentel.
Trouwens, nu ik het er toch over heb:
ketjap met suiker en sambal, kun je heerlijk (jonge) appels in dopen, je kunt ook komkommers nemen. Lekker voor tussendoor, vooral in de zomer als het warm is.
Ik stop maar, want eten...gelukkig hoef ik niet te "lijnen". :wink:

Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

ketjap

Bericht door Marianne » 04-04-2008 12:53

Goeie tip Kurt
Dat van Ketjap wist ik niet dat het die werking had .
Als je niet kunt koken eet je dan alleen kant en klaar maaltijden die je zo op kan warmen.? :wink:
En dan komkommer of appel met ketjap,suiker en sambal in de zomer :wink: Nog nooit geprobeerd .Lijkt me een vreemde combinatie althans met de appel
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Bericht door Kurt » 04-04-2008 14:23

Die ketjap met sambal (oelek is hiervoor het meest geschikt) en suiker heet roedjak, is bedoeld om met appels te eten.
Maar zelf vind ik het met komkommers ook lekker!
Maar ik eet het ook rustig met andere (harde) rauwe groenten, maar ik ben dan ook gek op groenten, rauw, gekookt, of gewokt.
Vooral met bloemkool is ook lekker trouwens! :D

O ja, het is natuurlijk wel een andere appel dan Eva aan Adam gaf...en dat scheelt! :lol:
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

ketjap

Bericht door Marianne » 04-04-2008 16:52

Dat lijkt me ook lekker met komkommers en met andere rauwe groente daar ben ik zelf ook dol op. Lust alle groente rauw gekookt, gefrituurd in een bierdeegje (is ook lekker) en gewokt en het is nog gezond ook


ohh gelukkig maar dat het een andere appel is die Eva aan Adam gaf :roll: hi hi
dat scheelt zeker
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Plaats reactie

Terug naar “Allerlei 'Natuurlijke' recepten”